اخبار داغ

قطر:

وارد روند سازش با اسرائیل نمی‌شویم

وارد روند سازش با اسرائیل نمی‌شویم
سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت با سازش با رژیم صهیونیستی نمی‌توان مسأله فلسطین را حل و فصل کرد و ریشه مشکلات در اشغالگری این رژیم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لولوة الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه‌ای گفت که قطر به همسایگان خود برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی نخواهد پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او به خبرگزاری بلومبرگ گفت که این اقدام از سوی قطر تا زمانی که مناقشه فلسطینیان با اسرائیل حل نشود، صورت نخواهد گرفت و سازش نمی‌تواند راه‌حلی برای پایان این مناقشه باشد.
,
 
,
سخنگوی وزارت قطر افزود: «ریشه مشکل فلسطینی‌ها ارتباطی به سازش ندارد، ریشه این بحران به شرایط بسیار سختی بر می‌گردد که فلسطینی‌ها در آن به سر می‌برند. مردمی که کشور ندارند و تحت اشغالگری زندگی می‌کنند.»
,
 
,
این سخنان در حالی است که هیأت‌های بحرین و امارات که از دو روز پیش در واشنگتن به سر می‌برند، قرار  است امروز در کاخ سفید توافق سازش با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی امضاء کنند.
,
 
,
سخنگوی وزارت خارجه قطر در بخش دیگری از سخنان خود به بحران قطر با دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداخت و گفت که در صورت پایان محاصره سه ساله قطر، می‌توان به سرعت به سمت پایان این بحران پیش رفت و در حال حاضر تلاش‌های کویت برای حل و فصل این موضوع به جایی نرسیده است.»
,
 
,
لولوة الخاطر بدون توضیح بیشتری گفت که در ماههای گذشته رفت و آمدهایی برای حل این بحران صورت گرفته و در هفته‌های آتی نیز احتمال بروز اتفاقات جدید وجود دارد اما سخن گفتن از رخدادی جدید زود است.
,
 
,
چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنج ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۱۳۹۶) به بهانه حمایت قطر از تروریسم، رابطه با ایران و ترکیه و برنامه‌های شبکه الجزیره، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را در محاصره قرار دادند.
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه