اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره:

فرهنگ‌سازی تذکر لسانی یک ضرورت است/ چهار گروه امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان تشکیل شده است

فرهنگ‌سازی تذکر لسانی یک ضرورت است/ چهار گروه امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان تشکیل شده است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره گفت: در جامعه اسلامی تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر با لسان است و باید این تذکر لسانی به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین مقدمی در گفت و گو با نبض سحر گفت:  خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است و در جامعه اسلامی تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر با لسان است و باید این تذکر لسانی به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر,

وی گفت: امروز بخاطر تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمنان  واجب الهی  امر به معرو ف و نهی از منکر خیلی مظلوم و غریب واقع شده است و یکی از واجبات فراموش شده است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم دره گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید: «امر به معروف و نهی از منکر واجب بزرگی است که به وسیله آن همه واجبات برپا می‌شود؛ راه‌ها امن می‌گردد، کسب و کارها حلال می‌شود، حقوق تضییع شده افراد به صاحبانش برمی‌گردد، زمین آباد می‌شود، از دشمن انتقام گرفته می‌شود و همه کارها روبه‌راه می‌شود.

,

مقدمی تاکید کرد: آموزش، اهمیت و شیوه‌های تذکر لسانی در ادارات، مساجد ، تبلیغات شهری و روستایی، استفاده از ظرفیت  نشریات، روزنامه‌ها، صدا و سیما، توجیه و تشویق اصناف و بازاریان و... از جمله موارد بسترسازی لازم برای احیاء و ترویج فرهنگ تذکر لسانی در سطح جامعه است.

,

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی خرمدره چهار  گروه برای ترویج تذکر لسانی از هیئت های مذهبی، طلاب، مداحان و بانوان در قالب گروههای ۱۰ نفره تشکیل داده  است و به مرکز تبلیغات اسلامی استان با هماهنگی و حمایت دادگستری و نیروی انتظامی جهت صدور کارت معرفی شده اند.

,

این مقام مسئول گفت: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت که  شرایط و حدود وکیفیت آن را قانون معین می‌کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه