اخبار داغ

امضا جمع کردن برای پست گرفتن را قبول ندارم / انسجام لازم بین جوانان استان ایجاد نشده است

امضا جمع کردن برای پست گرفتن را قبول ندارم / انسجام لازم بین جوانان استان ایجاد نشده است
یکی از حامیان جوان روحانی در گلستان با بیان اینکه انسجام لازم بین جوانان استان ایجاد نشده گفت : اینکه یک فرد 38 ساله در حوزه جوانان استان منصوب می شود نمی تواند اتفاق خوبی باشد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از گلستان ما ؛ سید نعیم نریمانی از جوانان اصلاح طلب و از حامیان جوان روحانی است که متولد سال 1368 شهرستان گرگان می باشد و دارای تحصیلات کارشناسی عمران و در حال حاضر کارمند اداره کل شیلات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, گلستان ما,

با این جوان خوشفکر در مورد مسائل جوانان و تدبیر های موجود در این خصوص  به گفتگو نشستیم که ما حصل آن از نظرتان می گذرد .

,

سوال: جناب آقای نریمانی وضعیت موجود جوانان در کشور را بیان کنید.

,

بنام خدا ، رب الشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی  یفقهوا قولی ؛ یکی از مقولاتی که امروزه بین جوانان مطرح است مشکلاتی است که این قشر با گوشت و پوست و استخوان خود لمس می کند ؛ مشکلات اقتصادی و فرهنگی که ناشی از تبلیغات فزاینده استکبار جهانی و حرکتهایی که فیمنیست ها انجام می دهند تا پایه های زندگی اسلامی و انسانی ما را سست کنند.

,

اگر بیانات و دغدغه های بزرگان نظام علی الخصوص مقام معظم رهبری روحی له الفدا را بررسی کنیم در یکایک سخنان ایشان رفع این مشکلات و نابسامانی ها در بالاترین اولویت قرار دارد و ما نیز در اینجا تکلیف شرعی داریم تا به این موضوع جوانان و مشکلات پیرامون آن بپردازیم .

,

در کشور ساز و کارها و نهادهای قانونی مرتبط با جوانان وجود دارد مانند شورای عالی جوانان که یک مصوباتی دارد و این شورا بر پایه مواردی چون نوگرایی ، آرمانخواهی ، تشخص طلبی ، هویت طلبی ، عشق به زیبایی و هیجانات جوانان با حرارت در رفتار و گفتار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد .

,

از جمله اهداف این شورا می توان به رشد متعادل و همه جانبه جوانان بر اساس اهداف و اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی ، تامین نیازهای فکری و اجتماعی جوانان و تلفیق آن با احساسات و عواطف جامعه که بخواهد از افراط و تفریط بدور باشد، فراهم کردن زمینه مشارکت جوانان در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و .. ، حفظ و تقویت روحیه نشاط و شادابی جوانان در جهت عظمت و سربلندی انقلاب اسلامی ، بررسی نقش و عملکرد سازمانهایی که در امور جوانان دخیل هستند و ایجاد هماهنگی بین این سازمانها ، مطالعه و تدوین شیوه های بهتر آشنا کردن جوانان با حقایق و معارف و تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی ، مساعدت در جهت ایجاد کانونهای اجتماعی و حمایت از خلاقیتهای فرهنگی ، هنری و علمی اشاره کرد.

,

مهمتر از همه بررسی و مطالعه مناسب برای اشتغال و ازدواج و ایجاد واحدهای مشاوره ای که خلا آن کاملا در کشور مشهود است چون غالبا در دولتهای گذشته به دلیل بازیهای سیاسی و سهم خواهی های گروههای مختلف از نظام پرداختن به موضوع جوانان کمرنگ و به سمت صفر میل می کرده و مصوبات شورای عالی جوانان نیز تعطیل مانده بود . در حالی که اگر به فرمایشات امام راحل  مقام معظم رهبری رجوع کنیم تکرار نام جوانان توسط این بزرگان به دلیل تاکید بوده و این نشان از انجام کارهای بسیار در این زمینه دارد .

,

سوال : چه شد که به فکر تشکیل یک نهاد در حوزه جوانان افتادید ؟

,

به دلیل وجود همین خلا و مشکلات موجود در عرصه جوانان ، من و تعدادی از فعالان سیاسی خدمت یادگار امام راحل حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی رسیدیم و این مسائل و مشکلات و دغدغه ها را با ایشان مطرح کردیم و ایشان هم با گوش باز حرفهای ما را شنیدند و تایید و تصدیق کردند .

,

در این بحث نیاز داشتیم تا یک ساز و کاری بوجود بیاید تا خواسته ها و مطالبات جوانان را نظارت و پیگیری کندو حوائج قانونی جوانان را برآورده کند لذا در آن جلسه که با همراهی دو تن از فعالین جنبش دانشجویی بنامهای سید ایمان موسوی و مجید غلامی برگزار شد پیشنهاد تشکیل بنیاد ملی جوانان را دادیم که البته این طرح مقتضیاتی دارد که باید روی آن کار شود .

,

قبل از دیدار با یادگار امام جلسه ای نیز با حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور داشتیم ، ایشان هم روی این موارد تاکید کرد و در واقع از ایجاد چنین سازمانی حمایت کرد اما با توجه به مشغله زیاد ایشان این موضوع کمرنگ تر شد .

,

یکی از برنامه هایی که در بنیاد ملی جوانان پیگیر بودیم تربیت نیروهای مخلص ، انقلابی و اصولگرای اصلاح طلب با مشی ولایت پذیری و ولایت جویی بود .

,

پیرو دیدارها با بزرگان دیداری نیز با عبدالواحد موسوی لاری داشتیم که ایشان پیشنهاد دادند ابتدا این طرح در یکی از استاها بصورت پایلوت اجرا شود که این با اهداف ما مغایرت داشت و ما دنبال این بودیم که این بنیاد ملی باشد و یک نهادی خارج از حاکمیت اما همسو با حاکمیت و مصوباتی داشته باشد که قابل پیگیری باشد .

,

در مجموع دیدارهایی که داشتیم جوانی از استانهای لرستان ، مازندران، خراسان جنوبی ، گلستان و سایر استانهای کشور حضور داشتند لذا ما به دنبال مطرح کردن خود نبودیم و مهم این تفکر بود که هر کسی که داعیه دار این حرکت می شود با یک دیدگاه جمع گرایانه و خرد جمعی بتواند گره ها را باز کند فارغ از مسائل حزبی چون جوانان ما واقعا مظلومند و در این شرایط حساس ما نباید خودمان را درگیر بازیهای سیاسی بکنیم .

,

این قضایا از یکسال پیش استارت خورد و پیش نویس یک اساسنامه ای بنام جبهه جوانان اعتدال نوشته شد که البته با توجه به پیروزی آقای روحانی در انتخابات و مشغله زیاد دولتمردان توجه به این موضوع کمتر شده است لذا انتظار داریم دولت یادی هم از ما بکند و مثل قبل از انتخابات که توجه بیشتر می شد الان هم توجه بکنند .

,

سوال : شکل گیری جبهه جوانان در گلستان چگونه بود؟

,

ما جلساتی را با برخی جوانان استان داشتیم اما متاسفانه اهداف کوچک و مقطعی خیلی زود دوستان سابق ما را از حرکت های بزرگ واداشت . در استانهای دیگر دوستان مشغول فعالیت هستند اما در استان ما به دلیل بحث هایی که پیرامون جوانان وجود داشت و اختلافاتی که پیش آمد طبیعتا ما از آرمانهای اصلی تشکیل این بنیاد دور کرد و متاسفانه نقش بچه های استان گلستان کمرنگ شد.

,

سوال : منشا اختلاف کجا بود ؟

,

منشا اختلاف اینست که هر کسی دوست دارد یک قطب باشد هیچکس حاضر نیست با وجود اینکه در شعارهایشان علی الخصوص گروههای تند اصلاح طلب که همیشه به دولت احمدی نژاد انتقاد داشته که چرا خرد جمعی را لحاظ نمی کند ، خودشان به این موضوع مبتلا شدند و فردگرایی را فدای مصلحت جمع کردند، شاید اگر این تشکیلات راه می افتاد خود اینها بیشترین بهره را می بردند اما متاسفانه اختلافات در استان ما بوده و ضرباتی را هم به جریانات سیاسی دو طرف وارد کرده است .

,

ان شاء الله جوانان روی یک مدار اعتدال گرایی نه شعارگرایی قرار بگیرند ، اینطور نباشد در یک جلسه ای که منتسب به دولت است افرادی بیایند که مسائل را زیرسوال ببرند و برخی حرفها را بزنند که بنزین روی آتش است و موجب اختلاف و سیاه نمایی شود ، من خودم به دلیل اعتقادی که به مقام معظم رهبری دارم معتقدم که رفتار و گفتار در مورد کشور باید بدون سیاه نمایی باشد ، کسی که میاد همه یک دولت را خیلی راحت زیر سوال می برد و همه پیشرفت ها در عرصه نظامی ، علمی و پزشکی و ... را نادیده می گیرد به همه جوانها لطمه می زند  و موجی از ناامیدی را در جامعه ایجاد می کند این پسندیده نیست و من این موضوع را رد می کنم .

,

سوال : انتصابات در عرصه جوانان استان را چطور ارزیابی می کنید؟

,

با توجه به اینکه من رشته عمران خواندم معتقدم که خشت اول را چون نهد معمار کج تا ثریا می رو دیوار کج ؛ من خودم به این اعتقاد ندارم که یک فرد با استفاده از بوق های تبلیغاتی و فشار روی مهره های سیاسی به منصبی برسد مثلا امضا جمع کردن یکی از فرهنگ های غلطی بود که در این دولت دیدیم که یک جوان یا یک سالخورده برای اینکه پستی بگیرد با استفاده از ابزار ستاد امضا جمع می کرد در حالی که بنظر من این امضاها هیچ ارزشی ندارد و بیشتر شبیه عوامفریبی است و این فضا فضای آسیب می شود .

,

باید هر کس که توان خدمت دارد برنامه ها و نیروهای خود را به استاندار و وزیر کشور ارائه دهد تا اینجوری هم شان آن جایگاه و هم شان فرد حفظ شود و یک فضایی بدون حقه بازی و عوام فریبی شکل بگیرد .

,

narimani02

, narimani02,

سوال : آیا با حضور بسطامی به عنوان رابط جوان استاندار انسجام لازم بین جوانان انجام شد ؟

,

من فکر می کنم که این انسجام بخشی انجام نشده چرا که ما در یک سری از همایش های برگزار شده مثل همایش ماندلا و نفی رادیکالیزم که در گرگان برگزار شد دیدیم که فقط یک قشر از جوانان در آنجا حضور داشت در حالی که قشرهای متعدد جوانان به روحانی رای دادند نبودند و من جای خالی خانواده های شهدا و ایثارگران و افرادی که برای انقلاب هزینه کردند را مشاهده کردم .

,

این گونه فضای انحصار طلبی که یک گروه و یک قشر باشد نه تنها باعث رشد نمی شود بلکه انسجام جوانان را تضعیف می کند چون تضارب افکار باید مورد توجه قرار بگیرد چه اینکه مثلا یک خانم بد حجاب با حضور در چنین همایش هایی دچار تغییر شود .

,

سوال : اصل همایش ماندلا را قبول داشتید ؟

,

اصل همایش برای ماندلا را قبول داشتم چون ماندلا یک شخصیتی بود که قابل تقدیر است اما برگزاری هدفمند که عده ای به دنبال هدفی باشند که بهانه بدست جریانات افراطی بدهد را قبول ندارم چون در این همایش برخی حرفها و نظرها متناسب وضع موجود کشور نبود .

,

سوال : آیا شما با دفتر آیت الله نورمفیدی و اطرافیان وی همکاری دارید؟

,

من هیچگونه وابستگی به بیت و دفتر حضرت آیت الله نورمفیدی و دیگر بیت ها ندارم و خودم را سرباز ولایت می دانم اما معتقدم که حرمتهای متقابل اگر حفظ شود خوب است .

,

سوال: آیا وعده های روحانی محقق شد؟

,

وقتی روحانی به گرگان آمد من کنار ایشان بودم و دیدم جوانان گرگانی با حرارت وشور خاصی شعار می دادند و ایشان هم گفتند که شما جوانان کلید من هستید اما دیدیم که طور دیگری عمل شد و متاسفانه من در یک نامه ای که به یکی از بزرگان کشور نوشتم گفتم که کار بجایی رسیده که بازنشستگان سیاسی برای تصدی یک پست کوچک چنان به جان هم افتادند که من شرم می کنم دنبال پست و جایگاه باشم ، این یکی از دردهای ماست وقتی می بینیم که در دوران جنگ همین جوانها کشور را اداره کردند لذا توقع از دولت روحانی این بود که اگر شعاری داد به آن عمل کند و ما همچنان منتظر تحقق این شعارها هستیم .

,

این طور نباشد که یک فرد 38 ساله در حوزه جوانان منصوب شود چون فردی که زن وبچه دارد و زندگی را سرپرستی می کند و سالها در یک جایی کار می کرده که از دایره جوان خارج است لذا حواس مسئولین استان و کشور و خود اقای روحانی به این موضوع باشد که شعارهایش را فراموش نکند چرا که عامل موفقیت و پیروزی وی همین جوانان خواهند بود .

,

سوال : مجوعه انتصابات را چطور می بینید؟

,

من اعتقادم اینست که نباید یک مدیر با دیدگاه ناسیونالیستی انتصاب ها را انجام دهد . یک مدیر و یا هر مسئولی اگر بخواهد با استفاده از این شاخص انتصابات را انجام دهد قطعا شایسته سالاری کنار خواهد رفت و قطعا پیروزی بر مشکلاتی که کشور را احاطه کرده دشوار می شود لذا توقع من از مسئولان استانی اینست که این دیدگاه را کنار بگذارند .

,

صحبت آخر:

,

خواهشم از مسئولین و بزرگان نظام اینست که به جوانان توجه بیشتری بکنند بصورت عملی نه شفاهی و شعاری ، به دغدغه های رهبری در خصوص جوانان جامه عمل بپوشانند ، از آقای روحانی رئیس جمهور نیز تقاضا دارم این فضایی که ایجاد شده و جوانان در حاشیه قرار گرفتند خاتمه دهد که قطعا این امر به نفع خودش خواهد بود .

,

narimani03

, narimani03,

سید نعیم نریمانی در روز ورود روحانی به گرگان در جمع هواداران

,

narimani04

, narimani04,

روحانی در گرگان : جوانان کلید حل مشکلات کشور هستند !

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه