اخبار داغ

آقای استاندار کارگران سراب بافت ماه هاست با آرامش سر بر بالین نمی گذارند

آقای استاندار کارگران سراب بافت ماه هاست با آرامش سر بر بالین نمی گذارند
استاندار آذربایجانشرقی : من در تعجبم که چگونه برخی مسئولان شبها سر بر بالین می گذارند در حالیکه عده ای کارگر ماه هاست حقوق نگرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, در هفت کیلومتری شهرستان سراب، مجتمع بزرگ صنعتی سراب بافت قراردارد، این مجتمع روزی با به کارگیری ۵۰۰ کارگر در منطقه از امیدهای اشتغال جوانان بود که در سال ۸۷ طعمه حریق شد که دیگر بنا به اذعان مدیر عامل این شرکت، نبود توجیه اقتصادی برای کارخانه‌های نساجی این واحد تولیدی چرخ‌هایش خاموش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

هرچند که از سال ۸۴ حقوق کارگران به صورت نامنظم پرداخت می‌شد ولی این حریق از یک سو و عدم بیمه دستگاه‌های ریسندگی از سوی دیگر بهانه ای برای عدم پرداخت حقوق کارگران شد, تاجایی که تعدادی از کارگران پس از سال‌ها به کمک دستگاه قضا و زمانی که ارزش پولشان افت کرده بود توانستند حقوق عقب مانده خود را دریافت کنند و برخی هنوز در انتظار طلب‌های میلیونی خود هستند, طلب هایی که هر روز به علت عدم پرداختی ها بر مقادیرشان افزوده می شود.

,

اکنون یکی از کارگران در دل خود را اینگونه برای ما بازگو می کند:بیش از چهارده ماه است که سراب بافت با تبلیغات وسیع وایجاد یک قطب شغلی برای همشهریان سرابی بازگشایی شده است طی این مدت مقادیری پارچه که از تولیدات جدید این کارخانه است تولید و ازکارخانه بمقصد فروش خارج شده است.

,

کارخانه فوق که قرار بود حقوق کارگرانش را سر برج پرداخت نماید الان بیش از یکسال است که هیچ حقوقی به کارگران خود پرداخت نکرده است بیش از پنجاه نفر به علت نپرداختن حقوق مجبور به استعفا از کار شدند در حدود یکصد کارگر الباقی هم با وعده های اصلاح امور تا به الان دوام آوردند.

,

نزدیک چهل نفر کارگر پس از کارخانه شکایت نزد قانون برده اند و لیکن با تخطی کارفرما شکایت آنها مسکوت مانده است.

,

فرماندار شهر با استنادبر حرفهای سرتا پا دروغ و عوام فریبی کارفرما مدت بیش از هشت ماه است اصلاح وضع کارخانه را عن قریب میداند .

,

بیش از یک سال است کارفرما با توسل بر دروغهایی نظیر فروش زمین در تبریز و فروش باغ کارخانه و فروش آپارتمان و دریافت وام و فرار طرف خارجی در معامله زمین و…..باعث این بحران شده است.

,

ضعف شدید مالی برخی کارگران آنها را مجبور به کارگری در ایام هفته و تبعا کسر کارو مهمتر از آن کسر بیمه از جانب کارخانه را سبب میشود.

,

معلوم نیست این وعده ها کی به تحقق می پیوندد.

,

آیا مسئولین شهر واقعا به فکر کارگران این کارخانه هستند ؟آیا نماینده محترم تا بحال به مسئله سراب بافت پرداخته است؟؟؟

,

حال کارگران به چه چیزی امیدوار باشند جناب آقای جبار زاده استاندار محترم شما در حالی فرمودید که” من در تعجبم که چگونه برخی مسئولان شبها سر بر بالین می گذارند در حالیکه عده ای کارگر ماه هاست حقوق نگرفته اند”.  آری  کارگران سراب بافت چهار ماه حقوق نگرفته بودند حالا چه میفرمایید که بیش از یکسال از حقوق خبری نیست, آیا شماامروز خواب راحت دارید. اگر مسئولان خواب راحت دارند ما کارگران ماه هاست خواب راحتی نداریم.

,

بسیاری از مسئولان رده بالای شهرستانی و حتی استانی آنچه در توان داشتند برای راه اندازی این واحد تولیدی به کار گرفتند و دوباره این واحد را به چرخه تولید بازگرداندند و انتظار می‌رفت که روز به روز شاهد پیشرفت در کارخانه و وضع معیشتی کارگران باشیم که در مصاحبه تسنیم، مدیران کارخانه به آن اذعان داشتند ولی نه تنها این امر محقق نشده بلکه کارگران همچنان دست خالی مانده و مسئولان همچنان سکوت کرده‌اند.

,

با توجه به اینکه مدیر کارخانه سراب بافت همان مدیر کارخانه تعطیل شده تبریزکف است و سابقه وی در عدم پرداخت حقوق کارگران در این کارخانه‌ها کاملاً روشن است، انتظار می‌رفت که مسئولانی که در راه اندازی مجدد این واحد تولیدی تلاش کرده‌اند تضمین‌های لازم را در مورد کارگران نیز می‌گرفتند تا دوباره شاهد چنین مواردی نباشیم هر چند “جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است”.

,

امیدواریم مسئولان محلی هرچه زودتر تدابیر لازم را قبل از اینکه وضعیت سراب بافت مثل گذشته به بحران برسد برای احقاق حق کارگران و خانواده‌های آنان و کودکانی که نگاهشان به دست پدران کارگری هست که پیامبر (ص) بر آن بوسه زد را اتخاذ نمایند.

,

به گزارش صدای سراب، خبرنگار ما بیش از یک سال هست که پیگیر حقوق عقب مانده کارگران است ولی متاسفانه در هر بار تماس و بیان مساله با مسئولان به در بسته می خورد.

,

گفتنی است از آغاز بازگشایی مجدد کارخانه که حدود ۱۴ ماه می‌شود فقط حقوق دوماه از ۱۷۰ کارگر پرداخت شده و برخلاف قول مدیران سراب بافت مبنی بر پرداخت معوقات ۳۰ کارگری که در مدت تعطیلی این کارخانه زندگی خود را فدای این واحد کردند هنوز مبالغ ناچیزی پرداخت شده و هرکدام نزدیک به ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان طلب دارند و این کارگران خود را بزرگ‌ترین متضرر این کارخانه می‌بینند، چرا که سالهاست جانفشانی می‌کردند به امید آینده ای بهتر ولی اکنون آنچه می‌بینند همان وضعیت کارخانه در آتش سوخته است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه