اخبار داغ

برگی از تقویم لاله ها؛

لحظه‌ای با شهدای اصفهان

لحظه‌ای با شهدای اصفهان
پرواز ۲۶ پرنده رها از تعلقات دنیوی در ۱۷ مردادماه در استان اصفهان به ثبت رسید. پرواز عاشقانه ای که در تقویم لاله ها ماندگار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، شهدایی که امروز می خوانید از کل استان اصفهان هستند. به نیت این شهدا را بخوانید و برای ما هم دعا کنید. امید است که بتوانید راه آنها را ادمه دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , صاحب نیوز,

مختاری

, مختاری, مختاری,

شهید محمدرضا مختاری ادریسی متولد ۱۳۳۴ درروستای کرچگان از توابع شهرستان لنجان چشم به جهان گشود. پدرش مهدی، نجار بود و مادرش بیگم جان نام داشت. محمدرضا تا پایان دوره متوسطه تحصیل کرد. او کارگر بود. محمدرضا به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۰ در ام الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

,

رهنمایی

, رهنمایی, رهنمایی,

شهید غلامحسین رهنمایی بیست و دوم دی ماه ۱۳۳۷ چشم به جهان گشود. پدرش رضا و مادرش فاطمه نام داشت. غلامحسین تا پایان دوره متوسطه در رشته عمران تحصیل کرد و دیپلم گرفت. او به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۱ در کوشک مسجدسلیمان بر اثر اصابت ترکش به صورت شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهرضا واقع است.

,

صالحی

, صالحی, صالحی,

شهید ابراهیم صالحی، پانزدهم دی ۱۳۴۴ در شهرستان مبارکه چشم به جهان گشود. پدرش اسدالله کارگر بود و مادرش سکینه نام داشت. ابراهیم تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد. شغل او جوشکار بود. ابراهیم به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

,

صفری

, صفری, صفری,

شهید محمدرضا صفری، چهارم خرداد ۱۳۴۳ در روستای حجت آباد از توابع شهرستان چادگان چشم به جهان گشود. پدرش بهرام کشاورز بود و مادرش جان بیگم نام داشت. محمدرضا سواد خواندن ونوشتن نمی دانست. او کارگر بود و به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور پیدا کرد. هفدهم خرداد ۱۳۶۱ در کامیاران بر اثر اصابت گلوله هنگام درگیری با گروه های ضد انقلاب شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

,

ضیایی

, ضیایی, ضیایی,

شهید محمد ضیائی، بیست و پنجم خرداد ۱۳۴۶ در شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود. پدرش عزیزالله بازنشسته بود و مادرش طاهره نام داشت. محمد تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. محمد هفدهم خرداد ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله شهید شد. مزار او در گلزار شهدای سهروفیروزان واقع است.

,

حقیقی

, حقیقی, حقیقی,

شهید حسن حقیقی، دهم فروردین ۱۳۲۶ در شهرستان گلپایگان چشم به جهان گشود. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. حسن تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی تحصیل کرد. او کارمند بود. حسن در سال۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد. وی به عنوان از سوی ژاندارمری در جبهه حضور یافت. حسن هفدهم خرداد ۱۳۶۱ در تهران بر اثر اصابت گلوله به پاها و پهلو هنگام درگیری با گروه های ضد انقلاب شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

,

نوریان

, نوریان, نوریان,

شهید احمد نوریان کوشکی، یکم مرداد ۱۳۲۶ در شهرستان خمینی شهر چشم به جهان گشود. پدرش حسن ناتوان ازکار بود و مادرش فاطمه نام داشت. احمد تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد. احمد کشاورز بود و در سال۱۳۴۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد و هفدهم خرداد ۱۳۶۲ در خمینی شهر بر اثر سانحه رانندگی سانحه رانندگی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای کوشک واقع است. برادرانش محمدعلی و رضا نیز شهید شده است.

,

پیمان
شهید محمد پیمان شهرضا بیستم تیر ۱۳۴۱ در شهرستان شهرضا چشم به جهان گشود. پدرش علی کشاورز بود و مادرش صدیقه نام داشت. محمد تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد و به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه پیدا کرد. محمد هفدهم خرداد ۱۳۶۲ در سردشت بر اثر اصابت گلوله هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

, پیمان, پیمان,
,

ابوالحسنی

, ابوالحسنی, ابوالحسنی,

شهید حسین ابوالحسنی، بیست و چهارم اسفند ۱۳۴۴ در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش علی، میوه وتره بارفروش بود و مادرش ماهرخ نام داشت. حسین تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. حسین هفدهم خرداد ۱۳۶۲ در فکه ایلام مورد سوءقصد گروه های ضدانقلاب قرار گرفت و شهید شد. تا کنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

,

مرتضوی

, مرتضوی, مرتضوی,

شهید غلامرضا مرتضوی در سال ۱۳۳۹ در روستای حجت آباد از توابع شهرستان نائین چشم به جهان گشود. پدرش علی اکبر، کارگر معدن بود و مادرش ماهرخ نام داشت. غلامرضا تا پایان دوره متوسطه در رشته فنی تحصیل کرد و دیپلم گرفت. او راننده کامیون بود. غلامرضا در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. او به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور پیدا کرد و هفدهم خرداد ۱۳۶۳ در پاسگاه مرزی ارومیه بر اثر زخمی شدن تمام بدن انفجار مین شهید شد. مزار او در گلزار شهدای چوپانان واقع است.

,

دروگر
شهید اسکندر درودگر، هفدهم دی ۱۳۴۴ در شهرستان خرم آباد چشم به جهان گشود. پدرش عزیزالله، بازنشسته ذوب آهن بود و مادرش عفت نام داشت. اسکندر تا دوم متوسطه در رشته اقتصاد تحصیل کرد و کارگر بود. او به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. اسکندر هفدهم خرداد ۱۳۶۳ در شرق بصره عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و گردن و دست شهید شد. مزار او در گلستان شهدای اصفهان واقع است. برادرش فتح الله نیز شهید شده است.

, دروگر, دروگر,
,

یوسفیان
شهید ناصر یوسفیان دوم اردیبهشت ۱۳۴۲ در شهرستان نجف آباد چشم به جهان گشود. پدرش حسینعلی، دست فروش بود و مادرش خدیجه نام داشت. ناصر تا چهارم ابتدایی تحصیل کرد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ناصر هفدهم خرداد ۱۳۶۴ با سمت نیروی واحد تدارکات در پایگاه شهید مدنی اهواز بر اثر سقوط از ارتفاع شهید شد. پیکرش مدت ها برجای ماند و پس از تفحص و تشییع به خاک سپرده شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

, یوسفیان, یوسفیان,
,

ادریسی

, ادریسی, ادریسی,

شهید علیرضا ادریسی، هشتم تیر ۱۳۴۰ در شهرستان تهران چشم به جهان گشود. پدرش مصطفی، خیاط بود و مادرش جمیله نام داشت. علیرضا تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد و در تاسیسات ساختمان کار می کرد. علیرضا به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۴ در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد. مزار او در گلستان شهدای اصفهان واقع است.

,

صفری

, صفری, صفری,

شهید حمید صفری، هفتم فروردین ۱۳۴۴ در شهرستان نجف آباد چشم به جهان گشود. پدرش شکرالله کشاورز بود و مادرش خیرالنسا نام داشت. حمید در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او کارگر کارخانه ریسندگی و بافندگی بود. حمید در سال۱۳۶۲ ازدواج کرد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. حمید هفدهم خرداد ۱۳۶۴ در جزیره مجنون عراق بر اثر غرق شدن در آب حوادث غیرمترقبه شهید شد. مزار او در گلزار شهدای کهریزجان واقع است.

,

سرلک
شهید امیر سرلک،پنجم شهریور ۱۳۴۷ در روستای نهضت آباد از توابع شهرستان فریدون شهر چشم به جهان گشود. پدرش همت، کشاورز بود و مادرش جهان سلطان نام داشت. امیر تا اول راهنمایی تحصیل کرد و کشاورز بود. او به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش در مهران توسط نیروهای عراقی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای فریدون شهر واقع است.

, سرلک, سرلک,
,

علایی
شهید عین الله علائی، سوم دی ۱۳۴۳ در روستای ششجواناز توابع شهرستان فریدن چشم به جهان گشود. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. عین الله دانشجو کاردانی در رشته تجربی بود و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. عین الله هفدهم خرداد ۱۳۶۵ در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

, علایی, علایی,
,

کاظمینی
شهید محمدحسن کاظمینی، سی‌ام آبان ۱۳۳۱ در شهرستان شهرضا چشم به جهان گشود. پدرش خالق، کارگر کارخانه ریسندگی و بافندگی بود و مادرش فاطمه سلطان نام داشت. محمدحسن تا سوم متوسطه در رشته ادبیات تحصیل کرد و در سال۱۳۵۳ ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد. او به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۵ با سمت سرپرست اکیپ راه سازی در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است. برادرانش محمدمهدی و محمدعلی نیز شهید شده اند.

, کاظمینی, کاظمینی,
,

نریمانی
شهید اکبر نریمانی زمان آبادی، یکم شهریور ۱۳۴۸ در شهر دولت آباد از توابع شهرستان برخوار چشم به جهان گشود. پدرش محمد کارگر بود و مادرش معصومه نام داشت. اکبر تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. او هفدهم خرداد ۱۳۶۵ در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش و قطع پا شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده نرمی زادگاهش واقع است.

, نریمانی, نریمانی,
,

امینی

, امینی, امینی,

شهید محمد امینی نوگورانی، یکم مرداد ۱۳۴۳ در شهرستان لنجان چشم به جهان گشود. پدرش ابراهیم، آزاد بود و مادرش قمر نام داشت. محمد تا دوم راهنمایی تحصیل کرد و در سال۱۳۶۳ ازدواج کرد. او به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۵ در جاده اهواز – شوشتر بر اثر سانحه رانندگی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای نوگوران واقع است.

,

صفدری

, صفدری, صفدری,

شهید جمشید صفدری، یکم شهریور ۱۳۴۵ در شهرستان اهواز چشم به جهان گشود. پدرش کاظم، کارگر بود و مادرش سرور نام داشت. جمشید تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد تحصیل کرد و دیپلم گرفت. او به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. جمشید هفدهم خرداد ۱۳۶۶ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار او در گلزار شهدای اهواز واقع است.

,

طالبی

, طالبی, طالبی,

شهید سعید طالبی ورنوسفادرانی، دوم خرداد ۱۳۴۴ در شهرستان آبادان چشم به جهان گشود. پدرش حسن بزاز بود و مادرش منور نام داشت. سعید تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. او هفدهم خرداد ۱۳۶۷ با سمت مسوول حمل مهمات در اسلام آباد بر اثر اصابت گلوله توسط نیروهای عراقی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد خمینی شهر واقع است.

,

شهید رمضان محمودی مفید، یکم فروردین ۱۳۴۲ در شهرستان شهرضا چشم به جهان گشود. پدرش بمانعلی، کشاورز بود و مادرش سرور نام داشت. رمضان تا دوم راهنمایی تحصیل کرد و شغل گچ بری ساختمان را انتخاب کرد. او به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و هفدهم خرداد ۱۳۶۷ در آبادان بر اثر اصابت ترکش به دست و پا شهید شد. مزار او در گلستان شهدای اصفهان واقع است.

,

شمس

, شمس, شمس,

شهید محمدرضا شمس خوزانی، پانزدهم شهریور ۱۳۴۶ در شهرستان خمینی شهر چشم به جهان گشود. پدرش مرتضی، کارگر بود و مادرش خانم نام داشت. محمدرضا تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و کارگر ذوب آهن بود. محمدرضا هفدهم خرداد ۱۳۶۸ بر اثر در رابطه رحلت امام (ره) حوادث غیرمترقبه شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد همان شهرستان واقع است.

,

الشمس

, الشمس, الشمس,

شهید عبدالرضا الشمس، یکم فروردین ۱۳۳۱ در نجف عراق چشم به جهان گشود. پدرش عبدالمهدی نام داشت. عبدالرضا تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و حرفه آرایشگر ی را انتخاب کرد. عبدالرضا در سال۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد. عبدالرضا در سال ۱۳۶۵ اسیر و هفدهم خرداد ۱۳۷۰ در نجف عراق بر اثر عوارض ناشی از اسارت شهید شد. تا کنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

,

رضازاده

, رضازاده, رضازاده,

شهید حبیب الله رضازاده، سوم فروردین ۱۳۳۷ در شهرستان شهرکرد چشم به جهان گشود. پدرش نعمت الله، کارگر بود و مادرش بیگم جان نام داشت. حبیب الله تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و شغل جوشکاری را انتخاب کرد و جهادگر بود. وی در سال۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. حبیب الله در سال ۱۳۶۳ مجروح و هفدهم خرداد ۱۳۷۳ در اصفهان بر اثر سانحه رانندگی شهید شد. مزار او در گلستان شهدای اصفهان واقع است.

,

شکیبایی
شهید اسکندر شکیبایی، نهم فروردین ۱۳۱۵ در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش عزیزالله کشاورز بود و مادرش خورشید نام داشت. اسکندر تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و شغل آرایشگری را انتخاب کرد. اسکندر در سال۱۳۳۹ ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. اسکندر بیست وششم مهرماه ۱۳۵۹ اسیر شد و هفدهم خرداد ۱۳۸۱، در جاده مورچه خورت شاهین شهر بر اثر سانحه رانندگی شهید شد. مزار او در گلستان شهدای زادگاهش واقع است.

, شکیبایی, شکیبایی,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه