اخبار داغ

گزارش مردمی به مناسبت پایان هفته دولت:

تورم بالا و توان خرید پایین دغدغه اصلی مردم/جوانان تحصیلکرده جویای کار در پیچ و خم کوچه های تدبیر

تورم بالا و توان خرید پایین دغدغه اصلی مردم/جوانان تحصیلکرده جویای کار در پیچ و خم کوچه های تدبیر
نظرات مردم از عملکرد سه ساله دولت و میزان رضایتشان از شرایط اقتصادی نشان دهنده این مطلب است که تا چه میزان دولت تدبیر و امید توانسته است به وعده هایش جامه عمل بپوشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با نقد رییس دولت از وضع موجود اقتصادی، اجتماعی وسیاسی کشور، به مردم وعده داد دولت بر سر کار آمده می تواند هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد اما با گذشت سه سال از روی کار آمدن این دولت نه تنها وعده های آن عملی نشده است بلکه نسبت به سایر دولتهای قبلی از شرایط بدتری در حوزه  اقتصاد،اشتغالزایی و تورم داشته است  و پس از افشای فساد های کلان  فیش های حقوقی برخی ازمسئولین دولتی تعداد زیادی از مردم از صداقت این دولت نا امید شده اند این موارد در شرایطی است که دولت قبلی در بدترین و سخت ترین تحریم ها از سوی آمریکا و دولت های غربی مواجه بود اما باز هم مردم در آن شرایط ازعملکرد دولت قبلی راضی تر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز؛, لادیز؛,

 به مناسبت پایان هفته دولت به میان مردم رفته و نظرات آنها را در رابطه با مشکلاتشان و میزان رضایت مردم را ازعملکرد دولت در این سه سال را جویا شدیم.

,

زوری یکی از شهروندان میرجاوه که در یک تعمیرگاه مشغول به کار است  در رابطه به شرایط اقتصادی خودش به خبرنگار لادیز اظهار داشت: بنده به مدت 10 سال  است که در تعمیرگاه و آپاراتی کار میکنم اما هرچه تلاش می کنم به دلیل شرایط بد اقتصادی نه تنها نمی توانم پس انداز داشته باشم بلکه نسبت به گذشته توان خرید من ضعیف تر شده است و هرچه می گذرد شرایط اقتصادی بنده بدتر از قبل می شود و در حال حاضر نمی دانم چه آینده ای در انتظار من و فرزندانم است.

,

 ایمان احمدی یکی از جوانان میرجاوه گفت: به عنوان یک دانشجوی رشته کامپیوتر هیچ امیدی برای اشتغال ندارم  و افراد زیادی را می شناسم که درمقاطع  مختلف  کاردانی، کارشناسی و ارشد فارغ التحصیل شده اند و در هیچ رشته و گرایشی برایشان شغل مناسبی پیدا نشده است و حتی کسانی که در آزمون های استخدامی شرکت می کنند تعداد زیادی از این افراد به دلایل واهی از لیست واجدین شرایط خط می خورند و فقط تعداد ی  از افراد خاص با روابط و روشهای غیر قانونی شاغل می شوند.

,

محمد ریگی شهروند میرجاوه در خصوص معضل  بیکاری به خبرنگار ما خاطر نشان کرد: شهرستان میرجاوه مشکلات زیادی دارد 2 مورد از این مشکلات شامل مسکن و شغل جوانان است در دولت قبلی با اجرای طرح مسکن مهر تعداد زیادی از افرادصاحب خانه شدند اما در دولت فعلی نه تنها چنین طرحهایی اجرایی نشد بلکه جلوی ساخت و اتمام برخی منازل به دلیل عدم کارشناسی و جا نمایی مناسب گرفته شده است.

,

وی در ادامه افزود: یکی از فرصت های شغلی در شهرستان میرجاوه گذر مرزی محسوب می شود که جوانان شهرستان میرجاوه با تجارت چمدانی و کوله باری از این طریق امرار معاش می کنند اما متاسفانه در سال گذشته و ماههای اخیر وضعیت این فرصت شغلی تقریبا به حالت تعلیق در آمده است و شاید در هفته یک روز مرز میرجاوه برای فعالیت این جوانان باز باشد.

,

گفتنی است که بیشترین واردات به کشور از طریق گمرک میرجاوه صورت میگیرد و تجارت کوله باری در واردات  نقش بسیار ناچیزی دارد.

,

حال باید بپرسیم  که بلایی بر سر تدبیر و امیدی  که از آن صحبت می شد آمده است و مردم تا به کی منتظر عملی شدن وعده ها از سوی دولتمردان باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه