اخبار داغ

در مسیر جام جهانی/۱۳

کی روش؛ چهره شناخته شده تیم ملی ایران در برزیل

کی روش؛ چهره شناخته شده تیم ملی ایران در برزیل
بسیاری از رسانه ها کارلوس کی روش را سرشناس ترین چهره تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، کارلوس کی روش(Carlos Manuel Brito Leal Queiroz) متولد اول مارس۱۹۵۳ در موزامبیک و از پدر و مادری پرتغالی است. کشوری که از مستعمرات پرتغال بود و در سال ۱۹۷۵ اعلام استقلال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , صاحب نیوز, کی روش,

او از معروف‌ترین مربیان دنیای فوتبال است که در حال حاضر هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد.سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال و دستیار الکس فرگوسن در منچستر یونایتد که توانسته سه تیم ملی را به جام جهانی ببرد.تیم ملی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۲ ،تیم ملی پرتغال در سال ۲۰۱۰ و تیم ملی کشورمان ایران در سال ۲۰۱۴ .

,

او مولف کتاب Q-Report است که در آن کتاب روش‌های تقویت رشد یک بازیکن فوتبال در کشور آمریکا را شرح داده‌است. به عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای موفقی را پشت سر نگذاشت و قبل از روی آوردن به حرفه مربی‌گری در موزامبیک فوتبال بازی می‌کرد.

,

با تیم ملی زیر ۲۰ سال پرتغال ۲ بار و در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ قهرمان جام جهانی فوتبال زیر ۲۱ سال شد. در سال ۱۹۹۹ هدایت امارات متحده عربی را به عهده گرفت و پس از مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۰ میلادی به آفریقای جنوبی پیوست و توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۰۲ راه پیدا کند.

,

در آغاز فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ لیگ جزیره، او به عنوان دستیار الکس فرگوسن کار خود را آغاز کرد. الکسی که از تابستان ۲۰۰۱ به بعد بدون دستیار منچستر یونایتد را هدایت ‌کرده بود.

,

موقعیت او در منچستر یونایتد به عنوان دستیار الکس فرگوسن مورد توجه مقامات رئال مادرید قرار گرفت و از کارلوش کی روش خواستند با رفتن دل‌بوسکه از رئال مادرید سرمربی رئال مادرید شود. فرصتی استثنایی برای کار با بازیکنان بزرگی چون زین الدین زیدان ، رونالدو و لوییس فیگو که عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا را یدک می‌کشیدند.

,

فرصتی که کی روش قادر به رد کردن آن نبود.تنها یک هفته پس از ورود دیوید بکام از منچستر یونایتد به رئال مادرید کی روش نیز با عقد قراردادی دو ساله سرمربی رئال مادرید شد.. اگر چه رئال مادرید برخی از بهترین بازی‌های خود در سال‌های اخیر را نمایش می‌داد اما کی روش دررئال مادرید ناکام بود آن هم به‌دلیلتصمیمات تاکتیکی اشتباهی که اتخاذ می‌کرد.

,

شروع کار او در رئال با شکست مایورکا در سوپرکاپ اسپانیا آغاز شد و تیم کی روش تا اواسط فصل تیم اول لالیگای اسپانیا بود و امید اول قهرمانی در جام حذفی و جام باشگاه‌های اروپا اما رئالی‌ها پنج بازی آخر در لالیگا را باختند و در رده چهارم لالیگا قرار گرفتند و دو جام دیگر را نیز از دست دادند و خیلی زود کارلوس کی روش پس از۱۰ ماهبه لیست بلند بالای شکست‌خوردگان سانتیگو برنابئو پیوست و از رئال مادرید اخراج شد.

,

سابقه خوشایند همکاری اوبا فرگوسن جرقه‌ای بود برای همکاری‌ دیگر بین او و فرگوسن به‌ویژه که منچستر یونایتد در آن زمان از آرسنال ۱۵ امتیاز عقب بود و فرگوسن شدیدا به دستیاری چون کی روش نیاز داشت.

,

خیلی‌ها کی روش را عامل اصلی جدایی روی کین کاپیتان منچستر از این تیم می‌دانند چرا که روی کین از مسئولیت‌های زیادی که به عهده کیروش گذاشته شده‌بود اصلا خوشنود نبود گویی که کی روش سرمربی منچستر بود. کاپیتان منچستر همچنین از تاکتیک‌هایی که کی روش استفاده می‌کرد خوشش نمی‌آمد به‌طوریکه در مصاحبه‌ای جنجالی در تلویزیون منچستر یونایتد علیه کیروش موضع گرفت.

,

پس از ادعای شبکه‌ی BBC در مورد پسر الکس فرگوسن مبنی بر دست داشتن در فساد در نقل و انتقالات، الکس فرگوسن دیگر با این شبکه مصاحبه‌ای نکرد و به‌جای او کارلوس کی روش این کار را انجام می‌داد و همین امر به معروفیت دو چندان کارلوس کی روش منجر شد هرچند که برخی از اظهار نظرات او در مورد داوری به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آمد.

,

کارلوس-کی-روش-18

, کارلوس-کی-روش-18, کارلوس-کی-روش-18,

در سال ۲۰۰۸ و با رفتن اسکولاری از تیم ملی پرتغال گزینه‌ی اصلی هدایت این تیم کیرش بود در حالی که او همچنان با منچستر یونایتد قرار داد داشت. پیوستن او به تیم ملی پرتغال با رضایت الکس فرگوسن تحقق یافت و دوره جدیدی در زندگی مربی‌گری کی روش آغاز شد.
الکس فرگوسن درباره او می‌گوید:
کارلوس کی روش بسیار باهوش بود. باهوش و فوق‌العاده .نزدیک‌ترین شخص به سرمربی‌گری در منچستر یونایتد بدون اینکه عنوانی داشته باشد.

,
,
,

در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی علیرغم عملکرد خوب بازیکنان کیروش و خلق نتیجه‌ی ۷-۰ مقابل کره‌ی شمالی، در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی کی روش مغلوب اندیش‌های دل‌بوسکه شد و نتوانست عنوان چهارمی پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ را تکرار کند.

,

پایان کار کی رش در پرتغال با آغاز فعالیت او در ایران همراه شد که حاصل فعالیت‌های او در ایران صعودی بسیار سخت و به‌عنوان تیم اول گروه به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود آن هم با سبکی کاملا تدافعی و استفاده از هوش فردی بعضی از بازیکنان دو رگه.

,

قبل از این بازی سرمربی کره جنوبی اعلام کرد که در بازی رفت در تهران، ایران امکانات و تسهیلات کافی در اختیار کره قرار نداده‌است و در بازی برگشت ایران را شکست خواهد داد تا ازبکستان به‌جای ایران به جام جهانی صعود کند و ایران مجبور باشد جام جهانی ۲۰۱۴ را از تلویزیون مشاهده کند. این اظهارات گستاخانه سرمربی کره جنوبی خشم کارلوس کیروش را بر انگیخت و او در مصاحبه رسمی خود به‌شدت از حرف‌های سرمربی کره انتقاد کرد و پس از برد ایران مقابل کره جنوبی مشت‌های گره کرده خود را به سرمربی این تیم نشان داد و موجب به پا شدن دعوا بین بازیکنان ایران و کره جنوبی شدو سرمربی کره جنوبی در عین صعود به جام جهانی از سمت خود اخراج شد تا بازی‌های جام جهانی را از تلویزیون ببیند.

,

اکنون کی روش در جام جهانی ۲۰۱۴ روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت. بازی با آرژانتین و نیجریه و بوسنی کیروش را در اندیشه‌های تدافعی خود غرق کرده و همان‌طور که از شواهد پیداست او می‌خواهد در جام جهانی بازنده بازی‌ها نباشد و کم گل بخورد. او با همین افکار ایران را به جام جهانی برد و شاید بتواند در جام جهانی با این تاکتیک از گروه F صعود کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه