اخبار داغ

شهرستان چاراویماق رتبه اول بیمه دام در سال زراعی 93-92

شهرستان چاراویماق رتبه اول بیمه دام در سال زراعی 93-92
این شهرستان رتبه اول بیمه دام سبک و گاو بومی آمیخته را در سال زراعی 93-92 از آن خود ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از طنین چاراویماق , مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: این شهرستان رتبه اول بیمه دام سبک و گاو بومی آمیخته را در سال زراعی 93-92 از آن خود ساخته است. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا, طنین چاراویماق,

مجید احمدی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی 93-92 شرکت های بیمه ای این شهرستان توانسته اند تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری با بیمه کردن 19 هزارو 493 راس دام سبک و 872 راس دام سنگین (آمیخته و بومی) رتبه اول بیمه دام را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص دهند.

,

وی توسعه فرهنگ بیمه را ضروری برشمرد و گفت: اگر مردم از خدمات و مزایای بیمه آگاهی بیشتر کسب کنند به سمت بیمه کردن محصولات خود حرکت خواهند کرد. مهندس احمدی ضمن برشمردن مزایای بیمه دام اضافه کرد : بیمه دام پشتوانه دامداران در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و بیماری ها بوده که در مواقع بروز خسارت ناشی از عوامل مذکور، بیمه در پایداری و تداوم امورات مربوط به دامپروری به کمک دامدار می شتابد. مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق در ادامه افزود: ناپایداری و مخاطره آمیز بودن شرایط انجام فعالیت ها در بخش کشاورزی از جمله دامداری، بکارگیری ابزار دقیق و مؤثر برای جلوگیری از بروز حوادث طبیعی، حمایت از منابع مالی تولید کنندگان و سرمایه گذاران در بخش دامداری و در نتیجه بالا بردن سطح زندگی دامداران را سبب شده است. وی افزود: در این راستا بیمه محصولات دامی به عنوان یکی از اهرم های توسعه کشاورزی می تواند امنیت بیشتری برای سرمایه دامداران فراهم بسازد و مخاطرات تولید را کاهش داد و هم شرایط مطلوبتری برای جلب و جذب سرمایه های خصوصی دراین بخش فراهم آورد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر کارهای کشاورزی از ریسک بالایی برخوردار است و بیمه از ابزارهای مهم در توسعه تولید پایدار کشاورزی و دامی و امنیت غذایی برای جامعه می باشد. مهندس احمدی در خاتمه افزود: امید است با ترویج بیمه محصولات کشاورزی و دامی در سطح روستاهای منطقه شاهد افزایش و رونق بیش از پیش تولیدات کشاورزی و دامی در شهرستان باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه