اخبار داغ

به همت کانون صراط صورت گرفت؛

کنگره شهدای دانشجو و روحانی مدافع حرم قم در دانشگاه مفید برگزار شد+عکس

کنگره شهدای دانشجو و روحانی مدافع حرم قم در دانشگاه مفید برگزار شد+عکس
کنگره شهدای دانشجو و روحانی مدافع حرم قم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه مفید عصر روز یکشنبه مصادف با 24 بهمن ماه سال جاری در سالن همایشات این دانشگاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایران روشن، دومین کنگره شهدای دانشجو و روحانی مدافع حرم استان قم به همت کانون صراط دانشگاه مفید قم عصر امروز در سالن همایشات این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن,

حجت‌الاسلام علی‌اکبر گلقندشتی مدیر فرهنگی دانشگاه مفید قم در ابتدای این برنامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از شجاعت ملت ایران دارد و جای دارد ااز ملت ایران تشکر کرد بابت این حضور.

,

وی افزود برگزاری این چنین برنامه‌هایی که موجب تقویت مکتب تشیع می‌شود باید هر چه بیشتر در جامعه اجرا شود.

,

سردار عبدالفتاح اهوازیان مشاور فرماندهی سپاه قدس نیز در ادامه این برنامه  ابراز کرد: حضور در برنامه‌ای که به نام شهدا است توفیق می‌خواهد و کسانی که این توفیق را می‌یابند باید بابت این نعمتی که نصیبشان شده است سپاسگزار باشند.

,

مشاور فرماندهی سپاه قدس ادامه داد: امام خامنه‌ای درست فرموده است که برگزاری برنامه‌های مذهبی انقلاب را بیمه و امنیت جامه را تأمین کرده است.

,

اهوازیان افزود: در زمان دفاع مقدس هر کس به عرصه جبهه وارد می‌شد حتی آنانی که خوب هم نبودند در این عرصه پاک و خالص می‌شد.

,

وی با اشاره به همکاری مردم بصیر ایران طی سال‌های دفاع مقدس در راستای مبارزه با نیروهای بعثی عراق گفت: روزی که برای آزادی خرمشهر فراخوان داده شد اگر تمام مردم بصیرت کافی داشتند به جای 600 نیرو  شاید 6 هزار نیرو به خرمشهر می‌آمد و خرمشهر به تصرف دشمن در نمی‌آمد.

,

مشاور فرماندهی سپاه قدس اضافه کرد: در سپاه داعش کسانی هستند که تک تک سلول‌های بدنشان ضد شیعی است و عقده جنگ بدر را با خود به همراه دارند.

,

اهوازیان با اشاره به اصرار نیروهای داعش بر عقایدشان و راهی که در پیش گرفته‌اند بیان داشت: داعشی‌ها به کفرشان ایمان کامل دارند.

,

وی ادامه داد: خمپاره شصت برای زدن هدف‌هایی با فاصله کمتر از پنج کیلومتر است، مدتی پیش خبر آوردند که نیروهای داعش سوریه را تسخیر کرده و کاخ بشار اسد را با خمپاره شصت هدف قرار می‌دهند ولی امروز با عنایت خداوند و مجاهدت‌های فداکارانه مدافعان حرم 90 درصد سوریه آزاد شده است.

,

مشاور فرماندهی سپاه قدس افزود: در یک عملیاتی در سوریه، نیروهای داعش که به نزدیکی‌های حرم حضرت زینب(س) رسیده بودند بلند بلند با کنایه می‌گفتند: « زینب، به برادرت عباس بگو بیاید تو را نجات دهد!»، در این زمان نیروهای مدافعان حرم ایرانی بر سینه خود می‌کوبیدند و می‌گفتند: «مگر ما مرده باشیم که داعش بیاید پیکر حضرت زینب(س) را از آرامگاهش بیرون بیاورد و لگدمال کند، مگر ما مرده باشیم.» و آنچنان رزمی علیه نیروهای داعش می‌کردند که نشان از مکتب حیدری‌شان داشت.

,

اهوازیان با بیان اینکه دیانت بدون بصیرت برای کسی راهنما نیست مطرح کرد: هر کس که تسبیح به دست داشته باشد و بر پیشانی‌اش نقش مهر بسته شده باشد بصیر نیست، دیانت مثل پوست گردو و بصیرت همانند مغز گردو است، همانگونه که گردویی که مغز نداشته باشد به درد نمی‌خورد انسان متدینی که بصیرت نداشته باشد هم به درد نمی‌خورد همانند ابن ملجم که حافظ قرآن بود و در شبی که می‌خواست سحر بعد از آن امام علی(ع) را به شهادت برساند از شب تا سحر نماز شب خواند ولی سحر که شد به مسجد رفت و فرق علی(ع)  را شکافت.

,

وی همچنین گفت: شمر در جنگ صفین در رکاب امام علی(ع) به شهادت رسید ولی در روز عاشورا سر امام حسین(ع) را از تن جدا کرد، دیانت‌ بدون بصیرت برای انسان کارساز نیست.

,

مشاور فرماندهی سپاه قدس عنوان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا خیلی خطبه خواند تا سپاه دشمن هدایت شود ولی این خطبه‌ها بر آنان اثری نگذاشت، امام حسین(ع) با توجه به کوردلی سپاه دشمن فرمود: « شکم‌هایتان از حرام پر شده است به همین خاطر حق را نمی‌بینید.»؛ آنانی که امروزه در خط ولایت و شهدا نیستند نیز شاید دچار همین مشکلی شده‌اند که سپاه یزید به آن دچار شده بودند.

,

اهوازیان بیان داشت: آنانی که آقازاده‌هایشان در خط ولایت و شهدا نیستند می‌گویند رزمنده‌هایی که از ایران برای دفاع از حریم ولایت به سوریه می‌روند برای پول می‌روند، ولی باید گفت که کافر همه را به کیش خود پندارد، آنانی که برای نفس کشیدنشان هم پول می‌گیرند تهمت می‌زنند که رزمنده‌های مدافع حرم برای پول می‌روند، کسانی که برای دفاع به سوریه می‌روند پولی دریافت نمی‌کنند.

,

وی ادامه داد: وقتی برای مردم سوریه حرف از امام سید علی خامنه‎ای می‌زنیم زنان سوری به مدت پنج دقیقه کِل می‌زنند که این عزت افتخاری برای ایران است.

,

مشاور فرماندهی سپاه قدس بیان داشت: در صف مدافعان حرم حتی یک نفر ولایت فقیه را هم نمی‌یابید.

,

اهوازیان گفت: در فضای مجازی نامه‌ای برای رئیس سازمان ملل ارسال شده بود که در آن از رئیس سازمان ملل خواسته شده بود بشار اسد و مدافعان حرم را به جرم کودک‌کشی محکوم کند، این کار از چه تفکری نشأت گرفته است؟ مگر نه اینکه مدافعان حرم هستند که با فداکاری‌هایشان امنیت را در ایران جاری ساخته‌اند؟

,

وی با بیان برخی از جنایات سخیف داعش علیه خانواده‌های سوری گفت: مدافعان حرم با چنین حیواناتی در جنگیده و در حال مبارزه‌اند، درور بر غیرتشان.

,

اصغر نقی‌زاده نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: یک بولتتن را چندی پیش توسط سایت بی بی سی منتشر کردند و در آن بیان شده بود که اگر می‌خواهید حکومت ایران را بزنید باید رهبر ایران را بزنید تا شیراز مملکتشان از هم بپاشد و برای این کار باید دین مردم را نشانه بگیرید و با این هدف جنگ نرم را شدت بخشیده و بازار فروش ماهواره‌ها را رونق بخشیدند.

,

وی افزود: در سال‌های جنگ فیلمی ساخته شد که جریان آن این بود که به بانویی تجاوز شده بود و بر أثر این اقداام هشت نفر کشته می‌شدند ولی اکنون فیلمی می‌سازند که در آن این را القا می‌کند که اگر حریم همسر و خانواده‌ات مورد تجاوز قرار گرفت خیلی سخت نگیر و اقدامی نکن، به این فیلم در اسکا جایزه می‌دهند با این هدف که در مردم این آمادگی را ایجاد می‌کند که اگر دشمن به حریمشان تجاوز کرد اقدامی نکنند.

,

این بازیگر تئاتر و سینما اضافه کرد: روحیه و اعتقادات رزمندگان نسبت به تجهیزات دفاعی تأثیر بیشتری بر نتیجه جنگ دارد.

,

در پایان این برنامه از چندین خانواده شهدای دانشجو و روحانی مدافع حرم تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه