اخبار داغ

رسانه‌ها باید مقابل شرکت‌های سوء استفاده کننده از نام تیم ملی فوتبال ایران بایستند

رسانه‌ها باید مقابل شرکت‌های سوء استفاده کننده از نام تیم ملی فوتبال ایران بایستند
مدیر پروژه حمایت از تیم ملی فوتبال با انتقاد از شرکت هایی که از نام تیم ملی سوء استفاده می کنند گفت: از طریق مراجع قضایی و فدراسیون فوتبال پیگیر شکایت از این شرکت ها هستیم و اجازه نخواهیم داد کسی از حق واقعی مردم سواستفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  احسان مظفری پور ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعزامی ایران به جام جهانی با اشاره به روند امضا قرارداد کنسرسیوم حمایت از تیم ملی با فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از رسانه‌ها هم می‌خواهیم برابر این سوء استفاده‌ها بایستند، گفت: از اسنفدماه سال گذشته و به دنبال پیشنهاد فدراسیون فوتبال قرارداد همکاری کنسرسیوم ما با فدراسیون فوتبال به امضا رسید و تلاش کردیم تعریف جدیدی از تعامل فوتبال و اقتصاد را ارائه کنیم.

وی افزود: از ابتدا هدف ما این بود که بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که فوتبال از حق واقعی اش استفاده کند که خوشبختانه تاکنون دستاوردهای خوبی تاکنون برای فوتبال حاصل شده و رابطه خوبی بین فدراسیون فوتبال و حامیان تیم ملی بوجود امده است. ما تلاش کرده ایم به عنوان پل ارتباطی بین تیم ملی و فدراسیون فوتبال با مردم و حامیان فوتبال نقش تاثیرگذاری داشته باشیم که خوشبختانه زیر ساخت های لازم برای برقراری این تعامل نیز فراهم شده و به نقاط مشترک خوبی دست پیدا کرده ایم.

مظفری پور در ادامه با تاکید بر اینکه مردم می توانند از طرق مختلف به تیم ملی کمک کنند افزود: علاقمندان به فوتبال می توانند از طریق تلفن همراه خود و تنها با یک شماره گیری از خدمات ویژه شرکت های حامی تیم ملی شامل ارتباط با بازیکنان، دریافت آخرین اخبار، بسته های ویژه و ... استفاده کنند.

مدیر پروژه حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با بیان اینکه مجری همه طرح های در نظر گرفته شده فدراسیون فوتبال است و شرکت فناپ تنها حامی این ماجراست خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زمانی که کار را شروع کرده ایم نیروی مضاعفی را برای این کار گذاشته ایم و به نقطه مطلوبی رسیده ایم.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در حمایت از تیم ملی و دور کردن شرکت هایی که به دنبال سوء استفاده از عنوان فوتبال و تیم ملی هستند گفت: در صورت تعامل با رسانه هاست که رونق اقتصادی حاصل می شود و ما تلاش کرده ایم که این تعامل با رسانه ها به بهترین شکل ممکن برقرار شود. در همین راستا همکاری خوبی داشتیم تا نمایندگان رسانه های مختلف بتوانند به برزیل اعزام شوند. ما در حال پشت سرگذاشتن یک تجربه خوب از همکاری و تعامل نزدیک با رسانه ها هستیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

احسان مظفری پور با اشاره به موانعی که بر سر راه فعالیت موثرتر کنسرسیوم حامی تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد خاطرنشان کرد: از رسانه ها انتظار داریم برای گرفتن حق تیم ملی و حق فوتبال مقابل شرکت‌هایی که از نام تیم ملی و برند فوتبال سوء استفاده می کنند بایستند و فضا را برای فعالیت موثرتر شرکت های تحت قرارداد فدراسیون فوتبال فراهم کنند. متاسفانه در کشور ما حق رایت رعایت نمی شود و هر شرکتی به خودش اجازه می دهد از نام تیم ملی به راحتی و در جهت منافع خودش سوء استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت هایی که تمایل به حضور در عرصه فوتبال دارند می توانند از طریق قانونی در این حوزه فعالیت کنند افزود: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی شرکت ها از نام تیم ملی در رسانه ملی و سایر رسانه ها به راحتی سوء استفاده می کنند و تنها به دنبال منافع اقتصادی خودشان هستند. در حالی که در کنسرسیوم حمایت از تیم ملی تمام مشارکتی که مردم در بخش های مختلف خواهند داشت مستقیما به حساب فدراسیون فوتبال واریز می شود.

مظفری پور خاطرنشان کرد: این شرکت ها که متاسفانه از سوی رسانه ملی هم حمایت می شوند دارند به حق و حقوق فوتبال تعرض می کنند و به نوعی کلاهبرداری انجام می دهند و از امتیازی که دریافت نکرده اند به خوبی استفاده می کنند. به خاطر کندی نهادهای نظارتی و مشکلاتی که برای پیگیری وجود دارد هنوز نتوانسته ایم با این شرکت ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بیشتر به تیم ملی و فوتبال کشور خدمت کنیم به حمایت رسانه ها نیاز داریم. از رسانه ها می خواهیم که شرکت هایی که قرارداد قانونی دارند را به مردم معرفی کنند و اجازه ندهند برخی شرکت ها به خاطر منافع خودشان از برند تیم ملی سوء استفاده کنند. اگر رسانه ها به ما کمک کنند تلاش می کنیم که فوتبال و تیم ملی به انچه استحقاقش را دارد دست پیدا کند. در این راه رسانه ملی هم باید به ما کمک کند و اجازه ندهد شرکت های غیرقانونی از نام فوتبال سوء استفاده کنند.

مدیر پروژه حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت هایش به انتقاد از روند سازمان صدا و سیما در بها دادن به چنین شرکت هایی پرداخت و افزود: ما هر طور می خواهیم از طریق قانونی و منطقی محصولاتمان را در جهت حمایت از تیم ملی ارائه کنیم و بابت آن هزینه هم کنیم موفق نمی شویم اما برخی شرکت هایی که غیرقانونی فعالیت می کنند و قراردادی هم با فدراسیون فوتبال ندارند به راحتی به اهدافشان می رسند. صدا و سیما وظیفه اش اطلاع رسانی است اما برای این خدمت هیچ حمایتی از ما صورت نمی گیرد.

سید علیرضا شیرازی مسئول شرکت رسا نیز در این باره گفت: مردم باید بدانند که حامیان تیم ملی کسانی هستند که با فدراسیون فوتبال قرارداد دارند. همانطور که آقای کفاشیان هم گفتند مردم باید شرکت هایی که از اسم فوتبال سوء استفاده می کنند را تحریم کنند و از محصولات و خدمات شرکت هایی استفاده کنند که با کنسرسیوم حمایت از تیم ملی قرارداد دارند.

انتهای پیام/م

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه