اخبار داغ

گزارشی از اردوهای جهادی دانشگاه بیرجند:

اینجا مردم از تشنگی آب شور می خورند/آنچه که گروه های جهادی می بینند اما مسئولین نمی بینند

اینجا مردم از تشنگی آب شور می خورند/آنچه که گروه های جهادی می بینند اما مسئولین نمی بینند
پذیرایی گروه جهادی دانشگاه بیرجند از مسئولین با آب شور و چای شور تلنگری برای مسئولین بود تا برای رفع مشکل روستا چاره ای بیاندیشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوپرس، اردوهای جهادی فرصت ارزشمندی برای دانشجویان است تا بتوانند علاوه بر خدمتی که به محرومان می کنند به نوعی به خودسازی هم بپردازند.
 
گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند متشکل از سه گروه جهادی برادر و دوگروه جهادی خواهر از چهارم تا چهاردهم شهریورماه درمناطق محروم مستقرشدند.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند هرساله در ایام تعطیلات تابستان وماه مبارک رمضان دانشجویان بسیجی را بااهداف محرومیت زدایی و خودسازی به روستاهای محروم اعزام می کند که درعرصه های عمرانی وکلاسهای آموزشی وفرهنگی به مردم خدمت می کنند.
 
۲۵نفر از دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند از چهارم شهریورماه بمدت ۱۰روز در روستاهای اوجان وفورجان درعرصه های فرهنگی وآموزشی اعم از کلاسهای نقاشی٬کاردستی٬ربان دوزی٬قرآن واحکام مشغول خدمت رسانی هستند.
 
سید سجاد حسنی نیا٬مسئول بسیج دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشجو پرس با بیان اینکه حضور دراردوی جهادی باعث میشود دانشجویان مشکلات روستاها را از نزدیک ببینند و از آنها غافل نشوند، گفت:دانشجویان نباید درکنار خودسازی خدمت به قشر مستضعف را فراموش کنند.
 
وی افزود:درمجموع تعداد پنج گروه جهادی به تعداد هفتاد نفر بمدت ده روز در مناطق محروم مستقر شدند که تعداد سه گروه برادر در روستاهای اسماعیل اباد و چاه دراز و چابک از توابع شهرستان نهبندان و تعداد دوگروه جهادی خواهر در روستاهای اوجان و فورجان ازتوابع بخش مرکزی  مستقر شدند.
 
مسئول بسیج دانشگاه بیرجند گفت:برنامه های این اردو شامل کارهای عمرانی درقالب نوسازی مدارس و مساجد و کلاسهای آموزشی برای کودکان ۴تا ۱۰سال وکلاسهای معرفتی می باشد.
 
حجت کارکن روحانی گروه جهادی خواهران بااشاره به اینکه هدف از حضور در اردوهای جهادی جهاد درراه جنگ نرم و جنگ فرهنگی وخودسازی می باشد، اظهارداشت:اردوی جهادی مسیر زندگی من را عوض کرد و از رفتارها وخصوصیات بقیه الگو گرفتم.
وی گفت:مهاجرت مردم ازروستا و بحث خشکسالی و شوری آب روستا از مهمترین مشکلات روستاست و بهترین کمک این است که پشتیبان هم باشیم.
 
سیده مرضیه موسوی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه بیرجند و مسئول پایگاه بسیج دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند  که سابقه حضور در دو اردوی جهادی دانشجویی دانشگاه بیرجند را دارد، اظهارداشت:هدف من از حضور دراین اردو خودسازی است.
 
وی با اشاره به اینکه بیشتر بعد معنوی این اردو مدنظر است، افزود:مطمئنا اگر من اینجا دست یکی را بگیرم خدا این دستگیری من را بی جواب نمیگذارد.
 
رقیه عبدی دانشجوی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند و مسئول فرهنگی حوزه بسیج دانشگاه بیرجند بعنوان یکی از جهادگرانی که سابقه حضور در دو اردوی جهادی دانشجویی دانشگاه بیرجند رادارد اظهارداشت:از جمله مشکلات اساسی روستا شوری آب روستا و مختلط بودن مدرسه راهنمایی روستا می باشد.
 
وی با بیان اینکه خودسازی مهمترین هدف حضور در این اردوهاست گفت:اردوهای جهادی تأثیرات معنوی زیادی برزندگی ام گذاشته است و وقتی مشکلات روستاییان را ازنزدیک می بینیم باعث ایجاد دغدغه میشود و برای رفعش اقدام می کنیم.
 
محدثه دادمهر دانشجوی دانشکده عمران دانشگاه بیرجند ومسئول آموزش حوزه بسیج دانشگاه بیرجند که دومین اردوی جهادی خود را تجربه می کند بیان کرد:ازجمله  برنامه های اردو کلاسهای نمد دوزی و ربان دوزی می باشد.
 
وی با اشاره به اینکه هدف از حضور در اردوی جهادی کمک رسانی وخودسازی است افزود:اردوی جهادی تأثیرات زیادی بر روحیات واخلاق و زندگی ام داشته است.
 
مژگان مرجانی دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه بیرجند ومسئول فرهنگی پایگاه بسیج دانشگاه بیرجند با بیان اینکه برای اولین بار دراین اردو شرکت کرده است گفت:هدف ازحضورم دراین اردو خودسازی است.
 
وی درادامه افزود:ازجمله برنامه های این اردو کلاسهای نقاشی، احکام، قرآن و پخش فیلم های جشنواره عمار است.
 
عباسی مسئول هجرت خواهران دانشگاه بیرجند که سابقه حضور در سه اردوی جهادی دانشجویی دانشگاه بیرجند را دارد اظهارداشت:شعار گروه جهادی این است که «تاموقعی که مشکل اقتصادی حل نشود مشکل فرهنگی حل نمیشود»
 
وی به مشکلات مردم روستا اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی مسئولین برای بازدید از این گروه جهادی آمدند و دقایقی را برای صرف چای نشستند ابتدا چای با آب شور روستا را به مسئولین تعارف کردیم وهنگامی که مسئولین اقدام به صرف چای کردند چای درست شده با آب شیرین را آوردیم تا مسئولین مشکل شوری آب روستا راجدی بگیرند و فکری برای رفع این معضل بزرگ بکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجوپرس،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه