اخبار داغ

هشدار رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به دارندگان گوشی‌های اَپل؛

تلفن‌های همراهی که صاحبانشان را دزد خوانده‌اند/ گوشی‌های اَپل در حال قفل شدن

تلفن‌های همراهی که صاحبانشان را دزد خوانده‌اند/ گوشی‌های اَپل در حال قفل شدن
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به دارندگان گوشی‌های اَپل هشدار داد و گفت: به تازگی «شرکت اپل» استفاده کنندگان گوشی تلفن همراه این شرکت را که «Apple ID» خود را به واسطه کارتهای بازاری فعال نموده اند را سارق شناخته و در بلک لیست خود قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی «صبح توس»، به دارندگان گوشی های اپل هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به ارجاع تعدادی پرونده و حضور شکات در پلیس فتا استان مبنی بر از کار افتادن و قفل شدن گوشی تلفن همراه خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جهانشیری ادامه داد: پس از بررسی های اولیه و اقدامات فنی صورت گرفته، کارشناسان این سازمان متوجه علت اصلی از کار افتادن گوشی های مذکور شدند و با توجه به فصل مشترک میان تمامی گوشی‌های از کارافتاده، مشخص شد کاربران تمامی این تلفن های همراه به یک روش اقدام به فعال سازی «Apple ID» خود نموده اند.

,


این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کاربران گوشی اپل جهت دانلود نرم افزار و استفاده از امکانات آن نیاز به ثبت نام و رجیستر شدن در سایت این شرکت را دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت اپل برای دامنه های ایران، شرکتی در تهران با استفاده از ربات های نرم افزاری اقدام به ثبت وفروش «Apple ID» در قالب کارت نموده است که در آن آدرس ایمیل وپسورد مربوطه جهت رجیستر نمودن گوشی های iPhone ارائه نموده است که به دلایل عدم اطلاع رسانی کافی و پشتیبانی نامناسب از خریداران کارت های «Apple ID» موجب غیر فعال شدن گوشی های مذکور شده است.

,
,


وی تصریح کرد: به استناد نامه واصله از اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه فقط در مشهد بیش ۱۰ هزار کارت «Apple ID» عرضه شده که از این میان حدود ۶۰۰ الی ۳۰۰۰ شهروند مشهدی را دچار مشکل کرده است؛ به همین دلیل اتحادیه ضمن صدور بخشنامه ای از تاریخ ۲۵/۳/۹۵ به کلیه اعضاء این صنف، فروش این گونه کارت ها را ممنوع اعلام نموده است.

,
,


توصیه پیشگیرانه تا قبل از از کار افتادن گوشی تلفن همراه اپل به دارندگان گوشی اپل
افشین اکبری، رئیس اتحادیه صنف تلفن همراه مشهد به دارندگان گوشی های اپل که «Apple ID» خود را توسط این گونه کارتها فعال کرده اند هشدار داد: تا قبل از بلاک شدن، سریعا به سایت این شرکت مراجعه کرده و از طریق کامپیوتر شخصیشان اقدام به تعویض ایمیل پشتیبان و اپل ای دی خود نمایند.

,
, توصیه پیشگیرانه تا قبل از از کار افتادن گوشی تلفن همراه اپل به دارندگان گوشی اپل,
,


رئیس اتحادیه صنف تلفن همراه مشهد ادامه داد: اگر گوشی تلفن همراه اپل خود را از طریق کارت های «Apple ID» فعال نموده اید، در بخش تنظیمات گوشی خود، خدمات اینترنتی «Apple ID» را قطع نموده و از طریق اینترنت روش های صحیح فعال سازی آن را فرا گیرند.

,
,


وی در پایان افزود: در نهایت افرادی که در لیست سیاه شرکت اپل قرار گرفته اند، می توانند با در دست داشتن فاکتور خرید، به فروشگاه که از آن «Apple ID» را خریداری کرده اند مراجعه کنند تا از بلک لیست شرکت اپل خارج و رفع انسداد شوند.

,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه