اخبار داغ

یادداشت/

سفرمعاون رئیس جمهور به خراسان شمالی و نکاتی که مغفول ماند

سفرمعاون رئیس جمهور به خراسان شمالی و نکاتی که مغفول ماند
هفته جاری شاهد حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت افتتاح چند طرح عمرانی به مناسبت هفته دولت در خراسان شمالی بودیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اترک نیوز، فارغ از حواشی مراسم استقبال و بی نظمی های فراوان که نشان از ضعف برنامه ریزان برگزاری مراسم در مرکز و شهرستان ها داشت چند نکته لازم است که گفته شود چراکه رسانه ها با انتشار اخبار و تصاویر افتتاح ها و سخنرانی های معاون رئیس جمهور در راستای رسانه ای کردن خدمات دولت نقش خود را به خوبی ایفا کردن اما آیا مسئولان نیز به وظیفه خود و دینی که نسبت به مردم دارند به خوبی عمل کردند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز،, اترک نیوز،, اترک نیوز،,
همانگونه که می دانید ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی از حساس ترین و مهترین دستگاههای تصمیمم گیری و اجرایی در کشور است و  در واقع این سازمان نقش«مغز» را در دولت ایفا می کند و کارشناسان و مدیران این سازمان نقش بسیار تعیین کننده ای در تعیین اولویت های عمرانی و تخصیص بودجه و‌غیره دارند.
,
لذا حداقل انتظاری که از مدیران استان می رفت این بود که از این فرصت طلایی حداکثر بهره را برده و در نطق های خویش  با ذکر  کاستی ها و مشکلات استان - البته  با ارائه آمار و شاخص های دقیق- تلاش می کردند که در جهت اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی نظر مساعد دکتر نوبخت را جلب نماید که متاسفانه شاهد آن نبودیم .
,
چراکه از طرح های عمرانی  ناتمامی که بدلیل نبود بودجه به امان خدا رها شده اند، از درد پیمانکاران که بدلیل عدم وصول مطالباتشان از دولت  ورشکست شده  یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند،  از کارخانه ها و ‌کارگاه های تعطیل و‌کارگران از کار بیکار شده ، از سپرده های برباد رفته مردم بوسیله موسساتی چون میزان ، پدیده ، ثامن الحجج کلامی حرفی به میان نیامد.
,
مدیران دولتی که در این جلسات سخنرانی کردند نیز در سخنان خویش چنان صحبت کردند که همه چیز آرام و درست است و این استان که به گواه آمار و ارقام در بسیاری از شاخص های توسعه یافتگی در پایین ترین رتبه ها قرار دارد، هیچ ‌مشکلی ندارد!
,
ای کاش در این جلسات  آمار و اطلاعات مستند تعداد کشته شدگان در حوادث رانندگی به خاطر نبود جاده مناسب در استان به آقای معاون رییس جمهور ارائه می شد.
,
ای کاش از سالهایی که طول  طرح دو بانده کردن جاده بجنورد - گلستان و بحنورد و اسفراین طول کشیده و دلایل آن اطلاعاتی ارائه می شد.
,
ای کاش از آمار بیکاری که در استان بیدا می کند، از مطالبات گندمکاران از مشکلات انگور داران از آمار طلاق و اعتیاد که دودمان خانواده ها را در این استان به باد داده است سخن به میان می آمد چراکه  طرح ها و پروژهای عمرانی را بدون حضور معاون رییس جمهور نیز می شد،  افتتاح کرد اما مهم استفاده بهینه از حضور آقای نوبخت در جایگاه معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت انتقال مشکلات استان بود.
,
بهرام رحمانی وحید- حسابرس ارشد سازمان امور مالیاتی
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه