اخبار داغ

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

7000 کتابدار درکشور فعال هستند/ افزایش تعدادکتابداران تحصیلکرده

7000 کتابدار درکشور فعال هستند/ افزایش تعدادکتابداران تحصیلکرده
معاون دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از فعالیت ۷ هزار و ۴۰۰ کتابدار در کتابخانه های کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طاق نیوز، اسماعیل شفاعی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: اقدامات مهمی در راستای نهادینه کردن شعار کتابدار محوری در زمان مسئولیت آقای مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اتفاق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاق نیوز,

وی افزود: هم چنین اقدامات مهم و خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با هدف اینکه روزی فرهنگ کتاب و مطالعه فرهنگ غالب جامعه باشد در حال انجام است.

,

شفاعی در ادامه گفت: یکی از مهمترین منابع درآمد کتابخانه ها، نیم درصد شهرداری است که در بسیاری از شهرداری های کشور این قانون  بسیار سهل و آسان در حال انجام است.

,

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین افزود: در سطح کشور حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون، هزینه سرمایشی فضای کتابخانه های کشور است و این منبع می تواند کمک کند.

,

شفاعی با اشاره به آزمون استخدامی سال گذشته نهاد کتابخانه های کشور، گفت: شرکت فارغ التحصیلان دانشگاهی در این آزمون اتفاق خوبی بود و اعتقاد آقای مختار پور بر این است که وجود افراد متخصص در این زمینه یک ضرورت بوده که در گذشته و در دوره ای به این موضوع توجه نمی شد.

,

 وی ادامه داد: این اتفاق شهریور سال گذشته افتاد و جمعیت کتابداران تحصیلکرده زیاد شد و هم اکنون ۷۴۰۰ نفر در سراسر کشور به امر مقدس کتابداری مشغولند.

,

شفاعی با بیان اینکه کرمانشاه از استان های دارای ظرفیت غنی نیروی انسانی است، خطاب به مدیرکل جدید کتابخانه ها خواستار استفاده بهینه از این ظرفیت نیروی انسانی شد.

,

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: پس از اتمام ماموریت آقای شایق خانم خوانسار به مدت ۶ ماه سرپرست شد که مجموع عملکرد ایشان طی این مدت خوب ارزیابی و تصمیم بر انتصاب ایشان به عنوان مدیرکل این مجموعه گرفته شد.

,

شفاعی ابراز امیدواری کرد با این انتصاب روزنه جدیدی در نهادهای کتابخانه های استان رقم بخورد و با همکاری مجموعه اداره کل کتابخانه های استان شاهد ارتقا شاخص های فرهنگی در استان باشیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه