اخبار داغ

جزئیات سخنان نقوی حسینی در کمیسیون امنیت ملی

جزئیات سخنان نقوی حسینی در کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی مسائل امنیتی منطقه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش معادلات آمریکا و عربستان را در منطقه تحت تاثیر قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون که با حضور مقاماتی از سازمان اطلاعات سپاه تشکیل شد، ما شرایط امنیت منطقه و شرایط حضور قدرت هریک از سلطه‌گران به ویژه آمریکا در منطقه و علت و اهداف و راهبردهای آنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در جریان این بررسی و در تحلیل راهبردهای، دشمن، نقش جنگ نیابتی و ایفای نقش عربستان سعودی و ایجاد داعش تبیین شد.

,

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه که امروز در سوریه، عراق به طور غیرمستقیم و درعین به طور مستقیم از طرف عربستان انجام می‌شود، جنگ نیابتی است که در منطقه صورت می‌ گیرد.

,

نقوی خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد که آمریکایی‌ها با شش راهبرد در بحران منطقه نقش‌آفرینی کردند و تلاش داشته‌اند با کمک انگلیس و فرانسه، جهان اسلام را تبدیل به مرزهای خونین کرده و با حمایت از القاعده و داعش، جنگ را به میان مسلمانان کشیدند و در این مسیر گروه‌ها و ارتش‌های بی‌سر تشکیل شده که هیچ کشوری مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

,

وی افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها در منطقه، لبه خونین درگیری‌ها را به اختلافات مذهبی و قومی کشانده‌اند.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش و گروه‌های تروریستی- تکفیری، معادلات آمریکایی‌ها و عربستان را تحت تاثیر قرار داد و همگرایی منطقه‌ای و ائتلاف چهارجانبه را تقویت کرد. بنابراین موقعیت داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه در حال تضعیف است.

,

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط در عراق مساعد شده و اغلب مناطق عراق از داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی پاکسازی شده است و در این مسیر، راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق است.

,

 

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه