اخبار داغ

هوای تهران آلوده شد/کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی

هوای تهران آلوده شد/کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شاخص کیفیت هوا در پایتخت در حال حاضر بر روی عدد ۱۱۰ قرار گرفته و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ارتباط با وضعیت هوایی پایتخت اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۹۹ قرار گرفته و هوا سالم بود، اما در حال حاضر این شاخص بر روی عدد ۱۱۰ قرار دارد و ناسالم برای گروه‌های حساس محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: از ابتدای سال تهران ۲۵ روز هوای پاک، ۶۶ روز هوای سالم و ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش ۱۷ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است و این رقم نشان می‌دهد کیفیت هوا نسبت به سال قبل بسیار بهتر بود.
,
 
,
همچنین در بهار امسال کیفیت آلودگی هوا به ویژه در مورد آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون بهبود قابل توجهی داشت و این مسئله سبب افزایش تعداد روز‌های پاک در بهار شد.
,
 
,
پیش بینی باران در ۷ استان/کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی
,
سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران و رعد و برق در ۷ استان کشور طی امروز تا روز سه شنبه هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: دمای هوا در نوار شمالی کشور ۷ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
,
 
,
به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز با عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور به همراه نفوذ جریانات شمالی به سواحل غربی دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی از بعدازظهر بارش باران گاهی رعد و برف و وزش باد آغاز خواهد شد.
,
 
,
دوشنبه همین وضعیت در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و روز سه شنبه بارش محدود به سواحل دریای خزر است و بعدازظهر این روز به تدریج سامانه از نوار شمالی کشور خارج می‌شود.
,
 
,
طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری آسمان در اکثر مناطق کشور صاف پیش بینی شده است. بیشینه بارش امروز در گیلان، غرب مازندران و اردبیل و فردا در گیلان، مازندران و غرب گلستان روی خواهد داد.
,
 
,
در این مدت دریای خزر مواج است و کلاهش دمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی روی خواهد داد.
,
 
,
همچنین از فردا تا اواخر هفته به ویژه در ساعات بعدازظهر در شمالشرق، شرق (به ویژه منطقه زابل) و تا روز چهارشنبه در استان‌های سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد و استان‌های مرکزی و قم وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه خلیج‌فارس مواج پیش بینی شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه