اخبار داغ

حمله دوباره ترکیه به شمال سوریه

حمله دوباره ترکیه به شمال سوریه
منابع کُردی و معارضان سوریه می‌گویند در حمله هوایی دوباره ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه 40 نظامی و غیرنظامی کشته شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، رسانه‌های محلی سوریه گزارش می‌دهند جنگنده‌ها و توپخانه ارتش ترکیه امروز (یکشنبه) دوباره به خاک سوریه حمله کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ارتش ترکیه بعد از تجاوز نظامی به خاک سوریه و اعزام نظامیان به مناطق شمالی این کشور، بازهم مواضع کردها در شمال سوریه را هدف گلوله و بمباران قرار داد.

,

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در حمله هوایی ترکیه به شهر جرابلس، تاکنون 20 شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند و 50 نفر نیز زخمی شدند.

,

منابع کُردی نیز می‌گویند حدود 20 شبه نظامی یگان مدافع خلق سوریه در این حملات کشته شدند.

,

فرماندهی نیروهای یگان مدافع خلق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رویکرد خویشتن‌دارانه‌ای را درپیش خواهد گرفت و گروه تروریستی داعش همچنان اولویت آنها خواهد بود نه نظامیان متجاوز ترکیه.

,

نیروی هوایی ترکیه روز گذشته (شنبه) نیز مناطقی در نزدیکی شهر جرابلس و غرب رودخانه فرات را بمباران کرده و پیاده نظام این کشور نیز با نیروهای مدافع کُرد درگیر شده بودند.

,

دیروز همچنین در اثر حمله موشکی نیروهای کُرد یگان مدافع خلق به گروهی از نظامیان ترکیه که برای تصرف شهر «جرابلس» به شمال سوریه تجاوز کرده‌اند، یک سرباز ترکیه‌ای کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. منابع میدانی می‌گویند در اثر این حمله موشکی دو تانک ارتش ترکیه منهدم شدند. این اولین تلفات ترکیه در عملیات اخیر است.

,

ارتش ترکیه پنجشنبه هفته گذشته (24 آگوست) به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش و نیروهای کُرد تحت عنوان عملیات «سپر فرات» وارد خاک سوریه شد و بعد از چند ساعت شهر مرزی جرابلس را اشغال کرد.

,

ترکیه در این عملیات از گروه‌های تروریستی موسوم به ارتش آزاد حمایت کرد و قرار است این گروه‌ها نیروهای کرد را به کرانه باختری رودخانه فرات عقب برانند.

,

از جمله گروه‌های تروریستی شرکت کننده در این عملیات، گروهک «نورالدین زنکی» است که شنبه (امروز) توانست در درگیری با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ارتفاعات «العمارنه» را به اشغال خود درآورد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه