اخبار داغ

یادداشتی خطاب به رئیس جمهور؛

تقصیر گربه نیست، در دیگ را خوب نبستیم

تقصیر گربه نیست، در دیگ را خوب نبستیم
یک وکیل دادگستری در نقدی به سخنان رئیس جمهور در خصوص حقوق‌های نجومی اینگونه نگاشته است؛
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  آوای سیدجمال؛ با احترامی که برای رئیس محترم جمهور قائلم بر خود لازم دیدم به‌عنوان یک وکیل  دادگستری نقدی به سخنان ایشان که خود نیز حقوقدان و وکیل دادگستری است، در مورد سخنان دیروزشان در رابطه با حقوق نجومی  داشته باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای سیدجمال,

رئیس جمهور در سخنانی گفت: "سیستم غلط است ، ما به دنبال اصلاح سیستم هستیم  و راه‌های قانونی را می‌بندیم تا کسی  نتواند سو ء استفاده کند و نباید دنبال بگیروببند باشیم....

,

 حال نقل به این مضمون؛

,

  اینکه بعضی دستگاه‌ها ایراد دارد و به فکر اصلاح آن‌ها است خیلی خوب؛ اصلاً" کار اصلی قوه مجریه رفع موانع اجرایی است.

,

  اما اگر کسی با دست‌های مبارکش دست به چپاول زد و از موقعیت خود سو ء استفاده کرد راه‌کار و راه‌حلش چیست؟

,

اولاً": اگر نادان به مقرارت است؛  پس سپردن سمت و مسئولیت  به چنین شخص نادانی دور از عقل و تدبیر است؛

,

 ثانیاً: اگر هم از دانائی‌اش بهره می‌گیرد و از تبصره‌های یک قانون مدون  به نفع خود تفسیر می‌کند و بعد دست به چپاول میزند (که قطعاً چنین است) به قول جنابتان  نباید بر روی دست آقای غارتگر بیت‌المال زد!!  بلکه باید گفت بی‌زحمت دست مبارک را چند لحظه‌ای‌ کنار بکشید ما می‌خواهیم با اجازه شما اگر ناراحت و قهر نمی‌کنی،  در این دیگ راکمی محکم‌تر کنیم.

,

, ,

 

,

آقای رئیس !  این استدلال نه حقوقی، نه شرعی و منطقی است و با دیدگاه یک حقوقدان مغایرت دارد.

,

نمی‌دانم آن شخصی که امروز  حقوق‌های نجومی یواشکی به جیب میزند  یا در رأس این  تصمیم‌گیری‌ها قرار دارد؛ لحظه‌ای در جنگ بوده یا نه؟ اگر بوده در خط مقدم ،خاک آر پیچی خورده یا نه؟  یا اصلاً شاهد شهادت دوستش در آخرین لحظات عمرش بوده یا نه؟  شاید توقع ام از این آقایان کمی زیادی شد، بر این باورم ،اگر بود و شاهد ایثارگری رزمندگان بود به خود اجازه چنین  غارتگری  را نمی‌داد و ......

,

 افسوس که شهید شوشتری‌ها نیستند تا بدون معطلی سیلی از سر انقلابی گری بر صورت این مفت خواران بزند تا برای همیشه به یاد داشته باشند به بیت‌المال دست‌درازی  نکنند،

,

نمی‌دانم این  غارت گران به خود زحمت داده‌اند لحظه‌ای‌ پشت باجه‌های بانک نگاهی به مراجع کننده‌ها داشته باشند  که چگونه پوشه به دست در پیچ‌وخم‌های بانکی گرفتارند تا 2 میلیون تومان وام ازدواج بگیرند؟

,

آیا اینان  مسیرشان در میان کوخ‌نشینان  افتاده تا بدانند این پشتوانه‌های نظام چگونه زندگی می‌کنند.؟ اگر این‌ها را هم ندیده‌اند  که قطعاً ندیده‌اند ؛ پس واویلا بر ما  و بر تدبیر و امیدی که ساخته‌ایم.

,

آقای رئیس‌جمهور!

,

 شما داستان عقیل را حتماً میدانید بیا یک‌بار دیگر این روایت را مرور کنیم.:

,

 عقیل پیرمرد نابینا و عیال‌واری بود . یک‌شب بعدازاینکه برادرش حضرت علی (ع) به خلافت رسید، خود را به منزل آن حضرت رساند و تقاضای  جیره و مواجب بیشتری کرد .

,

حضرت آهن سرخ‌شده‌ای‌ را به او  نزدیک کرد طوری که عقیل از جایش پرید. وقتی عقیل مات و مبهوت  علت را پرسید، آن حضرت فرمود: شما وقتی از این سیم داغ وحشت دارید چگونه راضی می‌شوید برادرت در آتش جهنم بسوزد .

,

آقای دکتر!

,

البته درس پیش استاد پس دادن است شما خود از کسانی هستید که دستی بر آتش جنگ داشتید گرچه خود را سرهنگ نمی‌دانید!!! حوزوی هستید؛ قراره امید و تدبیر را برای مردم مشق کنید .

,

 بجاست که از دافعه حضرت علی(ع)  آنجا که  دست رد بر سینه طلحه و زبیر زد ، درس بگیرید و محکم دست حقوق خوران 250 میلیون تومانی از بیت‌المال کوتاه و اینان را طوری جزا دهید تا امید مردم به هوشیاری  و تدبیر شما دوچندان شود.

,

 قاسمعلی زارعی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه