اخبار داغ

مسیر فرهنگی شدن؛

از باران تا آذربایجان

از باران تا آذربایجان
چه راه آسانی است جزء اهالی فرهنگ، هنر و ادب شدن، کافی است بنیاد بارانی باشی تا همه چیز حل شود. به همین سادگی!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، گویی سیاسی کاری دست از سر این استان برنمی دارد. استانی که ظرفیت های بالقوه فرهنگی فراوانی دارد اما دریغ از همتی برای توسعه فرهنگی آن.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این مشکل یکی از معضلات آذربایجان در دهه های گذشته بوده و در اکثر موارد افرادی متولی فرهنگ، هنر و ادب این دیار شده اند که کوچکترین قرابت و نشستی با اهالی فرهنگ، هنر و ادب نداشته اند.

,

با گذشت سالها امید به این می رفت که در اثر تدبیر مسئولان ارشد وضعیت گذشته بهبود و رضایتمندی فرهنگدوستان و هنرمندان آذربایجان غربی نیز جلب شود اما زهی خیال باطل، انگار رویه برخی مسئولان گذشته ادامه پیدا کرده و حتی قرار است تشدید نیز شود.

,

بنیاد آذربایجان یا به عبارتی دقیق تر بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان و به تعبیر مدیرکل ارشاد استان پاتوق اهالی فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان، جایی است که پس از سالها و حتی دهه ها که جای خالی آن دیده می شد ایجاد شد.

,

این بنیاد می توانست محلی برای پاسداشت و تثبیت فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و پاتوقی برا ی اهالی آن باشد اگر...

,

اگر امورات آن به دست یکی از همین اهالی فرهنگ، هنر و ادب و یا حتی افرادی نزدیک به آنان سپرده می شد اما متأسفانه شاهدیم که افراد سیاسی و حتی در برخی موارد نزدیک به جریان موسوی(فتنه گر ملعون) متولی امورات فرهنگی آذربایجان می شوند تا به ظن خود کار فرهنگی انجام دهند.

,

افرادی که الفبای فرهنگ و ادب این دیار را نیز نمی دانند اما مدعی خدمت به آذربایجان می شوند، مگر بنیاد آذربایجان جای سیاسی کاران و سیاسی بازان است که بخواهند از این طریق خود را ترمیم و برای حضور دوباره در عرصه سیاسی آماده کنند؟

,

آنچه که از هم اکنون نیز مبرهن و آشکار است تشکیل این بنیاد سیاسی ، مسئولان آن نیز سیاسی و در نتیجه کار آن نیز سیاسی خواهد بود و خروجی آن نیز جزء سیاسی کاری چیز دیگیر نخواهد بود اگر غیر از این است لازم است مسئولان و متولیان سیاستمدار آن تضمین داده و ابهام زدایی کنند.

,

اما از آنجا که رئیس هیئت مدیره این بنیاد یعنی همان مسئول بنیاد باران در آذربایجان غربی گفته که هیچ توجهی به سخنان منتقدان بنیاد نخواهد کرد و از هم اکنون به قول ضرب المثل محلی آذربایجان: ((بالتانی دیبدن ووروب)) دیگر باید از این بنیاد در شرایط فعلی قطع امید کرد  و منتظر تدبیری دیگر بود تا شاید وضعیت موجود را اصلاح کند.

,

یکی از مواردی که اهالی فرهنگ، هنر و ادب را می آزرد و به دغدغه و نگرانی آنها تبدیل شده است این موضوع می باشد که علاوه بر رئیس و هیئت مدیره بنیاد، مسئولان شعب استانی و در مراحل بعدی شهرستانی آنها نیز از سیاسیون افراطی وابسته به بنیاد باران باشند.

,

فارغ از این موضوع اگرچه استاندار آذربایجان غربی  در مراسم افتتاح محل بنیاد آذربایجان متولی استانی  آن را معرفی نکرد اما از هم اکنون پالس های نگران کننده ای به اهالی فرهنگ، ادب و هنر می رسد که فردی از افراد بارانی و اهل یکی از شهرهای شمالی استان با هدایت و راهنمایی و معرفی دیگر بارانی های بنیاد آذربایجان خیز بلندی برای تصاحب و قبضه بنیاد آذربایجان برداشته تا از این پس اتاق فکر بنیاد باران به بنیاد آذربایجان منتقل و جلسات برخی سیاسیون از این پس در مدرسه هدایت ارومیه برگزار شود.

,

سخن پایان، چه مسیر آسانی است جزء اهالی فرهنگ، هنر و ادب شدن، کافی است بنیاد بارانی باشی تا همه چیز حل شود. به همین سادگی!

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه