اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان:

استاندار و ادارات لرستان هیچ کمکی به مخترعین و مبتکرین بسیجی نمی‌کنند

استاندار و ادارات لرستان هیچ کمکی به مخترعین و مبتکرین بسیجی نمی‌کنند
مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان لرستان گفت:تا کنون هیچ کمکی از سوی استاندار ،معاونین استاندار و ادارات دولتی لرستان به مخترعین و مبتکرین بسیجی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک؛ مهدی رحیمی مسئول سازمان علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان در گفتگو با سفیر افلاک اظهار داشت: در سال ۹۵ به علت فعالیت های نسبتا خوبی که مخترعین و مبتکرین بسیجی استان لرستان انجام دادند سقف حمایت از طرح ها توسط مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین از یک میلیون تومان به ۳ میلیون تومان رسید ضمن اینکه کمکهای مراکز رشد توسعه و خلاقیت قدر، فجر و ذوالفقار هم ۵ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک؛,

 

,

وی افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۵ از ۲۷ طرح وارد شده در مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین از چهار طرح و در مرکز رشد در قدر و فجر هم از ۵ طرح حمایت صورت گرفته است.

,

 

,

معاون علمی و پژوهشی سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان تصریح کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال ۳ پروژه افکارسنجی در مرکز افکارسنجی این سازمان به اتمام رسیده است.

,

 

,

وی خاطرنشان‌کرد: در سال ۹۴ از مجموعه ۱۳۷ طرح وارد شده، ۱۹ طرح مخترعین در مرکز حمایت و ۵ طرح در مرکز رشد مورد حمایت قرار گرفت، همچنین ۱۲ پروژه افکار سنجی در این سال به اتمام رسید.

,

 

,

رحیمی ابراز‌‌داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در راستای پیشرفت علمی و مقدمه چینی برای تشکیل حیات طیبه اسلام فعالیت های خوبی در استان در دستور کار قرار داده است که از جمله می توان به آغاز کار مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین از سال ۸۷ در استان اشاره کرد که از طرح ها و ایده های مخترعین و بسیجی تا سقف 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض حمایت می کند.

,

 

,

وی ادامه داد:مراکز رشد توسعه و خلاقیت فجر،قدر و ذوالفقار هم در سال های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در این مراکز از چرخه تولید علم از ایده تا پدیده و تولید ثروت از راه علم و دانش تا سقف هفت میلیون تومان به صورت بلاعوض حمایت می شود.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان لرستان بیان‌داشت :در حال حاضر در استان لرستان چهار طرح از مخترعین و مبتکرین بسیجی به تجاری سازی رسیده است که از جمله می توان به تاید پاک مکانیک،دستگاه پایش مخزن کاه کمباین،ماده تش و ... اشاره کرد که هر کدام از این محصولات با برند مراکز رشد بسیج به بازار عرضه می شود.

,

 

,

 وی اظهار‌داشت :وضعیت پروژه ها در این مراکز دارای فناوری پیشرفته می باشند که پس از اثبات فن آوری آنها در مراکز علمی  به مراجع ذیصلاح  معرفی می شوند.

,

 

,

رحیمی خاطرنشان‌کرد: از سال ۹۴ دو مرکز حمایت از تحقیقات تجربی پلاسمادلیز و گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفت و حمایت های ویژه ای در این راستا از محققین و مهترین به عمل آمده است به گونه ای که در مرکز پلاسمادلیز که سابقه 30 ساله  در خرم آباد دارد اغلب فناوریهای پیشرفته اثبات گردیده و روی فعالیت های ملی و فراملی کار می شود.

,

 

,

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان لرستان گفت :با توجه به پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین اساتید دانشجویان و فارغ التحصیلان فعال و پویا در سطح استان لرستان خانه نخبگان بسیج را جهت شناسایی مسائل و مشکلات پیش روی پیشرفت استان و همچنین ارائه راهکارهای عملیاتی در سال ۹۳ راه اندازی کردیم که در این خانه مسائل کارگروه های تخصصی به صورت هم اندیشی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و متناسب با هر یک از مسائل طرح های تحقیقاتی در قالب پایان نامه و طرح تحقیقاتی استخراج می شود.

,

 

,

وی عنوان‌داشت: در حال حاضر در سه حوزه مهم گردشگری میراث فرهنگی، صنعت و گیاهان دارویی کارگروه تخصصی ایجاد شده است و جلسات آنها به صورت ماهانه برگزار می شود.

,

 

,

رحیمی به فعالیت مرکز افکار سنجی اشاره نمود و ابراز داشت :این مرکز تحت نظر پژوهشکده مطالعات و تحقیقات سازمان بسیج کشور پروژه های نظرسنجی مردم استان لرستان را در موارد خواسته شده و زصد می کند، به گونه ای که در حال حاضر تعداد ۲۵۰ نفر در سطح استان در کارگاه های روش تحقیق و پرسش گری به صورت شبانه روزی آموزش می بینند و از این برادران و خواهران جهت سنجش افکار مردم استان در حوزه های مختلف استفاده می شود.

,

 

,

وی بیان داشت :در راستای حل مسائل و مشکلات علمی، پژوهشی و فناوری کشور به ویژه در سطح استان لرستان که مستعد ابتکارات خوبی است انتظار داریم که در سیستم دولتی همکاری بیشتری برای فعالیت مخترعین و مبتکرین صورت بگیرد که متاسفانه تاکنون علاوه بر نظر مساعد استاندار محترم لرستان ،اقدامی در این راستا انجام نشده است.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه استان لرستان گفت :فعالیت های که در این سازمان صورت می گیرد مقدمه ای برای ورود نخبگان به فعالیت های بزرگتر است و تربیت این افراد کار نسبتاً مشکلی است که خوشبختانه سپاه این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: می طلبد که دانشگاه ها و مراکز علمی رشد، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان تعامل بیشتری جهت به نتیجه رساندن زحمات مخترعین و مبتکرین بسیجی داشته باشند.

,

 

,

رحیمی خاطرنشان کرد: انتظار ما  از دوستانمان که در فعالیت های علمی پژوهشی و فناوری استان زحمت می کشند این است که یک برآیند مناسب وجود ندارد که بتوانیم هم افزایی خوبی در جهت اقتصاد دانش بنیان کشورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است را در استان داشته باشیم ،بعنوان مثال در کارگروه های علمی، پژوهشی و فناوری که در استانداری و ادارات مربوطه برگزار می گردد از افرادی که منتقد هستند دعوت  نمی شود.

,

 

,

وی یادآور شد: از سال ۸۷ سازمان علمی پژوهشی و فناوری در استان تشکیل شده است تا امروز هیچ کمکی از طرف استاندار معاونین و سایر ادارات استان صورت نگرفته است و تنها با کمک و مساعدت فرمانده محترم سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان توانسته‌ایم خدمات قابل قبولی را به مخترعین و مبتکرین استان ارائه دهیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان از شاخه های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود عنوان داشت :اقتصاد مقاومتی در راستای عرصه های پیشرفت علمی کشور است و سیاست های آن توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و این عرصه یک عرصه علمی و فناورانه است که جنس آن از جنس اقتصادی و اجتماعی می باشد و باعث بروز و ظهور صنایع جدیدی خواهد شد که متکی بر منبع لایزال علم است.

,

 

,

این مسئول افزود: در این راستا در مرکز رشد و مرکز حمایت دنبال چرخه تولیدات هستیم به گونه ای که بتوانیم با تولید علم و تبدیل آن به ثروت چرخه پویا و کامل در استان پی ریزی کنیم کما اینکه تجاری سازی محصولات هم در این راستا صورت می گیرد.

,

 

,

معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان گفت: امیدواریم ضمن همگرایی فعالیت های علمی پژوهشی و فناورانه در استان، شاهد همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه ها و نهادها و ادارات مختلف جهت افزایش سطح بهره وری و سهم آفرینی استان لرستان در فناوری های پیشرفته و فعالیت های علمی و پژوهشی در کشور باشیم.

,

 

,

رحیمی ابراز داشت: در حال حاضر پتانسیل خیلی خوبی در سازمان علمی پژوهشی و فناوری اتفاق به وجود آمده است که ناشی از زحمات مخترعین و مبتکرین استان و حمایت های فرماندهی محترم سپاه حضرت ابوالفضل و همچنین اعضای محترم شورای جهاد علمی استان می باشد و تمام دوستداران به علم ،پژوهش و فناوری می توانند از این پتانسیل ایجاد شده در سپاه حداکثر استفاده و بهره مندی را داشته باشند.   

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه