اخبار داغ

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دهم:

کنترل تورم باید بر سر سفره مردم محسوس باشد/ توسعه کشاورزی نوین در دولت یازدهم مغفول ماند

کنترل تورم باید بر سر سفره مردم محسوس باشد/ توسعه کشاورزی نوین در دولت یازدهم مغفول ماند
سلیمی با بیان اینکه هر دولتی دارای نقاط قوت و ضعف است، گفت: دولت یازدهم متأسفانه در بحث کشاورزی نوین و مدیریت آب با توجه به بحران کمبود آب موفقیت قابل قبولی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، در تشریح نقاط قوت و ضعف دولت یازدهم در هفته دولت اظهار کرد: هر دولتی دارای نقاط قوت و ضعفی است که نقاط  قوت باید تقویت و ضعف‌ها رفع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اصغر سلیمی بابیان اینکه نقطه قوت دولت بر اساس رضایت مردم سنجیده می‌شود، گفت: بحث بهداشت و درمان و اجرای عالی تحول سلامت از نقاط قوت دولت یازدهم است که رضایت مردم در این زمینه جلب شده است.

,

سلیمی ادامه داد: در حوزه دیپلماسی هم دولت یازدهم به موفقیت‌های خوبی دست‌یافت، مذاکره با شش ابرقدرت جهان کار ساده و راحتی نبود، پیشرفتی که در این مباحث دیپلماسی در این سه سال حاصل‌شده است، امری قابل‌توجه بوده که جز نقاط قوت دولت به شمار می‌آید.

,

وی تأکید کرد: البته اگر کاستی‌ها و بدعهدی‌ها در زمینه توافقات هسته‌ای و دیپلماسی رخ‌داده، نافی تلاش‌های دولتمردان نیست بلکه از بدعهدی دشمنان کشورمان و نظام اسلامی است.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: کنترل تورم توسط دولت یازدهم در سال اخیر، از  دیگر نقاط قوت است، البته امیدواریم این کنترل تورم بیش‌ازپیش باشد و مردم در سفره‌های خودکنترل و افت تورم را احساس کنند.

,

وی ابراز کرد: تعطیلی کارخانه‌ها  و بحث بیکاری کارگران از جمله موضوعاتی است که می‌توان بخشی از آن را به دولت ربط داد، نداشتن نوآوری در بخش صنعت از دیگر نقاط ضعف دولت یازدهم بوده است.

,

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دهم تأکید کرد: دولت یازدهم متأسفانه در بحث کشاورزی نوین و مدیریت آب با توجه به بحران کمبود آب موفقیت قابل قبولی نداشته است.

,

نماینده سمیرم در مجلس دهم ادامه داد: در بحث علمی  هم روند به شکل کاهشی بوده است  ولی ضعف دولت تنها بخشی از دلایل آن است،چه‌بسا کاهش تعداد دانشجو  و مدرک‌گرایی خانواده‌ها و پذیرش دانشجو توسط دانشگاه بدون کنکور از دیگر عوامل آن است.

,

سلیمی اذعان کرد: بحث اشتغال یک موضوع اساسی و جدی است و به‌نوعی مطالبه مردمی تبدیل‌شده است که دولتمردان باید تدبیری جدی داشته باشند، اغلب افراد خواهان کار دولتی هستند و از طرفی دیگر ما تأکید بر کوچک‌سازی دولت هستیم.

,

به گفته وی، دولت باید به سمت ارائه تسهیلات کارگاه‌های زودبازده و کوچک و تشویق جوانان برای تولید برود، بنابراین شاید یکی از نقاط ضعف دولت یازدهم این است که می‌توانست در بحث اشتغال بهتر عمل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه