اخبار داغ

مقتدایی در گفت‌وگو با دانا:

مقایسه ملت ایران با کشوری چون صربستان با روحیه مقاومت فاصله دارد/ قانون اساسی اجازه کرنش در برابر نظام سلطه را به ما نمی دهد

مقایسه ملت ایران با کشوری چون صربستان با روحیه مقاومت فاصله دارد/ قانون اساسی اجازه کرنش در برابر نظام سلطه را به ما نمی دهد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که جرات مقایسه رفتاری کشورهایی نظیر صربستان با ملت ایران را از خود نشان می دهند فرسنگ ها با روحیه اسلامی و مقاومت ملت ایران فاصله دارند.
[

«عباس مقتدایی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‎و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص اقدام نشریه «صدا» در استقبال از تحقیر رئیس جمهور صربستان در کاخ سفید گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خون بهای شهیدانی است که تلاش آنان در یک مسیر طولانی مبارزات ملت، کشور را به استقلال رسانده و چنین قانون اساسی به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک جمله کلیدی وجود دارد و آن این است که «ویژگی بنیادی این انقلاب نسبت به دیگر نهضت‌های ایران در سالهای اخیر مکتبی و اسلامی بودن آن است» ادامه داد: ملت ایران انقلاب کردند تا از یک سو استبداد داخلی را متوقف و نابود کرده و از سوی دیگر سلطه بیگانه را خاتمه دهند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه قرار نبوده ما کشوری مانند بقیه کشورهای زیر مجموعه نظام سلطه باشیم عنوان کرد: قرار بود ما کشوری باشیم سلطه غرب و شرق را نپذیریم.

,

مقتدایی با بیان اینکه امروز حقارتی که در طول تاریخ سلطه گران ایجاد می کردند برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد ادامه داد: ایران کشوری مستقل و مردمی و دارای قدرت اختیار و تصمیم ساز برای سرنوشت خود است.

,

وی با اشاره به اینکه این روحیه با روحیه پذیرش طاغوت و فرعون های زمان فرسنگ ها فاصله دارد عنوان کرد: مردم ایران با تاسی از مکتب اسلام راه اصیل مبارزه و مقاومت را دنبال کردند کسانی که جرات مقایسه رفتاری کشورهایی نظیر صربستان با ملت ایران را از خود نشان می دهند فرسنگ ها با روحیه اسلامی و مقاومت ملت ایران فاصله دارند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه کسانی که تفکرات پوسیده مادی گرایانه و حقیرانه خود را مطرح می کنند آنقدر انگشت شمار هستند که در برابر موج ملت که سالهاست در برابر نظام سلطه مقاومت می کنند بسیار ریز و اندک است تصریح کرد: باید بدانیم در چه نظام و حکومتی زندگی می کنیم؛ بهای زیادی را پرداختیم و همچنان بر مدار مقاومت هستیم.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی شیوه حکومت را مشخص کرده است گفت: هم در داخل و هم در خارج جمهوری اسلامی ایران به دنبال جامعه نمونه ای است که پذیرش سلطه گری یکی از نقاط ضعف است که در بین برخی کشورهای جهان وجود دارد اما فداکاری ملت برای آن بوده که از یوغ استعمار نجات پیدا کنیم.

,

مقتدایی با اشازه به اینکه معنا ندارد حرف چند نفر جاهل و کم سود را به حساب ملت بنویسیم گفت: حساب ملت با ترازوی قانون اساسی سنجیده می شود و قانون اساسی اجازه نمی دهد در برابر نظام سلطه کرنش کنیم.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه