اخبار داغ

کارشناس و تحلیلگر سیاسی:

سوء استفاده غرب از مفهوم تروریست/دولت برای برداشتن برخی تحریم ها به آمریکا باج ندهد

سوء استفاده غرب از مفهوم تروریست/دولت برای برداشتن برخی تحریم ها به آمریکا باج ندهد
کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت:دولت در یک اقدام غیرقانونی در بحث منطقه ای و تروریست در جهت برداشتن برخی تحریم ها به آمریکا باج می دهد،قراداد FATF به این معنی است که کارت عابربانک را همراه با رمز دوم آن در اختیار دزد قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان؛ در بیان نامگذاری ۲۹ آگوست با نام روز مبارزه با تروریسم گفت: تروریسم مقوله ای با مفاهیم و برداشتهای متفاوت است. امروز نظام سلطه از تعاریف ارزشی و مفاهیمی که مقبول همه جوامع هستند همواره برداشتها و استفاده های دوگانه در راستای منافع نامشروع خود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان,

وی در ادامه تصریح کرد: تروریسم و حقوق بشر از جمله مقوله هایی است که آمریکا و نظام سلطه، که مجامع بین المللی را در اختیار دارند از آن بهره برداری های سیاسی زیادی می برند، که نمود واقعی از این مسئله در سوریه عیان شده است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هیلاری کلینتون در کتاب «انتخاب سخت» می نویسد که خود ما داعش را ایجاد  کرده ایم، این در حالیست که امروز داعش به عنوان مظهر تروریسم جهانی، حتی جوامع غربی را هم مورد هدف قرار می دهد ولی زمانی که محور مقاومت با آنها مبارزه می کند آمریکائی ها برای نجات داعش دست به کار می شوند.

,

دیدگاههای دوگانه مجامع جهانی در مبحث تروریسم

, دیدگاههای دوگانه مجامع جهانی در مبحث تروریسم, دیدگاههای دوگانه مجامع جهانی در مبحث تروریسم,

یاری اظهار کرد: در نظام حقوق بین الملل قواعد مشخص اخلاقی وجود ندارد و در نظام فعلی جهانی از نظر بار حقوقی و سیاسی تمام مفاهیم مورد سوء استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال در کشورهایی مانند عربستان، اردن و کویت با حکومت های دیکتاتوری مواجه هستیم در حالیکه آمریکائی ها جمهوری اسلامی ایران را به نقض دموکراسی و حقوق بشر محکوم می کنند.

,

وی افزود: در این رفتار دوگانه شاهد هستیم کشورهایی که مظهر استبداد بوده، هیچ وقت مورد طعنه غرب قرار نمی گیرند.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز آمریکایی توضیح می دهد منافع ما تعیین می کند که در کدام منطقه جهان حقوق بشر و دموکراسی وجود دارد یا نه. در همایشی که چند سال پیش در قبرس برگزار شد، اعلام کردند: ایران به عنوان دموکراتیک ترین کشور خاورمیانه، دشمن آمریکا و کشور عربستان به عنوان مرتجع ترین کشور منطقه، دوست آمریکا است.

,

نامگذاری روز مبارزه با تروریسم، نامگذاری سمبولیک است

, نامگذاری روز مبارزه با تروریسم، نامگذاری سمبولیک است, نامگذاری روز مبارزه با تروریسم، نامگذاری سمبولیک است,

یاری تصریح کرد: بنابراین روز مبارزه با تروریسم یک نامگذاری سمبولیک است که مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد و با کمک رسانه ها به ابزاری برای اهداف نامشروع غرب و نظام سلطه تبدیل شده است. همانطور که در یمن با نقض کامل حقوق بشر و با حمایت کامل آمریکا و غرب، کودکان زیادی به شهادت می رسند.

,

وی اساس طراحی سازمان ملل را روالی غیر قانونی برشمرد و گفت: در این سازمان، ۵ کشور حق وتو دارند و ۱۹۵ کشور هیچ حق و حقوقی ندارند که این حاکی از واقعیات غیر اخلاقی حاکم بر جهان است.

,

تقسیم بندی تروریسم خوب و بد، بیانگر سوء استفاده آمریکایی ها در بحث تروریسم

, تقسیم بندی تروریسم خوب و بد، بیانگر سوء استفاده آمریکایی ها در بحث تروریسم, تقسیم بندی تروریسم خوب و بد، بیانگر سوء استفاده آمریکایی ها در بحث تروریسم,

 کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در فرهنگهای مختلف تعاریف مشترک از واژه تروریسم وجود دارد، عنوان کرد: با این وجود تقسیم بندی مفهوم تروریست به ترویست خوب و بد، حاکی از سوء استفاده آمریکایی ها در بحث مبارزه با تروریسم است و از این طریق استفاده ابزاری از بحث تروریسم می شود.

,

یاری افزود: متاسفانه معیارهای یکسانی برای تعریف تروریسم در نظام های بین المللی وجود ندارد و از آن جایی که منافع نامشروع آمریکائیها و غرب ایجاب می کند که بعضی از اهداف پلید خود را از طریق تروریستها دنبال کنند، در معنای تروریسم تحریف وارد کرده و آن را به تروریست خوب و بد تقسیم می کنند.

,

FATF جنبش‌های مقاومت اسلامی  را از مصادیق گروه‌های تروریستی می‌داند

, FATF جنبش‌های مقاومت اسلامی  را از مصادیق گروه‌های تروریستی می‌داند, FATF, FATF, جنبش‌های مقاومت اسلامی  را از مصادیق گروه‌های تروریستی می‌داند,

وی، FATF را در راستای برجام دو دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری تحمیل برجام های دیگر را ممنوع اعلام کرده اند، ادامه داد: دولت در یک اقدام غیرقانونی در بحث منطقه ای و تروریست در جهت برداشتن برخی تحریم ها به آمریکا باج می دهد. این قراداد باعث می شود که نتوانیم به محور مقاومت کمک کنیم. این قرارداد به این معنی است که کارت عابربانک را همراه با رمز دوم آن در اختیار دزد قرار دهیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: FATF   موجب می شود اگر بخواهیم حتی یک دلار در اختیار محورهای مقاومت قرار دهیم آشکار شود و این مسئله در اختیار غرب و سیستمهای جاسوسی صهیونیسم قرار گیرد و در نتیجه کمک به محورهای مقاومت را ناممکن می کند.

,

یاری خاطر نشان کرد: اساسا در نظام بین الملل حق با زور و قدرت است و معیارهای یکسانی برای تعریف تروریسم وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه