اخبار داغ

اختصاصی صبح زاگرس

میدان ها و بلوار های یاسوج را بیشتر بشناسید+تصاویر

میدان ها و بلوار های یاسوج را بیشتر بشناسید+تصاویر
شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون آنچنان که باید معرفی نشده ، در این مطلب سعی شده تا ضمن معرفی میادین و بلوارهای این شهر، برخی از کمبودها و نواقصات این مکان ها بیان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صبح زاگرس، یاسوج یکی از شهرهای لر نشین جنوب غربی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح زاگرس، یاسوج یکی از شهرهای لر نشین جنوب غربی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است., صبح زاگرس, صبح زاگرس, صبح زاگرس,

این شهردر کنار رودخانه بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، که تا سال ۱۳۴۹ از توابع شهرستان کازرون محسوب می شده و بعد از تقسیم بندی های کشوری برای ۶ سال به شهرستان بهبهان ملحق و در نهایت در سال ۱۳۵۵ به مرکزیت استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شود.

شهر یاسوج که وسعت آن به 18کیلومتر می رسد، دارای جاذبه های زیبایی بوده که از جمله آن می توان به طبیعت چهارفصل و قرار گرفتن رشته کوه های زاگرس غربی و قلل زیبای دنا که لقب آلپ ایران را به خود اختصاص داده، اشاره کرد.

پش از ایجاد این شهر، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشته که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده و اینک به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌ است.

آبشار زیبای یاسوج در فاصله 3 کیلومتری، تنگه مهریان در فاصله 5 کیلومتری و تنگه گنجه ای در فاصله 7 کیلومتری این شهر از جاذبه های طبیعی و گرشگری یاسوج محسوب می شود.

اما شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون آنچنان که باید معرفی نشده ، در این مطلب سعی شده تا ضمن معرفی میادین و بلوارهای این شهر، برخی از کمبودها و نواقصات این مکان ها را بیان کنیم.

میدان جهاد یا همان میدان مرد بویراحمدی

این میدان در شمال غربی شهر یاسوج در ابتدای ورودی شهر از سمت جاده اصلی و مسیر یاسوج به اصفهان قرار دارد.

این میدان که با نصب تندیس مرد بویراحمدی آزین شده یکی از زیباترین میدان های ورودی شهر یاسوج محسوب شده که از دیرباز به عنوان میدان جهاد از آن نامبرده می شود.

ساخت و نصب تندیس این میدان به ده سال قبل و در زمان تصدی شهردار اسبق این شهر بر می گردد که یادآور حماسه سازی های مردان بویراحمد درجنگ تنگ تامرادی و مقابله خوانین بویراحمد با رژیم شاهنشاهی و پهلوی است.

این میدان با تمام زیبایی های منحصر به فرد در اول شهر یاسوج، دارای مشکلاتی در عبور و مرور خودروهای شهروندان و مسافران بوده و عرض کم خیابان های مواصلاتی و دور زدن خوردوها در حول این میدان و نبود زیر گذر روگذر از اصلی ترین این مشکلات است.

بلوار مطهری اولین بلوار ساخته شده در شهر یاسوج

بلوار مطهری از اولین بلوارهای ساخته شده در شهر یاسوج محسوب شده که صبغه تاریخی آن به اولین روزهای تأسیس شهریاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برمی گردد.

این بلوار که از اول شهر یاسوج با متصل شدن انتهای آن به بلوار جانباز به عنوان بلوار اصلی شهر یاسوج خودنمایی می کند از ساختاری قدیمی و پنجره ای شکل تشکیل شده که نمادی از معماری دوران قدیم را برای مسافران و طبیعت دوستان تداعی می کند.

ساخت این بلوار با نمای قدیمی خودش، بعد از این چند سال هنوز دست خوش تغییراتی در ساخت و ساز نشده  و باید گفت، یکی از مشکلات این بلوار ،فضای بی روحیه و کسل کننده آن است.

نبود فضای سبز، روشنایی کافی و گل کاری مناسب از اصلی ترین مشکلات این بلوار در سطح شهر یاسوج است.

بلوار عدل بلواری با ایده شهرسازی مدرن

بلوار عدل در هزار متری ورودی شهر یاسوج و حدفاصل ابتدای شهر یاسوج تا کمربندی جنوب شهر و اتصال دهنده شمال و جنوب شهر یاسوج به پل سوم رودخانه بشار است.

این بلوار که ساخت آن به سال های اخیر بر می گردد؛ دارای فضای بصری بالقوه در شهر سازی مدرن بوده که ابتدا و انتهای شهر یاسوج را با متصل شدن به کمربندی بیرون شهر یاسوج به هم دیگر ملحق می کند.

مشکلات این بلوار را می تواند ،نبود تقاطع های غیر هم سطح ،نبود علایم راهنمایی و رانندگی و نداشتن موانع سرعت گیر در طول آن دانست که در بیشتر مواقع شبانه روز به یک پیست کورس سرعت برای ماشین های شخصی مبدل می شود.

میدان انقلاب

این میدان که سال ساخت آن به نه سال پیش برمی گردد یکی از میدان های تازه تأسیس شهریاسوج است.

این میدان که در جنوب غربی و منتهی علیه ورودی شهرک امام حسین و امام علی شهر یاسوج قرار داشته دارای روشنایی خوب و وجود تندیس پرنده افسانه های ایران (سمیرغ) است.

وجود گل کاری مداوم با رنگ بندی های بسیار مناسب و بودن درختان توت و بید مجنون، این میدان را به یکی از  میدان های منحصر به فرد شهر یاسوج مبدل ساخته است.

این سازه با وجود تمامی معماری های منحصر به فرد،دارای نواقصاتی بوده که نمایان نبودن تندیس سیمرغ و عرض بسیار زیاد بلوار در شاه راه های ارتباطی و متصل دهنده شهرک های امام علی(ع) و امام حسین(ع) بیشتر از همه به چشم خورده و فضای عبور و مرور خودروها را برای دور زدن این میدان و جاده های مربوطه بسیار سخت کرده است.

میدان امام حسین (ع)،میدانی مزین به نام اهل بیت(ع)

میدان اماحسن(ع) یا همان میدان استانداری سابق، از اولین میدان های ساخته شده در شهر یاسوج از بدو مرکز استان شدن این شهر تا امروز محسوب می شود.

این میدان که چهار شاه راه ارتباطی شهر یاسوج در نزدیکی استانداری استان را به هم متصل می کند در ورودی شهر یاسوج از سمت جاده یاسوج به شیراز قرار دارد.

عملیات طرح ریزی و ساخت این میدان در زمان های نچندان دور با تخریب های متعدد برای بازسازی یک میدان در خور شأن شهر یاسوج شروع و در سال های اخیر به پایان رسید.

استفاده از فواره و حوض های آب سنتی ،ساعت زمینی، و مزین شدن آن به نام اهل بیت (ع) در شش ضلع این میدان، از نکات منحصر به فرد آن است.

علاوه بر موارد ذکر شده، گل کاری و فضای سبز مناسب ،نصب چراغ های بومی و فانوسی و نوشتن اسم مشاهیر بومی در این میدان نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

عمده مشکل این میدان نبود زیر گذر روگذر مناسب، جاده های کم عرض در نزدیکی این میدان و حجم ترافیک بالا در بیشتر ساعات شبانه روز با توجه به موقعیت مکانی آن است.

بلوار جمهوری،راهی برای شکوفایی شهر یاسوج

بلوار جمهوری یکی از راه های مواصلاتی مرکز استان در شمال شرقی شهر یاسوج بوده که مرکز و شمال این شهر را به هم پیوند می دهد.

این بلوار که ساخت آن به زمان تصدی شهردار سابق شهر یاسوج باز می گردد در صورت بازگشایی کامل خود می تواند بار زیادی از ترافیک شهر یاسوج را برطرف کند.

بلوار ارم،بلواری که به تنهای خودنمایی می کند

بلوار ارم که از قدیمی ترین خیابان های مواصلاتی شهر یاسوج محسوب شده با متصل کردن شمال غرب شهر یاسوج تا انتهای شمال شرقی این شهر سهمی بسزایی در رفت و آمد شهروندان دارد.

این بلوار که به تنهای میزان بار ترافیک خسته و کنسل کنده شهر یاسوج را بر دوش خود حمل می کند با متصل کردن منطقه ارم در شمال شرقی و منطقه سالم آباد در شمال غربی شهر یاسوج و متصل شدن به زیر روزگذر شهید عوض زاده ،یکی از مهم ترین راههای اصلی شهر یاسوج قلمداد می شود.

در ساخت این بلوار با توجه به مسیر کوهستانی و ناهموار منطقه از معماری سردی استفاده شده که زیبایی آنچنانی به این منطقه نبخشیده و تنها زیبایی این بلوار کاشت چمن و درخت در آن است.

میدان آزادگان( فلکه سنگی) ،میدانی الهام گرفته از کوههای زاگرس

این میدان که ساخت آن به سال های نچندان دور بر می گردد، یادآور زیبایی های طبیعی این شهر و استفاده از نماد بومی و محلی سنگ و مالون در ساخت آن بوده که زیبایی یک صخره بی جان را در جنوب شهر یاسوج به نمایش گذاشته است.

محوطه اطراف این میدان که در زمان های نچندان دور به عنوان محل سخنرانی های مسئولان سیاسی و استانی مورد استفاده قرار می گرفت،اکنون فقط به عنوان یک نماد از آن استفاده شده و دور برگردان منتهی علیه آن به خیابان های اصلی و بلوار آزادی به دلیل تصادفات مکرر بسته و بدون استفاده شده است.

میدات شهداء یا همان فلکه ساعت قدیم

میدان شهداء فعلی یا همان میدان ساعت قدیم از اولین میدان های ساخته شده در مرکز استان کهگیلیویه وبویراحمد بوده که سال ساخت آن به تأیسس شهر یاسوج به عنوان مرکز استان در سال 54 بر می گردد.

 

طراحی قدیمی این میدان با الهام گرفتن از معماری قدیمی و بودن چهار ساعت در چهارضلع آن برگشته که هر 12ساعت شبانه با صدای زنگ خود شهروندان این شهر را خبر دار می کرده است.

عملیات تعویض این میدان و جاگذاری تندیس شهدای نیروی انتظامی به یاد شهدای استان و نماد یک سرباز در راه وطن به زمان تصدی شهردار اسبق شهر یاسوج بر می گردد.

این میدان در شهر یاسوج که در زمان های نچندان دور از آن به عنوان یک چهارراه ارتباطی مهم در مرکز استان یاد می شده و در حال حاضر به دلیل ترافیک بالا و کم عرض بودن بلوار اصلی شهر یاسوج فقط به عنوان یک نماد در شهر یاسوج از آن یاد می شود.

میدان آریو برزن میدانی الهام گرفته از اسطوره ایرانی

این میدان که در جنوب شرقی و در ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز در منطقه اکبرآباد واقع شده با الهام گرفتن از اسطوره و نماد این دیار نصب شده است.

این میدان که یاد آور حماسه سازی های آریوبرزن سردار ایرانی و جنگ وی با اسکندی مقدونی بوده ، نمادی در مورد اقلیت این منطقه آریایی است.

ساخت این تندیس که به دست یکی از هنرمندان خوش ذوق استانی بر می گردد، به نوبه خود حاشیه های زیادی را برای نصب شدن در این منطقه برای مسئولان سابق استانی داشت.

 این تندیس که به تنهایی در این منطقه با عنوان یک نماد بسیار زیبا از سرداران ایرانی خودنمایی می کند دارای جلوه مناسبی از نقش بستن نماد بومی و طبیعی در زیر پای اسب آریور برزن و گل کارهای منحصر به فرد بوده که نظر مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است.

از نقاط قابل توجه این بلوار ،نبود روشنایی کافی و تاریکی این بلوار در شب است.

میدان هفت سین

میدان و یا همان تقاطع غیر هم سطح هفت سین ،یکی دیگر از کارهای ترویج دهنده رسوم مردم ایران زمین  بوده که دستور نصب آن به زمان رئیس سابق میراث فرهنگی کشور بر می گردد که برای زنده ماندن رسوم اصیل ایرانی در منطقه اکبر اباد شهر یاسوج و در ورودی این شهر از سمت جنوب نصب شده است.

یادمان مقام معظم رهبری

یادمان وروود مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه وبویراحمد در ورودی شهر یاسوج از سمت جنوب و در نزدیکی میدان معلم نصب شده است.

این یادمان که یادگار ورود تاریخی مقام معظم رهبری به شهر یاسوج در سال 73بوده ،یکی از منحصر به فرد ترین نمادهای شهر یاسوج با الهام گرفتن از معماری اصیل ایرانی است.

میدان هفت تیر

میدان هفت تیر، یکی از قدیمی ترین میدان های شهر یاسوج در مرکز این شهر بوده که دارای نواقصات مهمی است.

این میدان با توجه به قرار گرفتن آن در مرکز شهر یاسوج به عنوان تنها ترین میدان مرکزی در حال حاضر از هیچ نماد و تندیسی برخودار نیست که همین امر باعث شگفتی بیشتر مسافران و گردشگران شده است.

میدان هفت تیر که وظیفه متصل کردن چهار شاه راه ارتباطی مهم در مرکز شهر یاسوج را با دور برگردان خود انجام می دهد باید از زیبایی بالقوه و منحصر به فردی برخودار باشد که متأسفانه کار چندان درخور شأنی برای زیبایی آن انجام نشده است.

 

انتهای پیام/

,

این شهردر کنار رودخانه بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، که تا سال ۱۳۴۹ از توابع شهرستان کازرون محسوب می شده و بعد از تقسیم بندی های کشوری برای ۶ سال به شهرستان بهبهان ملحق و در نهایت در سال ۱۳۵۵ به مرکزیت استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شود.

, این شهردر کنار رودخانه بشار و در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، که تا سال ۱۳۴۹ از توابع شهرستان کازرون محسوب می شده و بعد از تقسیم بندی های کشوری برای ۶ سال به شهرستان بهبهان ملحق و در نهایت در سال ۱۳۵۵ به مرکزیت استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شود., .,

شهر یاسوج که وسعت آن به 18کیلومتر می رسد، دارای جاذبه های زیبایی بوده که از جمله آن می توان به طبیعت چهارفصل و قرار گرفتن رشته کوه های زاگرس غربی و قلل زیبای دنا که لقب آلپ ایران را به خود اختصاص داده، اشاره کرد.

, شهر یاسوج که وسعت آن به 18کیلومتر می رسد، دارای جاذبه های زیبایی بوده که از جمله آن می توان به طبیعت چهارفصل و قرار گرفتن رشته کوه های زاگرس غربی و قلل زیبای دنا که لقب آلپ ایران را به خود اختصاص داده، اشاره کرد.,

پش از ایجاد این شهر، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشته که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده و اینک به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌ است.

, پش از ایجاد این شهر، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشته که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده و اینک به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌ است., .,

آبشار زیبای یاسوج در فاصله 3 کیلومتری، تنگه مهریان در فاصله 5 کیلومتری و تنگه گنجه ای در فاصله 7 کیلومتری این شهر از جاذبه های طبیعی و گرشگری یاسوج محسوب می شود.

, آبشار زیبای یاسوج در فاصله 3 کیلومتری، تنگه مهریان در فاصله 5 کیلومتری و تنگه گنجه ای در فاصله 7 کیلومتری این شهر از جاذبه های طبیعی و گرشگری یاسوج محسوب می شود.,

اما شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون آنچنان که باید معرفی نشده ، در این مطلب سعی شده تا ضمن معرفی میادین و بلوارهای این شهر، برخی از کمبودها و نواقصات این مکان ها را بیان کنیم.

, اما شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون آنچنان که باید معرفی نشده ، در این مطلب سعی شده تا ضمن معرفی میادین و بلوارهای این شهر، برخی از کمبودها و نواقصات این مکان ها را بیان کنیم.,

میدان جهاد یا همان میدان مرد بویراحمدی

, میدان جهاد یا همان میدان مرد بویراحمدی, میدان جهاد یا همان میدان مرد بویراحمدی,

این میدان در شمال غربی شهر یاسوج در ابتدای ورودی شهر از سمت جاده اصلی و مسیر یاسوج به اصفهان قرار دارد.

, این میدان در شمال غربی شهر یاسوج در ابتدای ورودی شهر از سمت جاده اصلی و مسیر یاسوج به اصفهان قرار دارد.,

, , , ,

این میدان که با نصب تندیس مرد بویراحمدی آزین شده یکی از زیباترین میدان های ورودی شهر یاسوج محسوب شده که از دیرباز به عنوان میدان جهاد از آن نامبرده می شود.

, این میدان که با نصب تندیس مرد بویراحمدی آزین شده یکی از زیباترین میدان های ورودی شهر یاسوج محسوب شده که از دیرباز به عنوان میدان جهاد از آن نامبرده می شود.,

, , , ,

ساخت و نصب تندیس این میدان به ده سال قبل و در زمان تصدی شهردار اسبق این شهر بر می گردد که یادآور حماسه سازی های مردان بویراحمد درجنگ تنگ تامرادی و مقابله خوانین بویراحمد با رژیم شاهنشاهی و پهلوی است.

, ساخت و نصب تندیس این میدان به ده سال قبل و در زمان تصدی شهردار اسبق این شهر بر می گردد که یادآور حماسه سازی های مردان بویراحمد درجنگ تنگ تامرادی و مقابله خوانین بویراحمد با رژیم شاهنشاهی و پهلوی است.,

این میدان با تمام زیبایی های منحصر به فرد در اول شهر یاسوج، دارای مشکلاتی در عبور و مرور خودروهای شهروندان و مسافران بوده و عرض کم خیابان های مواصلاتی و دور زدن خوردوها در حول این میدان و نبود زیر گذر روگذر از اصلی ترین این مشکلات است.

, این میدان با تمام زیبایی های منحصر به فرد در اول شهر یاسوج، دارای مشکلاتی در عبور و مرور خودروهای شهروندان و مسافران بوده و عرض کم خیابان های مواصلاتی و دور زدن خوردوها در حول این میدان و نبود زیر گذر روگذر از اصلی ترین این مشکلات است.,

بلوار مطهری اولین بلوار ساخته شده در شهر یاسوج

, بلوار مطهری اولین بلوار ساخته شده در شهر یاسوج, بلوار مطهری اولین بلوار ساخته شده در شهر یاسوج,

بلوار مطهری از اولین بلوارهای ساخته شده در شهر یاسوج محسوب شده که صبغه تاریخی آن به اولین روزهای تأسیس شهریاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برمی گردد.

, بلوار مطهری از اولین بلوارهای ساخته شده در شهر یاسوج محسوب شده که صبغه تاریخی آن به اولین روزهای تأسیس شهریاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برمی گردد.,

, , , ,

این بلوار که از اول شهر یاسوج با متصل شدن انتهای آن به بلوار جانباز به عنوان بلوار اصلی شهر یاسوج خودنمایی می کند از ساختاری قدیمی و پنجره ای شکل تشکیل شده که نمادی از معماری دوران قدیم را برای مسافران و طبیعت دوستان تداعی می کند.

, این بلوار که از اول شهر یاسوج با متصل شدن انتهای آن به بلوار جانباز به عنوان بلوار اصلی شهر یاسوج خودنمایی می کند از ساختاری قدیمی و پنجره ای شکل تشکیل شده که نمادی از معماری دوران قدیم را برای مسافران و طبیعت دوستان تداعی می کند.,

ساخت این بلوار با نمای قدیمی خودش، بعد از این چند سال هنوز دست خوش تغییراتی در ساخت و ساز نشده  و باید گفت، یکی از مشکلات این بلوار ،فضای بی روحیه و کسل کننده آن است.

, ساخت این بلوار با نمای قدیمی خودش، بعد از این چند سال هنوز دست خوش تغییراتی در ساخت و ساز نشده  و باید گفت، یکی از مشکلات این بلوار ،فضای بی روحیه و کسل کننده آن است.,

نبود فضای سبز، روشنایی کافی و گل کاری مناسب از اصلی ترین مشکلات این بلوار در سطح شهر یاسوج است.

, نبود فضای سبز، روشنایی کافی و گل کاری مناسب از اصلی ترین مشکلات این بلوار در سطح شهر یاسوج است.,

بلوار عدل بلواری با ایده شهرسازی مدرن

, بلوار عدل بلواری با ایده شهرسازی مدرن, بلوار عدل بلواری با ایده شهرسازی مدرن,

بلوار عدل در هزار متری ورودی شهر یاسوج و حدفاصل ابتدای شهر یاسوج تا کمربندی جنوب شهر و اتصال دهنده شمال و جنوب شهر یاسوج به پل سوم رودخانه بشار است.

, بلوار عدل در هزار متری ورودی شهر یاسوج و حدفاصل ابتدای شهر یاسوج تا کمربندی جنوب شهر و اتصال دهنده شمال و جنوب شهر یاسوج به پل سوم رودخانه بشار است.,

, , , ,

این بلوار که ساخت آن به سال های اخیر بر می گردد؛ دارای فضای بصری بالقوه در شهر سازی مدرن بوده که ابتدا و انتهای شهر یاسوج را با متصل شدن به کمربندی بیرون شهر یاسوج به هم دیگر ملحق می کند.

, این بلوار که ساخت آن به سال های اخیر بر می گردد؛ دارای فضای بصری بالقوه در شهر سازی مدرن بوده که ابتدا و انتهای شهر یاسوج را با متصل شدن به کمربندی بیرون شهر یاسوج به هم دیگر ملحق می کند.,

, , , ,

مشکلات این بلوار را می تواند ،نبود تقاطع های غیر هم سطح ،نبود علایم راهنمایی و رانندگی و نداشتن موانع سرعت گیر در طول آن دانست که در بیشتر مواقع شبانه روز به یک پیست کورس سرعت برای ماشین های شخصی مبدل می شود.

, مشکلات این بلوار را می تواند ،نبود تقاطع های غیر هم سطح ،نبود علایم راهنمایی و رانندگی و نداشتن موانع سرعت گیر در طول آن دانست که در بیشتر مواقع شبانه روز به یک پیست کورس سرعت برای ماشین های شخصی مبدل می شود., .,

میدان انقلاب

, میدان انقلاب, میدان انقلاب,

این میدان که سال ساخت آن به نه سال پیش برمی گردد یکی از میدان های تازه تأسیس شهریاسوج است.

, این میدان که سال ساخت آن به نه سال پیش برمی گردد یکی از میدان های تازه تأسیس شهریاسوج است., نه, .,

, , , ,

این میدان که در جنوب غربی و منتهی علیه ورودی شهرک امام حسین و امام علی شهر یاسوج قرار داشته دارای روشنایی خوب و وجود تندیس پرنده افسانه های ایران (سمیرغ) است.

, این میدان که در جنوب غربی و منتهی علیه ورودی شهرک امام حسین و امام علی شهر یاسوج قرار داشته دارای روشنایی خوب و وجود تندیس پرنده افسانه های ایران (سمیرغ) است.,

, , , ,

وجود گل کاری مداوم با رنگ بندی های بسیار مناسب و بودن درختان توت و بید مجنون، این میدان را به یکی از  میدان های منحصر به فرد شهر یاسوج مبدل ساخته است.

, وجود گل کاری مداوم با رنگ بندی های بسیار مناسب و بودن درختان توت و بید مجنون، این میدان را به یکی از  میدان های منحصر به فرد شهر یاسوج مبدل ساخته است., .,

این سازه با وجود تمامی معماری های منحصر به فرد،دارای نواقصاتی بوده که نمایان نبودن تندیس سیمرغ و عرض بسیار زیاد بلوار در شاه راه های ارتباطی و متصل دهنده شهرک های امام علی(ع) و امام حسین(ع) بیشتر از همه به چشم خورده و فضای عبور و مرور خودروها را برای دور زدن این میدان و جاده های مربوطه بسیار سخت کرده است.

, این سازه با وجود تمامی معماری های منحصر به فرد،دارای نواقصاتی بوده که نمایان نبودن تندیس سیمرغ و عرض بسیار زیاد بلوار در شاه راه های ارتباطی و متصل دهنده شهرک های امام علی(ع) و امام حسین(ع) بیشتر از همه به چشم خورده و فضای عبور و مرور خودروها را برای دور زدن این میدان و جاده های مربوطه بسیار سخت کرده است., .,

میدان امام حسین (ع)،میدانی مزین به نام اهل بیت(ع)

, میدان امام حسین (ع)،میدانی مزین به نام اهل بیت(ع), میدان امام حسین (ع)،میدانی مزین به نام اهل بیت(ع),

میدان اماحسن(ع) یا همان میدان استانداری سابق، از اولین میدان های ساخته شده در شهر یاسوج از بدو مرکز استان شدن این شهر تا امروز محسوب می شود.

, میدان اماحسن(ع) یا همان میدان استانداری سابق، از اولین میدان های ساخته شده در شهر یاسوج از بدو مرکز استان شدن این شهر تا امروز محسوب می شود.,

, , , ,

این میدان که چهار شاه راه ارتباطی شهر یاسوج در نزدیکی استانداری استان را به هم متصل می کند در ورودی شهر یاسوج از سمت جاده یاسوج به شیراز قرار دارد.

, این میدان که چهار شاه راه ارتباطی شهر یاسوج در نزدیکی استانداری استان را به هم متصل می کند در ورودی شهر یاسوج از سمت جاده یاسوج به شیراز قرار دارد., .,

عملیات طرح ریزی و ساخت این میدان در زمان های نچندان دور با تخریب های متعدد برای بازسازی یک میدان در خور شأن شهر یاسوج شروع و در سال های اخیر به پایان رسید.

, عملیات طرح ریزی و ساخت این میدان در زمان های نچندان دور با تخریب های متعدد برای بازسازی یک میدان در خور شأن شهر یاسوج شروع و در سال های اخیر به پایان رسید., .,

, , , ,

استفاده از فواره و حوض های آب سنتی ،ساعت زمینی، و مزین شدن آن به نام اهل بیت (ع) در شش ضلع این میدان، از نکات منحصر به فرد آن است.

, استفاده از فواره و حوض های آب سنتی ،ساعت زمینی، و مزین شدن آن به نام اهل بیت (ع) در شش ضلع این میدان، از نکات منحصر به فرد آن است.,

علاوه بر موارد ذکر شده، گل کاری و فضای سبز مناسب ،نصب چراغ های بومی و فانوسی و نوشتن اسم مشاهیر بومی در این میدان نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

, علاوه بر موارد ذکر شده، گل کاری و فضای سبز مناسب ،نصب چراغ های بومی و فانوسی و نوشتن اسم مشاهیر بومی در این میدان نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است.,

عمده مشکل این میدان نبود زیر گذر روگذر مناسب، جاده های کم عرض در نزدیکی این میدان و حجم ترافیک بالا در بیشتر ساعات شبانه روز با توجه به موقعیت مکانی آن است.

, عمده مشکل این میدان نبود زیر گذر روگذر مناسب، جاده های کم عرض در نزدیکی این میدان و حجم ترافیک بالا در بیشتر ساعات شبانه روز با توجه به موقعیت مکانی آن است.,

بلوار جمهوری،راهی برای شکوفایی شهر یاسوج

, بلوار جمهوری،راهی برای شکوفایی شهر یاسوج, بلوار جمهوری،راهی برای شکوفایی شهر یاسوج,

بلوار جمهوری یکی از راه های مواصلاتی مرکز استان در شمال شرقی شهر یاسوج بوده که مرکز و شمال این شهر را به هم پیوند می دهد.

, بلوار جمهوری یکی از راه های مواصلاتی مرکز استان در شمال شرقی شهر یاسوج بوده که مرکز و شمال این شهر را به هم پیوند می دهد.,

این بلوار که ساخت آن به زمان تصدی شهردار سابق شهر یاسوج باز می گردد در صورت بازگشایی کامل خود می تواند بار زیادی از ترافیک شهر یاسوج را برطرف کند.

, این بلوار که ساخت آن به زمان تصدی شهردار سابق شهر یاسوج باز می گردد در صورت بازگشایی کامل خود می تواند بار زیادی از ترافیک شهر یاسوج را برطرف کند.,

بلوار ارم،بلواری که به تنهای خودنمایی می کند

, بلوار ارم،بلواری که به تنهای خودنمایی می کند, بلوار ارم،بلواری که به تنهای خودنمایی می کند,

بلوار ارم که از قدیمی ترین خیابان های مواصلاتی شهر یاسوج محسوب شده با متصل کردن شمال غرب شهر یاسوج تا انتهای شمال شرقی این شهر سهمی بسزایی در رفت و آمد شهروندان دارد.

, بلوار ارم که از قدیمی ترین خیابان های مواصلاتی شهر یاسوج محسوب شده با متصل کردن شمال غرب شهر یاسوج تا انتهای شمال شرقی این شهر سهمی بسزایی در رفت و آمد شهروندان دارد.,

, , , ,

این بلوار که به تنهای میزان بار ترافیک خسته و کنسل کنده شهر یاسوج را بر دوش خود حمل می کند با متصل کردن منطقه ارم در شمال شرقی و منطقه سالم آباد در شمال غربی شهر یاسوج و متصل شدن به زیر روزگذر شهید عوض زاده ،یکی از مهم ترین راههای اصلی شهر یاسوج قلمداد می شود.

, این بلوار که به تنهای میزان بار ترافیک خسته و کنسل کنده شهر یاسوج را بر دوش خود حمل می کند با متصل کردن منطقه ارم در شمال شرقی و منطقه سالم آباد در شمال غربی شهر یاسوج و متصل شدن به زیر روزگذر شهید عوض زاده ،یکی از مهم ترین راههای اصلی شهر یاسوج قلمداد می شود.,

, , , ,

در ساخت این بلوار با توجه به مسیر کوهستانی و ناهموار منطقه از معماری سردی استفاده شده که زیبایی آنچنانی به این منطقه نبخشیده و تنها زیبایی این بلوار کاشت چمن و درخت در آن است.

, در ساخت این بلوار با توجه به مسیر کوهستانی و ناهموار منطقه از معماری سردی استفاده شده که زیبایی آنچنانی به این منطقه نبخشیده و تنها زیبایی این بلوار کاشت چمن و درخت در آن است.,

میدان آزادگان( فلکه سنگی) ،میدانی الهام گرفته از کوههای زاگرس

, میدان آزادگان( فلکه سنگی) ،میدانی الهام گرفته از کوههای زاگرس, میدان آزادگان( فلکه سنگی) ،میدانی الهام گرفته از کوههای زاگرس,

این میدان که ساخت آن به سال های نچندان دور بر می گردد، یادآور زیبایی های طبیعی این شهر و استفاده از نماد بومی و محلی سنگ و مالون در ساخت آن بوده که زیبایی یک صخره بی جان را در جنوب شهر یاسوج به نمایش گذاشته است.

, این میدان که ساخت آن به سال های نچندان دور بر می گردد، یادآور زیبایی های طبیعی این شهر و استفاده از نماد بومی و محلی سنگ و مالون در ساخت آن بوده که زیبایی یک صخره بی جان را در جنوب شهر یاسوج به نمایش گذاشته است.,

, , , ,

محوطه اطراف این میدان که در زمان های نچندان دور به عنوان محل سخنرانی های مسئولان سیاسی و استانی مورد استفاده قرار می گرفت،اکنون فقط به عنوان یک نماد از آن استفاده شده و دور برگردان منتهی علیه آن به خیابان های اصلی و بلوار آزادی به دلیل تصادفات مکرر بسته و بدون استفاده شده است.

, محوطه اطراف این میدان که در زمان های نچندان دور به عنوان محل سخنرانی های مسئولان سیاسی و استانی مورد استفاده قرار می گرفت،اکنون فقط به عنوان یک نماد از آن استفاده شده و دور برگردان منتهی علیه آن به خیابان های اصلی و بلوار آزادی به دلیل تصادفات مکرر بسته و بدون استفاده شده است., .,

میدات شهداء یا همان فلکه ساعت قدیم

, میدات شهداء یا همان فلکه ساعت قدیم, میدات شهداء یا همان فلکه ساعت قدیم,

میدان شهداء فعلی یا همان میدان ساعت قدیم از اولین میدان های ساخته شده در مرکز استان کهگیلیویه وبویراحمد بوده که سال ساخت آن به تأیسس شهر یاسوج به عنوان مرکز استان در سال 54 بر می گردد.

, میدان شهداء فعلی یا همان میدان ساعت قدیم از اولین میدان های ساخته شده در مرکز استان کهگیلیویه وبویراحمد بوده که سال ساخت آن به تأیسس شهر یاسوج به عنوان مرکز استان در سال 54 بر می گردد.,

 

,  ,

طراحی قدیمی این میدان با الهام گرفتن از معماری قدیمی و بودن چهار ساعت در چهارضلع آن برگشته که هر 12ساعت شبانه با صدای زنگ خود شهروندان این شهر را خبر دار می کرده است.

, طراحی قدیمی این میدان با الهام گرفتن از معماری قدیمی و بودن چهار ساعت در چهارضلع آن برگشته که هر 12ساعت شبانه با صدای زنگ خود شهروندان این شهر را خبر دار می کرده است.,

, , , ,

عملیات تعویض این میدان و جاگذاری تندیس شهدای نیروی انتظامی به یاد شهدای استان و نماد یک سرباز در راه وطن به زمان تصدی شهردار اسبق شهر یاسوج بر می گردد.

, عملیات تعویض این میدان و جاگذاری تندیس شهدای نیروی انتظامی به یاد شهدای استان و نماد یک سرباز در راه وطن به زمان تصدی شهردار اسبق شهر یاسوج بر می گردد.,

, , , ,

این میدان در شهر یاسوج که در زمان های نچندان دور از آن به عنوان یک چهارراه ارتباطی مهم در مرکز استان یاد می شده و در حال حاضر به دلیل ترافیک بالا و کم عرض بودن بلوار اصلی شهر یاسوج فقط به عنوان یک نماد در شهر یاسوج از آن یاد می شود.

, این میدان در شهر یاسوج که در زمان های نچندان دور از آن به عنوان یک چهارراه ارتباطی مهم در مرکز استان یاد می شده و در حال حاضر به دلیل ترافیک بالا و کم عرض بودن بلوار اصلی شهر یاسوج فقط به عنوان یک نماد در شهر یاسوج از آن یاد می شود.,

میدان آریو برزن میدانی الهام گرفته از اسطوره ایرانی

, میدان آریو برزن میدانی الهام گرفته از اسطوره ایرانی, میدان آریو برزن میدانی الهام گرفته از اسطوره ایرانی,

این میدان که در جنوب شرقی و در ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز در منطقه اکبرآباد واقع شده با الهام گرفتن از اسطوره و نماد این دیار نصب شده است.

, این میدان که در جنوب شرقی و در ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز در منطقه اکبرآباد واقع شده با الهام گرفتن از اسطوره و نماد این دیار نصب شده است.,

, , , ,

این میدان که یاد آور حماسه سازی های آریوبرزن سردار ایرانی و جنگ وی با اسکندی مقدونی بوده ، نمادی در مورد اقلیت این منطقه آریایی است.

, این میدان که یاد آور حماسه سازی های آریوبرزن سردار ایرانی و جنگ وی با اسکندی مقدونی بوده ، نمادی در مورد اقلیت این منطقه آریایی است.,

, , , ,

ساخت این تندیس که به دست یکی از هنرمندان خوش ذوق استانی بر می گردد، به نوبه خود حاشیه های زیادی را برای نصب شدن در این منطقه برای مسئولان سابق استانی داشت.

, ساخت این تندیس که به دست یکی از هنرمندان خوش ذوق استانی بر می گردد، به نوبه خود حاشیه های زیادی را برای نصب شدن در این منطقه برای مسئولان سابق استانی داشت.,

 این تندیس که به تنهایی در این منطقه با عنوان یک نماد بسیار زیبا از سرداران ایرانی خودنمایی می کند دارای جلوه مناسبی از نقش بستن نماد بومی و طبیعی در زیر پای اسب آریور برزن و گل کارهای منحصر به فرد بوده که نظر مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است.

,  این تندیس که به تنهایی در این منطقه با عنوان یک نماد بسیار زیبا از سرداران ایرانی خودنمایی می کند دارای جلوه مناسبی از نقش بستن نماد بومی و طبیعی در زیر پای اسب آریور برزن و گل کارهای منحصر به فرد بوده که نظر مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است.,

از نقاط قابل توجه این بلوار ،نبود روشنایی کافی و تاریکی این بلوار در شب است.

, از نقاط قابل توجه این بلوار ،نبود روشنایی کافی و تاریکی این بلوار در شب است.,

میدان هفت سین

, میدان هفت سین , میدان هفت سین ,

, , , , ,

میدان و یا همان تقاطع غیر هم سطح هفت سین ،یکی دیگر از کارهای ترویج دهنده رسوم مردم ایران زمین  بوده که دستور نصب آن به زمان رئیس سابق میراث فرهنگی کشور بر می گردد که برای زنده ماندن رسوم اصیل ایرانی در منطقه اکبر اباد شهر یاسوج و در ورودی این شهر از سمت جنوب نصب شده است.

, میدان و یا همان تقاطع غیر هم سطح هفت سین ،یکی دیگر از کارهای ترویج دهنده رسوم مردم ایران زمین  بوده که دستور نصب آن به زمان رئیس سابق میراث فرهنگی کشور بر می گردد که برای زنده ماندن رسوم اصیل ایرانی در منطقه اکبر اباد شهر یاسوج و در ورودی این شهر از سمت جنوب نصب شده است.,

یادمان مقام معظم رهبری

, یادمان مقام معظم رهبری, یادمان مقام معظم رهبری,

یادمان وروود مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه وبویراحمد در ورودی شهر یاسوج از سمت جنوب و در نزدیکی میدان معلم نصب شده است.

, یادمان وروود مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه وبویراحمد در ورودی شهر یاسوج از سمت جنوب و در نزدیکی میدان معلم نصب شده است.,

, , , ,

این یادمان که یادگار ورود تاریخی مقام معظم رهبری به شهر یاسوج در سال 73بوده ،یکی از منحصر به فرد ترین نمادهای شهر یاسوج با الهام گرفتن از معماری اصیل ایرانی است.

, این یادمان که یادگار ورود تاریخی مقام معظم رهبری به شهر یاسوج در سال 73بوده ،یکی از منحصر به فرد ترین نمادهای شهر یاسوج با الهام گرفتن از معماری اصیل ایرانی است.,

میدان هفت تیر

, میدان هفت تیر, میدان هفت تیر,

میدان هفت تیر، یکی از قدیمی ترین میدان های شهر یاسوج در مرکز این شهر بوده که دارای نواقصات مهمی است.

, میدان هفت تیر، یکی از قدیمی ترین میدان های شهر یاسوج در مرکز این شهر بوده که دارای نواقصات مهمی است.,

, , , ,

این میدان با توجه به قرار گرفتن آن در مرکز شهر یاسوج به عنوان تنها ترین میدان مرکزی در حال حاضر از هیچ نماد و تندیسی برخودار نیست که همین امر باعث شگفتی بیشتر مسافران و گردشگران شده است.

, این میدان با توجه به قرار گرفتن آن در مرکز شهر یاسوج به عنوان تنها ترین میدان مرکزی در حال حاضر از هیچ نماد و تندیسی برخودار نیست که همین امر باعث شگفتی بیشتر مسافران و گردشگران شده است.,

, , , ,

میدان هفت تیر که وظیفه متصل کردن چهار شاه راه ارتباطی مهم در مرکز شهر یاسوج را با دور برگردان خود انجام می دهد باید از زیبایی بالقوه و منحصر به فردی برخودار باشد که متأسفانه کار چندان درخور شأنی برای زیبایی آن انجام نشده است.

, میدان هفت تیر که وظیفه متصل کردن چهار شاه راه ارتباطی مهم در مرکز شهر یاسوج را با دور برگردان خود انجام می دهد باید از زیبایی بالقوه و منحصر به فردی برخودار باشد که متأسفانه کار چندان درخور شأنی برای زیبایی آن انجام نشده است.,

 

,  ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه