اخبار داغ

پکیج خبری مهم دادستان اردبیل؛

بیش از 20 نفر در پرونده مدلینگ دستگیر شدند/ تخلفات مالی کشت و صنعت مغان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری محرز است

بیش از 20 نفر در پرونده مدلینگ دستگیر شدند/ تخلفات مالی کشت و صنعت مغان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری محرز است
دادستان اردبیل گزارش جامعی از برخورد با تخلفات و جرایم حوزه های متعدد در استان اردبیل ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  آذرسلام، ناصر عتباتی دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به اینکه حوزه های فرهنگی و اجتماعی دغدغه و نگرانی اصلی مسئولین، خانواده های شهدا و دلسوزان نظام بوده اظهار کرد: کارهای متعددی در حوزه عفاف، حجاب، امنیت اخلاقی - اجتماعی با رویکرد امر به معورف و نهی از منکر و تذکر لسانی عملیاتی شده و طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در دادسرا موجود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

عتباتی با تاکید بر اینکه رویکرد ها و اقدامات بیشتر جنبه بازدارندگی و پیشگیری داشته است گفت: در وحله اول اولویت با اطلاع رسانی از طریق بنرهای نصب شده در سطح شهر بود تا جنبه حقوقی و قانونی و تبعات بدحجابی و بی حجابی روشن و تفهیم شود؛ در این راستا بنرهای توصیه اخلاقی، رعایت مسائل فرهنگی، حجاب و سلامت مراودات اخلاقی نصب و تبلیغ شد. دو اکیپ متشکل از  نیروی انتظامی، امنیت اخلاقی و پلیس افتخاری که عمدتا خواهران بسیج بوده تشکیل و برای هر دو اکیپ نماینده دادستانی معرفی شد.

,

 

,

این مقام قضائی تصریح کرد: برای درصد ناچیزی از افراد که متجاهرانه با جسارت و تجری و نیز بدون توجه به بافت دینی، اخلاقی - مذهبی شهر و صرفاٌ برای تخریب و نا سالم سازی فضای سالم شهری اقدام می کرند، رویکرد کیفری و برخورد قانونی داشتیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: بعد از دستگیری با این مجرمین رویکرد امر به معروف و نهی از منکر اتخاذ می شود به این شکل که کلاس های آموزشی و توجیهی با حضور قضات روحانی و دادستانی در دادسرا برگزار می شود. با توجه به بازخورد مطلوب و جلب رضایتمندی مردم این برنامه ها مستمر خواهد بود.

,

 

,

بیش از 20 نفر در پرونده مدلینگ دستگیر شدند

,

دادستان اردبیل با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی غفلتی نداشته ایم تصریح کرد: اخیراٌ با تلاش و اقدامات اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه استان اردبیل متهمان "باند مدلینگ" بازداشت شد. در این پرونده چندین زن با همکاری آرایشگاه های زنانه، عکاسان حرفه ای اتلیه ها و با مدیریت مدیران تعدادی شبکه در فضای مجازی اقدام به سودجویی و فعالیت می کردند که تمام محتوا و اقدامات خارج از چارچوب دینی - اخلاقی و حتی در بخشی، اقدام علیه اعتقادات دینی مردم و زیر پا گذاشتن مبانی شرعی و دینی مردم همراه بود که در فضای مجازی متاسفانه به نام اردبیل منتشر می شد.

,

 

,

ناصر عتباتی در توضیح بیشتر این پرونده اخلاقی و فضای مجازی اظهار داشت: در این پرونده زنان بکار گرفته شده و داوطلب توسط آرایشگاه های مطرح شهر که سالن های مجهز و برای خود نامی دارند آرایش و زینت می شدند و در ادامه بدون پوشش در مقابل دوربین های عکاسی تعدادی عکاس حرفه ای آتلیه ها حاضر و مبادرت به گرفتن عکس های مختلف و در نهایت توسط مدیران برخی کانالها در فضای مجازی منتشر می شد و از این راه منافع نامشروع خود را تامین می کردند.

,

این مقام قضائی اظهار کرد: تعداد اعضای برخی کانالهای این مدیران در فضای مجازی بالغ بر 70 و حتی 80 هراز نفر می رسید که در کل وضعیت اخلاقی نامناسبی داشتند.

,

دادستان اردبیل از برگزاری جلسات متعدد در خصوص این پرونده با حضور سازمان اطلاعات سپاه، پلیس فتا، پلیس امنیت اخلاقی و نماینده دادستان اردبیل در فاصله های زمانی متعدد خبر داد و گفت: در نهایت بیش از 20 نفر در پرونده مدلینگ دستگیر و احضار شدند.

,

وی تاکید کرد: برای حفظ جایگاه اجتماعی، دینی، مذهبی و سنتی شهر اجازه داده نخواهد شد عده ای بخاطر منافع شخصی آن را تخریب کند.

,

 

,

عتباتی در توضیح تکمیلی این پرونده استانی گفت: مجرمین این پرونده فضای مجازی و مدلینگ شامل؛ 6 مدلینگ، 6عکاس حرفه ای آتلیه ها، 4 آرایشگر مطرح و بنام و مجهز بودند که دستگیر شدند. آتلیه های عکاسی و آرایشگاه ها تعطیل و پلمپ و عده ای روانه زندان شد.

,

این مقام مقائی استان تصریح کرد: به اتلیه ها و آرایشگاه های زنانه تذکر جدی داده می شود و در این ارتباط تعدادی بازرسین نامحسوس موظف به رصد و ارائه گزارش به دادستانی شده اند که در صورت تخلف بدون فوت وقت اقدام خواهد شد.

,

عتباتی در ادامه تذکری به برخی کانالهای متخلف داد و تاکید کرد: برخی کانالها برای ارتقای عضو کانال دست به هر اقدام و کاری مبنی بر زیر پا گذاشتن خطوط قرمز، حدود شرعی، اخلاقی و اعتقادی مردم می زنند که بدون شک نظارت و رصد شده، در عین حال خانواده ها نیز در فضای مجازی از فرزندان خود مراقبت کنند.

,

 

,

ممنوعیت فروش الکل سفید بدون نسخه پزشک در داروخانه ها

,

دادستان شهرستان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از مبارزه قاطع و ورود جدی سیستم قضائی درباره مشروبات الکلی خبر داد و گفت: در جهت مبارزه با مشروبات الکلی مبارزه جدی و هماهنگی صد صدری بین دستگاههای مرتبط برقرار شده و رئیس دادگستری استان نیز بر این موضوع اهتمام دارد و تمامی دادستانی شهرستانها ورود جدی خواهند داشت.

,

ناصر عتباتی تصریح کرد: هرچند فضا برای قاچاقچیان ناامن شده و آمار قاچاق پایین آمده اما در حوزه جرایم مشروبات الکلی با آمار فزاینده مواجهیم و باید گفت، آمار و ارقام مشروبات الکلی کشف شده و مصرف شده نگران کننده است.

,

 

,

وی در ادامه یکی از علل آمار فزاینده مشروبات الکلی را عرضه بدون محدودیت الکل سفید در داروخانه ها عنوان کرد و گفت: در این مورد معاونت دارو ادعای دارویی الکل سفید را داشت و بر این اساس به مسئولین علوم پزشکی استان تذکر جدی داده شد تا از فروش الکل سفید بدون نسخه پزشک در داروخانه ها ممانعت و برخورد کند و در صورت فروش آزاد،از برخود جدی تا تعطیلی و پلمپ داروخانه اقدام خواهد شد و در این راستا اگر کوتاهی از سوی مسئولین ستاد علوم پزشکی محرز شود  بدون اغماض برخود خواهد شد.

,

همچنین وی از تشکیل شعبه ویژه دادستانی و رسیدگی به پرونده جرایم مشروبات الکلی خبر داد.

,

 

,

دادستان اردبیل در ادامه و درباره اقدامات دادسرا در حوزه جرایم اقتصادی اظهار داشت: هماهنگی های لازم بین سیستم قضائی و بازرسی استان برقرار بوده و تمام فعالیت های دولتی و بخش خصوصی لحظه به لحظه نظارت و رصد می شود؛ در این راستا تخلفاتی از سوی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و نیز کشت و صنعت مغان گزارش واصل شد و در تحقیقات اولیه و مقدماتی تخلف محرز و صدور کیفر خواست برای هر دو صادر شده که پرونده برای صدور رای در دادگاه صالح در حال بررسی است.

,

ناصر عتباتی همچنین از متلاشی شدن و بازداشت باند کلاهبرداری 7 نفره از شرکت های بیمه خبر داد و گفت: این افراد با جعل و صحنه های ساختگی تصادف خسارت هنگفتی از بیمه دریافت کرده اند.

,

 

,

این مقام قضائی در ادامه با ابراز تاسف از دو حادثه ناگوار روی داده در شهر اردبیل شامل؛ سقوط کودک 4 ساله از طبقات برج و نیز سقوط و مرگ فردی در اثر وجود گود برداری واقع در روبروی بیمارستان ایثار شورابیل به جهت کوتاهی در ایمنی لازم خبر داد و گفت: تعقیب متخلفین صادر شده و پروژه احداثی واقع در شورابیل بدلیل گودبرداری عمیق و رهاسازی غیر مسئولانه واگذار خواهد شد و بازپرس پرونده با جدیت در حال بررسی و برخود خواهد کرد.

,

وی در ادامه از تخلف روی داده در کشت و صنعت مغان پرده برداشت و افزود: پرونده تخلفات مالی از سوی سازمان بازرسی استان گزارش شد و قرار مجرمیت و کیفر خواست صادر شده که در دادگاه صالحه رسیدگی خواهد شد.

,

 

,

وی در راستای فرمایش رهبری مبنی بر ایجاد اقتصاد مقاومتی و سالم سازی فعالیت های اقتصادی و مالی و نیز مقابله و مبارزه با زد و بندهای مالی از اعمال مبارزه جدی خبر داد و افزود: در راستای حمایت از سرمایه گذار واقعی جلسه ای دو هفته یک بار در کمیته قضائی برگزار می شود که در هر جلسه نزدیک به 5 مورد از مشکلات سرمایه گذاران گشایش ایجاد می شود.

,

عتباتی تصریح کرد: خوشبختانه تشکیل این کمیته خروجی مطلوبی داشته طوری که مطالبات کارگران کارخانه های ذوب آهن و سبلان پارچه اردبیل که گاها منجر به تجمع و تحصن می شد و درباره سبلان پارچه که رفته رفته به بحران تبدیل می شد گشایش شد و با ورود سیستم قضائی مطالبات بحق کارگران دریافت و تحویل گردید. اکنون نزدیک به 720 نفر در این دو کارخانه مشغول کار هستند.

,

*دادستان اردبیل در پایان پکیج خبری مهم خود از صدور حکم قصاص 4باره برای قاتل مسلح 4 نفر در روستای خروسلو از توابع بیله سوار و نیز بازداشت و سیر مراحل مقدماتی پرونده مهم امنیت اخلاقی جنگل آب بیگلو خبر داد و در این باره گفت: 8متهم تاکنون بازداشت و بازجویی برای تکمیل پرونده ادامه دارد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه