اخبار داغ

89 روستای تشنه در کنار سد سبلان!

89 روستای تشنه در کنار سد سبلان!
گفته می شود علت تخصیص نیافتن آب سد سبلان به 89 روستای تشنه مشگین شهر صدور مجوز پرورش ماهی به برخی از افراد خاص است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از مشکین رسا، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با انتقاد از مدیران و مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان گفته بود مقصر فقدان آب شرب مناسب روستاهای ارشق شخص مدیر کل آب و فاضلاب استان اردبیل و مجموعه اداره کل مذکور است اما طبق بررسی های به عمل آمده پایگاه خبری مشکین رسا موارد فوق حاکی از واقعیت تلخی است که امیدواریم مسئولین مربوطه توضیحات لازم را برای روشن شدن حقیقت ارائه بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا،, مشکین رسا, انتقاد از مدیران و مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان ,

موضوع از این قرار است که آب و فاضلاب استان سه سال پیش برای تامین آب شرب 89 روستای بخش ارشق و مشگین شرقی در نظر داشته با احداث یک تسویه خانه مجهز در نزدیکی فخرآباد از محل سد سبلان تامین نماید و عملیات اجرایی این تسویه خانه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در خرداد ماه سال گذشته علیرغم مقاومت دلسوزانه و صادقانه مدیر کل وقت آب و فاضلاب روستایی با پیگیری جدی یک مقام تقنینی با دستور اکبر نیک زاد بر خلاف قانون متوقف می شود.

,

یک منبع آگاه محلی اعتقاد دارد علت مقاومت مقام تقنینی با تخصیص آب از سد سبلان به این 89 روستا صدور مجوز پرورش ماهی به برخی از اطرافیان و فعالان ستاد ایشان  است.
حال اصرار مقام تقنینی و به تبعیت از وی اصرار سرپرست به آب و فاضلاب روستایی این است که برای تامین آب شرب 30 روستای مواجه با بحران آب ارشق از یک چاهی استفاده کنند که فقط سه لیتر آب دارد و منشا تغذیه همین چاه نیز با منشا تغذیه یک قنات مشترک است که اگر آب چاه برداشت شود قنات نیز خشک می شود که خود آن هم در منطقه مشکلاتی را به بار می آورد.

,
,

براساس اطلاعات بدست آمده پرونده این تخلف در دستگاههای نظارتی در حال رسیدگی است ولی اصرار مقام تقنینی و سرپرست محترم برای استمرار توقف عملیات اجرایی تسویه خانه سبلان هم چنان ادامه دارد.

,

گفتنی است در شرایط حاضر که مردم مظلوم و تشنه منطقه و 89 روستا  گرفتار آتش منفعت طلبی برخی مسئولین شده اند امیدشان به دستگاههای نظارتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه