اخبار داغ

گروسی:

نمی‌خواهیم همکاری بین ایران و آژانس کاهش یابد

نمی‌خواهیم همکاری بین ایران و آژانس کاهش یابد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره قطعنامه علیه ایران به شورای حکام بستگی دارد و خواهان کاهش همکاری بین ایران و آژانس نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در کنفرانسی تصریح کرد که هیچ‌کس تمایل ندارد که همکاری بیشتر ایران و آژانس از بین برود و تصمیم‌گیری درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران به کشورهای عضو شورای حکام بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص این که سفر اخیر وی به فلسطین اشغالی در آستانه جلسه شورای حکام، حامل پیامی بوده است، گفت: «قطعاً این سفر حامل هیچ پیامی نبوده است و من هر آن چه را که باید انجام می‌دهم».
,
 
,
وی در خصوص سفر چند ماه پیش خود به ایران گفت: «ما باید این مسئله را به رسمیت بشناسیم که به نتیجه دلخواه دست پیدا نکردیم و فکر می‌کنم که گزارش من کاملاً با عکس روشن و واضح بود. من تلاش کردم که در گزارش شفافیت داشته باشم و کاملاً واضح و مشخص است که به چه دلیل ما معتقدیم که آن چه که به ما گفته شد، از نظر فنی معتبر نبوده است و اطلاعات مورد نظر ارائه نشده است».
,
 
,
گروسی سپس با تأکید بر لزوم ادامه مذاکرات ایران و آژانس ادامه داد: «قطعاً تا زمان روشن شدن این موضوعات باید (به مذاکرات با ایران) ادامه دهیم. راه دیگری برای صادق بودن وجود ندارد».
,
 
,
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی مربوط به این که آیا صدور قطعنامه علیه ایران می‌تواند به حل موضوعات باقیمانده میان ایران و آژانس کمک کند یا خیر، گفت: «ما باید به همکاری با ایران ادامه دهیم اما آن چه که ما از آن‌ها (ایران) دریافت کردیم، کافی نبوده است و به همین دلیل ما نمی‌توانیم رو به جلو برویم. مسئله‌ای که در این جا وجود دارد این است که ایران باید همچنان به همکاری با ما ادامه دهد و همانطور که می‌دانید یک برنامه (هسته‌ای) جاه‌طلبانه دارد و هم‌اکنون بیانیه‌ آنها زیر سؤال است زیرا خلاءها و تردیدهایی وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است».
,
 
,
گروسی سپس ادامه داد: «بنابراین فکر می‌کنم به نفع ایران باشد که این موضوعات (باقیمانده و غیرشفاف) را برطرف کنند تا بتوان به مسیر ادامه داد و به غیر از این راه دیگری برای صداقت وجود ندارد».
,
 
,
مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی مربوط به این که آیا در سفر به فلسطین اشغالی درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص اسناد هسته‌ای ایران گفت: «خیر، درباره دسترسی ایران به گزارش‌های محرمانه آژانس گفت‌وگویی با مقام‌های اسرائیلی نداشته‌ام».
,
 
,
گروسی با اشاره به این که این موضوع مربوط به 15 سال پیش بوده است، گفت: «از آن زمان حفاظت از اطلاعات محرمانه به طور چشمگیری افزایش یافته است».
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه