اخبار داغ

تغییر موضع روحانی بعد از برملا شدن حقوق های نجومی مدیران دولتی؛

روحانی خرداد 92: اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود/ روحانی شهریور 95: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند فساد درست نمی‌شود

روحانی خرداد 92: اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود/ روحانی شهریور 95: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند فساد درست نمی‌شود
روحانی در اولین شعار های خود بعد از رأی آوردن در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود در اینجا خط قرمزی وجود ندارد و قانون برای همه مساوی است اما در مسئله فیش های نجومی و برخی از تخلفات برادر خود برای فرار از قانون مدعی می شود که گر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند فساد درست نمی‌شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روحانی امروز در جشنواره شهید رجایی از فضای مجازی باز سخن گفت و مدعی شد که "به حدی فضا را بازگذاشتیم که برای کوچکترین تصمیمی که میگیریم مردم درفضای مجازی وفضاهای دیگر نظر می دهند."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه باز هم توپ فضای بسته نقد را در زمین نهاد های دیگر انداخته و گفته است که نهادهای دیگر هم اجازه دهند مردم نظربدهند؛ چرا که مردم حق دارند درباره همه نهادها واشخاص نظر بدهند و نقد کنند.

,

این سخنان امروز رئیس جمهور در حالی مطرح می شود که دولت یازدهم درمقابله  با رسانه های منتقد شدید ترین برخورد ها را داشته  که نمونه آن فیلتر کردن سایت جهان نیوز به واسطه انتقاد از عملکرد دولت روحانی است.

, این سخنان امروز رئیس جمهور در حالی مطرح می شود که دولت یازدهم درمقابله  با رسانه های منتقد شدید ترین برخورد ها را داشته  که نمونه آن فیلتر کردن سایت جهان نیوز به واسطه انتقاد از عملکرد دولت روحانی است.,

اگرچه رسانه های زیادی به خاطر انتقاد از عملکرد دولت یازدهم تا کنون فیلتر و یا لغو مجوز شده اند اما تاکنون هیچ رسانه ای به خاطر انتقاد از ارگانی خاص فیلتر نشده است.

,

از سوی دیگر هنوز بعد از گذشت چند ماه از ماجرای حقوق های نجومی، دولت دریافت کنندگان این حقوق ها را به قوه قضائیه معرفی نکرده است. این در شرایطی است که همین مردم در فضای مجازی بارها و بارها از رئیس دولت یازدهم خواسته اند تا با دریافت کنندگان حقوق های نجومی برخورد قاطع داشته باشد.

, از سوی دیگر هنوز بعد از گذشت چند ماه از ماجرای حقوق های نجومی، دولت دریافت کنندگان این حقوق ها را به قوه قضائیه معرفی نکرده است. این در شرایطی است که همین مردم در فضای مجازی بارها و بارها از رئیس دولت یازدهم خواسته اند تا با دریافت کنندگان حقوق های نجومی برخورد قاطع داشته باشد.,

روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود ما بدنبال حل ریشه ای فساد هستیم؛ فساد با بگیر و ببند رفع نمی شود بلکه باید به ریشه ها بپردازیم. این ضعف از نظارت و قانون است.قانون باید شفاف باشد.

این اظهارات رئیس جمهور در حالی مطرح می شود که روز گذشته حجت الاسلام اژه ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به موضوع فیش های نجومی اشاره کرد و گفت: اقدام دیگری که دولت انجام داد، این بود که گفتند ما خودمان کسانی را که متخلف هستند و جرمی کرده‌اند، به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم که پول‌ها را برگردانند که تا این لحظه یک مورد هم از ناحیه دولت معرفی نشده و حتی بیان هم نشده است که چه تعداد افراد پول‌های خود را بازگردانده‌اند.

,
,
,

از طرف دیگر حدود سه ماه از نامه جهانگیری مبنی بر شناسایی افراد نجومی بگیر و معرفی آنان به قوه قضاییه گذشته است اما تا کنون یک نفر هم به دستگاه قضا معرفی نشده است؛ این در حالی است که معاونان روحانی این افراد را از ذخایر نظام دانسته و حتی روحانی حاضر به عزل این افراد نشد.

,

روحانی در اولین شعار های خود بعد از رأی آوردن در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود در اینجا خط قرمزی وجود ندارد و قانون برای همه مساوی است اما در مسئله فیش های نجومی و برخی از تخلفات برادر خود برای فرار از قانون مدعی می شود که گر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را بگیر فساد درست نمی‌شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه