اخبار داغ

امیر حاتمی در تماس تلفنی با وزیر دفاع عراق:

حمایت از دولت و ملت عراق جزء سیاست‌های اصولی ایران است

حمایت از دولت و ملت عراق جزء سیاست‌های اصولی ایران است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: حمایت از دولت و ملت عراق جزء سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ حاتمی در گفتگوی تلفنی با "نجاح حسن علی الِشمِری" وزیر جدید دفاع عراق، ضمن تبریک این انتصاب و آرزوی سربلندی و موفقیت برای وی، عراق را کشوری دوست و همسایه دانست که از اشتراکات دیرینه و فراوان مذهبی، اجتماعی و تمدنی با ایران برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
امیر سرتیپ حاتمی ضمن تاکید بر اجرای توافقات دفاعی و نظامی گذشته فیمابین بیان کرد: امیدوارم در زمان تصدی جنابعالی، شاهد توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور باشیم.
,
 
,
وزیر دفاع با بیان اینکه حمایت از دولت و ملت عراق جز سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: الحمدلله مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در طول بیش از یک دهه گذشته متأثر از اراده و درک مشترک رهبران سیاسی دو کشور به یک وضعیت و نمونه مثال زدنی دست یافته است.
,
 
,
امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: امنیت، ثبات و پیشرفت عراق را به مصلحت منطقه می‌دانیم و همواره از آن دفاع کرده ایم.
,
 
,
وی با اشاره به نقش نیرو‌های مسلح عراق در شکست گروه‌های تروریستی جهت برقراری ثبات و امنیت در این کشور گفت: ملت عراق باید به نیرو‌های مسلح خود ببالد؛ چرا که این حماسه هیچ گاه در تاریخ فراموش نمی‌شود.
,
 
,
وزیر دفاع با بیان اینکه مناسبات میان نیرو‌های مسلح دو کشور در طول سال‌های گذشته به یک هم افزایی، پیوند، اعتماد و دوستی رسیده است، بر تقویت و توسعه مناسبات دفاعی دو کشور تأکید کرد.
,
 
,
وی با بیان ضرورت رایزنی و همکاری‌های نزدیک در خصوص موضوعات منطقه‌ای و دو جانبه میان دو کشور از وزیر دفاع عراق جهت انجام سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.
,
 
,
"نجاح حسن علی الِشمِری" وزیر دفاع عراق نیز در این گفتگو با تجلیل از مواضع و حمایت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه دولت و ملت عراق با گروه‌های تروریستی، گفت: دو کشور دوست و برادر عراق و ایران دارای منافع مشترک بسیاری هستند و ثبات و امنیت دو کشور به یکدیگر وابسته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه