اخبار داغ

رئیس دفتر رئیس جمهور:

نرخ مشارکت در 3 سال گذشته مثبت است

نرخ مشارکت در 3 سال گذشته مثبت است
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ مشارکت در سه سال گذشته مثبت بوده است، گفت: برنامه جدی دولت، گسترش و تعمیق پایدار فرصت‌های شغلی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، محمد نهاوندیان بعدازظهر امروز در جمع زنان کارآفرین برتر استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تبریک هفته دولت با بیان این‌که آغاز کار دولت تدبیر و امید با رکود تورمی عمیق شروع شد، اظهار داشت: دستاورد سه ساله دولت در مهار تورم بالای 40درصد و رشد منفی اقتصاد، موفق بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی هفته دولت را فرصتی برای تقدیر از خادمان مردم و ارزیابی عملکرد دولت دانست و گفت: اقدامات و فعالیت‌ها باید به صورت هدفمند مورد ارزیابی قرار بگیرد چراکه هر ارزیابی ملاکی دارد که برای پیشرفت اهداف مد نظر قرار می‌گیرد.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور، ضرورت پیشرفت را مظروف و میزان پیشرفت را ملاک ارزیابی دانست و خاطرنشان کرد: باید در ارزیابی به این نکته توجه داشته باشیم که هرچقدر به هدفمان نزدیک شده باشیم نمره مثبت و هر چقدر از آن دور شده باشیم نمره عملکردمان منفی است.

,

وی با بیان اینکه هر پیشرفتی مطلوب ما نیست، عنوان کرد: شرط عدالت در گفتمان اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود و تحقق رشد پویا در جامعه با اجرای عدالت اجتماعی میسر می‌شود.

,

نهاوندیان تأکید کرد: رشد هدفمند، پایدار و هم‌افزایی شرط لازم در تحقق اهداف اقتصادی است و صرفاً با شعار دادن و تکاپوی بیهوده، رشد پویا حاصل نمی شود، بنابراین باید مسیر حرکت پویا و رشد اقتصادی، با رعایت قواعد بازی و حق استفاده برابر از فرصت‌ها پیموده شود.

,

وی افزود: بررسی شاخص‌های مختلف اقتصادی نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته هدف دستیابی به رشد پویا که از تأکیدات سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تحقق نیافته است، اما در سه سال گذشته رشد منفی 6.8 به رشد بالای 4 درصد رسیده‌ایم و امروز امیدواری و عزم جدی تری برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه مبتنی بر هم افزایی و تعاون اسلام بر زنان اشاره کرد و بیان داشت: بر خلاف نگاه افراطی به حقوق زنان، اسلام معتقد است با ایجاد فاصله و تضاد نمی‌توان به اهداف حقیقی دسترسی پیدا کرد و بنابراین حضور زنان در جامعه فرصتی برای دستیابی به اهداف و سیاست‌های دولت است.

,
,
,

وی گفت: منطق برد ـ برد بالاترین توفیقات را در عرصه بین‌الملل برای ایران رقم زد و افرادی که تنها به دنبال ایجاد تفرقه هستند، هیچ کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کنند، بلکه اختلافات را افزایش می‌دهند، بنابراین برای پیشرفت روز افزون به جای تضاد باید به دنبال ایجاد همگرایی باشیم.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور، هم‌افزایی و رشد مبتنی بر تعاون و همکاری را در جامعه بسیار ضروری و مهم دانست و اظهار داشت: ایجاد شکاف و تضاد در بین مردم و مسؤولان سدی در برابر تحقق رشد است و امروز پیروزی دولت در عرصه بین‌المللی، خصومت بسیاری از کشورها را که کینه‌ای دیرینه دارند، برعلیه ما برانگیخته است.

,

نهاوندیان با بیان اینکه رشد، وظیفه همه آحاد جامعه است، گفت: وظیفه دولت سیاست گذاری و فرصت سازی است و اگر همه جامعه فرصت شکوفایی یابند، گلستان ایجاد می‌شود.

,

وی با بیان اینکه رشد پویا و پایدار در سطح جامعه نتیجه فراهم سازی ظرفیت برای رشد و شکوفایی مردم توسط دولت است، افزود: اقدامات دولت در این زمینه مشهود است و بنابراین دولت وظیفه فراهم سازی رشد و شکوفایی مردم را در برنامه‌های خود دارد.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور، افزایش نرخ مشارکت در سه سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تقویت روحیه امید از شاخص‌ترین اقدامات دولت است و امروز همه وظیفه داریم روحیه امید و عزم و اراده همگانی برای پیشرفت همراه با عدالت را ارتقا دهیم.

,

نهاوندیان با بیان اینکه برنامه جدی دولت گسترش و تعمیق پایدار فرصت‌های شغلی است، تصریح کرد: بدون شک با توسعه سرمایه گذاری، فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد خواهد شد که مرد و زن می‌توانند از آن به صورت متوازن استفاده کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه