اخبار داغ

بازخوانی وعده های انتخاباتی رئیس دولت یازدهم در سال 92؛

حسن روحانی: معیارِ امنیت اقتصادی، جیب مردم است نه اظهارات آماری مسئولین

حسن روحانی: معیارِ امنیت اقتصادی، جیب مردم است نه اظهارات آماری مسئولین
آماری که دولت این روز ها در هفته دولت عنوان میکند برخلاف معیشت مردم است در حالی که "معیارِ امنیت اقتصادی، جیب اجتماع است نه اظهارات آماری مسئولین"؛ جمله ای که رئیس جمهور کشورمان در ایام انتخابات 92 عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، این روزها در اواسط هفته دولت قرار داریم؛ هفته ای که کارسختی هم از لحاظ عملکردی هم از لحاظ فکری برای دولتمردان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

هفته دولت به رغم داشتن سختی های کار، سختی هایی دیگر من جمله دغدغه های فکری و مطالبات مردمی را نیز دارد که هر یک به نوع خود در این هفته سرنوشت ساز برای دولتمردان اهمیت دارد.

,

دولت یازدهم پس از گذشت سه سال به رغم استراتژی ها و سیاست های خود آخرین سال چهارساله ی خود را سپری می کند و مطابق انتظار هم برای ارائه گزارشات متعدد در حوزه های مختلف اقدام میکند.

,

صحیح است که هر دولتی از عملکرد خود دفاع کند، ولی از سویی دیگر، وضعیت کشور در عرصه های مختلف به صورت علنی برای عموم مشهود بوده و مردم خود می دانند که آش دولت نمک دارد یا نه!

,

دولت روحانی در عرصه های اقتصادی و ... نسبت به دولت پیشین نمره 20 را به خود داده است که در این خصوص بایستی ببینیم مردم چه نمره ای به دولت روحانی خواهند داد؛ چرا که به قول خود روحانی در ایام انتخابات 92، "معیار آمارهای سازمان آمار نیست، جیب مردم معیار است."

,

جوان دانشجویی در این باره می گوید: من در شهرستان خلخال دانشجو هستم و در حالی که سالهای گذشته کمتر از یک میلیون تومان به دانشگاه واریز می کردم هم اکنون با 2میلیون تومان هم نمی توانم درسم را ادامه دهم.

,

این جوان اضافه کرد: جالب اینجاست که در سالهای اخیر 10 الی 15 درصد افزایش شهریه برای دانشجویان صورت گرفته که نارضایتی دانشجویان را منجر شده است؛ به هر حال دولت بایستی جلوی این گونه افزایشات غیر استاندار و غیر اصولی که در سنگر علم و دانش است را بگیرد؛ من به دولت روحانی 14 می دهم.

,

راننده باربری اضافه کرد: در دولت پیشین شاید وضعیت اقتصادی و ... دست کمی از دولت روحانی نداشت ولی معیشت مردم در سطح قابل قبولی بود؛ من خودم بخشی از درآمد روزانه خود را پس انداز می کردم ولی هم اکنون ضمن اینکه هر روز کار می کنم باز گرسنگی میکشم؛ پس اندازی هم در کار نیست من به دولت روحانی نمره 8 میدم.

,

یک فرهنگی در این باره می گوید: انصافاَ دولت روحانی در بخش هایی فرهنگی و اقتصادی بهتر از دولت قبل عمل کرده است ولی اقداماتی که در قضیه برجام از سوی دولت روحانی انجام یافت موضوع اشتباهی بود؛ چرا که شیطان بزرگ هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود و چون دولت بر این تعهد خود پایبند بوده و توجهی به منتقدان خود نداشته است نمره 12 را به عملکرد آنها می دهم.

,

یکی از نانوایان گفت: در حالی که شهرستان کوثر و دیگر نقاط استان اردبیل بهترین گندم را در سطح شهرستان و استان کشت می کنند اما در قبال آن دولت آرد های درجه 3 را برای پخت نان در اختیار نانوایان قرار می دهند؛ دولت می تواند از این تبعیض بزرگ جلوگیری کند.

,

وی افزود: چون نان منطقه با آردهای درجه 3 پخت می شود و کیفیت مطلوبی هم ندارد به همین دلیل نارضایی مردم را موجب شده است؛ من نمره 15 را به دولت می دهم.

,

بازاری کوثری رکود را در بازار عنوان کرد و افزود: تقریباَ نصف مشتریانی که داشتم را به دلیل وضعیت اقتصادی بحرانی خود مردم از دست داده ام، مردم دیگر با قناعت دستمزد هر رزوشان را خرج میکنند.

,

این مرد بازاری اضافه کرد: وارداتی که از کشورهای همچون چین صورت می گیرد کمر بازاریان خصوصاَ تولیدکنندگان را شکسته است؛ من نمره 10 رو به دولت روحانی میدهمو لی اگر همانند واردات به تولید ملی نیز اهمیت دهند انصافاَ عملکرد خوبی را ارائه خواهد داد.

,

بانوی کارآفرینی در این خصوص گفت: به رغم بهبود معیشت مردم، ضروری است دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی خانوار و دیگر کالاهایی که مورد نیاز تولید کنندگان است دستان کارآفرینان و دیگر اقشار ضعیف را بگیرد؛ تولیداتی که در منطقه صورت میگیرد با واردات چینی آن به فروش نمی رسد چون قیمت گزافی را نسبت به واردات چینی دارد، من نمره 20 را برای دولت تدبیر و امید در نظر گرفته بودم ولی با این وجود چون اقتصاد مملکت دگرگون شده است نمره 15 را برای دولت روحانی میدهم.

,

کشاورزی اظهار کرد: دولت بایستی در حوزه های قاچاق کالا و ارز و همینطور از بین بردن دلالان گندم و ... امنیت اقتصادی را در جامعه احیا کند تا کشاورزان وضعیت معیشتی مناسبی داشته باشند، نمره 16 را به دولت روحانی می دهم؛ البته وضعیت کشاورزی در منطقه و ... اصلاَ مناسب نیست.

,

هنرمند کوثری می گوید: به نظر من تمرکز دولت در بخش واردات برای کشور ضروری است ولی آن طور نشود که تولید داخلی از کار بیفتند، می توان از ظرفیت بالقوه جوانان متخصص و متعهد استفاه کرد؛ من نمره 12 را به دولت روحانی می دهم.

,

معیار های مردمی را در خصوص عملکرد دولت را دیدیم، انتظار می رود که مسئولین امر در یک سال باقی مانده موعد 4 ساله خود نسبت به عمل به آنها اقدامات شایسته ای انجام دهند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه