اخبار داغ

نپرداختن فوق العاده ویژه بازنشستگان ۹۷ خلاف قانون بودجه است

نپرداختن فوق العاده ویژه بازنشستگان ۹۷ خلاف قانون بودجه است
معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری با اشاره به قانون بودجه سال ۹۷، گفت: تفاوت تطبیق حقوق و فوق العاده ویژه امسال در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان لحاظ می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، رضا فضل زرندی، معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری، با اشاره به قانونبودجه سال ۹۷، گفت: «تفاوت تطبیق حقوق» و «فوق العاده ویژه» که جزو مبانی کسور بازنشستگی کارمندان دولتاست، امسال در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان لحاظ می‌شود و نپرداختن آن خلاف قانون بودجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری درباره ابهامات مطرح شده نسبت به رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۲۸ فروردین امسال مبنی بر عدم احتساب تفاوت تطبیق و فوق العاده ویژه به عنوان حقوق و مزایای مستمر قابل احتساب در پاداش پایان خدمت کارکنان دولت این مطلب را عنوان کرد.

,

وی افزود: این رأی در راستای حل تعارض بین آراء تعدادی از شعب دیوان مربوط به قبل از سال ۱۳۹۷ صادر شده است و قابلیت اجرا دارد، اما در مورد کارمندانی که امسال بازنشسته می‌شوند، قانونگذار به موجب «بند ۲ قسمت الف. تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۷»، موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت را در این سال به قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات آن ارجاع داده است.

,

معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که چرا در یکی از دستگاه‌های اجرایی بر خلاف این نظر و با استناد به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرده اند که پرداخت فوق العاده ویژه و تفاوت تطبیق به بازنشستگان سال جاری محاسبه نمی‌شود، گفت: چنین برداشتی بدون توجه به قانون بودجه امسال است و صحیح نیست، ضمن اینکه این موضوع در جلسه مشترک سازمان اداری و استخدامی و دیوان عدالت اداری نیز مطرح شد و نظر اعلامی مورد تأیید و تأکید قرار گرفت و مقرر شد سازمان اداری و استخدامی نیز بر همین اساس به استعلام‌های دستگاه‌ها پاسخ دهد.

,

زرندی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد این موضوع با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که هم اینک در دستور مجلس قرار دارد به نحو مناسب و دائمی برای اجرا از سال آینده تعیین تکلیف شود، در غیر این صورت در سال آینده مجددا با این مساله مواجه خواهیم شد.

,

پیش از این نیز معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود که مبنای پرداخت پاداش پایان خدمت به ازای هر سال خدمت معادل یک ماه آخرین حقوق و فوق العاده‌های دریافتی که ملاک کسور بازنشستگی است و بر این اساس، تفاوت تطبیق حقوق و فوق العاده ویژه که جزو مبانی کشور بازنشستگی کارمندان دولت است، امسال در پرداخت پاداش پایان خدمت محاسبه می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه