اخبار داغ

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیرجند:

پیش بینی پذیرش 2000 دانشجوی جدیدالورود/رشته های دانشگاه آزاد بیرجند مورد تایید وزارت علوم است

پیش بینی پذیرش 2000 دانشجوی جدیدالورود/رشته های دانشگاه آزاد بیرجند مورد تایید وزارت علوم است
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیرجند گفت: با توجه به کاهش شهریه و افزایش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد پیش بینی می کنیم در سال تحصیلی جدید 2000 دانشجوی جدیدالورود داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجو پرس، حسین حکیم پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیرجند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه ازاد بیرجند در حال حاضر حدود 7 هزار دانشجو دارد که 6300 نفر از آنها فعال هستند اظهار داشت: از این تعداد حدود 4000 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی و مابقی در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند.
 
وی به آمار فارغ التحصیلان این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: امسال 1619 دانشجوی فارغ التحصیل داریم که 958 دانشجو از بیرجند، 289 دانشجو از فردوس، 140 دانشجو از طبس، 151 دانشجو از قاین و 81 دانشجو از نهبندان می باشند.
 
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیرجند افزود: از ابتدای تاسیس دانشگاه تاکنون 41 هزار و 667 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصل شده اند.
 
حکیم پور با بیان اینکه همه رشته های دانشگاه آزاد بیرجند مورد تایید وزارت علوم می باشد گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد بدون مجوز وزارت علوم امکان پذیر نیست.
 
وی با اشاره به اینکه 30درصد کل تولیدات علمی کشور مربوط به دانشگاه آزاد است، اظهار داشت: 56درصد تحصیلات تکمیلی کشور را دانشگاه آزاد به خودش اختصاص داده است.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیرجند آمار دانشجویان ورودی سال 94 را 1100 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش شهریه و افزایش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد در بیرجند پیش بینی می کنیم در سال تحصیلی جدید 2000 دانشجوی جدیدالورود داشته باشیم.
 
حکیم پور در خصوص پذیرش دانشجو در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد بیرجند گفت: متقاضیان تا 31 شهریور فرصت دارند تا با مراجعه به سایت www.azmoon.org در کلیه رشته های دانشگاه آزاد به استثنای رشته های پزشکی ثبت نام کنند.
 
وی اضافه کرد: دریافت شهریه در دانشگاه آزاد در حد پوشش هزینه های جاری دانشگاه است چراکه هیچ پولی از طرف دولت دریافت نمی کند.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اینکه بودجه ما بسیار کمتر از دانشگاه های دولتی است، گفت: برنامه آتی ما تامین 40 درصدی هزینه های دانشگاه از محل شرکت های دانش بنیان است.
 
حکیم پور اضافه کرد: دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه بیرجند به لحاظ علمی، آزمایشگاه ها، اساتید ، کارگاه ها و اعضای هیئت علمی در شهرستان حرف اول را می زند.
 
انتهای پیام/م

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, www.azmoon.org,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه