اخبار داغ

کارگران در روز جشن شعار عزا سردادند

کارگران در روز جشن شعار عزا سردادند
روز کارگر که باید لحظاتی برای جشن و شادی این قشر زحمتکش باشد، تبدیل به شعار عزا عزا شده چرا که سیاست‌های نادرست اقتصادی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی مانع از رونق کسب و کار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، هر ساله روز جهانی کارگر، در تکریم مقام و منزلت کارگران جشنی برپا می‌شد که تمام کارگران و مسئولان کشور در این روز برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی این قشر زحمت‌کش جامعه برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌کردند، اما این رویداد رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و خبری از جشن و شادی و سرور نیست و به قدری این مشکلات افزایش پیدا کرده که روزانه شاهد نه تنها تداوم بیکاری جوانان و مخصوصاً فارغ‌التحصیلان هستیم که شاغلان در کارگاه‌های کشور و بنگا‌ه‌های اقتصادی در حال بیکار شدن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اتفاقی که در چند سال گذشته شدت گرفته و در دولت یازدهم به مرحله‌ای از بحران رسیده چرا که عدم وجود برنامه‌ریزی و سیاست‌های دست در مسیر اشتغال کشور منجر به خاموشی بیش از 60 درصدی بنگاه‌های کشور شده است.

,

امسال روز کارگر برای کارگران کشور شیرین و همراه با خاطرات خوش نیست و این موضوع بارها و بارها در رسانه‌ها مطرح شده بود که کارگران کشور شرمنده خانواده خود هستند. اما رئیس جمهور و اعضای کابینه‌اش چندان میلی به شنیدن این انتقادات نداشتند.

,

تا اینکه صبح امروز در اتفاقی نادر کارگران کشور با حضور در مرقد امام خمینی، حین سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور شعارهایی سر دادند که واقعیت‌های بازار کار را نشان می‌داد و نوعی عزاداری را به جای جشن و سرور در روز کارگر به نمایش گذاشتند.

,

افزون بر مشکل رکود اقتصادی، فرصتهای شغلی داخلی با واردات بی رویه و قاچاق کالا از بین می‌رود.

,

امروز کارگران که با حداقل حقوق 900 هزار تومانی باید جواب خانوار 4 نفره خود را بدهند، با حضور در محل سخنرانی رئیس جمهور انتقاد تند خود را به وضعیت نامناسب بازار کشور مطرح کردند.

,

روز کارگر نه تنها برای کارگران ایرانی شیرین نبود، بلکه بخشی از کارمندان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم از وضعیت موجود خسته و نسبت به آینده خود نگران هستند.

,

کارگران کشور انتظار داشتند که مسئولان کشور با توجه به شرایط فعلی بنگاه‌های داخلی را به برخی مناسبات بین‌المللی از جمله برجام ترجیح می‌دادند و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند، تا اکنون شاهد شعار عزای جامعه کارگری و کارفرمایی نبودیم.

,

براساس گزارشات مرکز آمار ایران هر ساله منتشر می‌شود، نرخ بیکاری از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم از 10.4 درصد به 12.2 درصد رسیده است و در سال گذشته بیش از 500 هزار کارگر بیکار و نزدیک به 2 میلیون نفر از اعضای خانوار آنان با مشکلات جدی معیشتی مواجه شدند.

,

این گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 3 میلیون نفر در کشور بیکار هستند که با احتساب خانوار آنها حدود 12 میلیون نفر درگیر مساله اشتغال و نبود امنیت شغلی هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه