اخبار داغ

سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما:

استان کرمانشاه میزبان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی شد

استان کرمانشاه  میزبان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی شد
مهدی رحمتی گفت: به علت داشتن ظرفیت های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور حماسی و معرفت، استان کرمانشاه جهت برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مهدی رحمتی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) به میزبانی استان و با شعار "کرمانشاه دروازه کربلا" برگزار می‌شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما امروز در جمع اصحاب رسانه، افزود: به علت داشتن ظرفیت های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا و همچنین شور حماسی و معرفت، استان کرمانشاه جهت برگزاری این اجلاس انتخاب شد.

,

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا شناخته شده است و بسیار خوشحالیم که به عنوان قدیمی ترین مرز تردد زائرین با جدیت کار خود را از سر بگیرد.

,

رحمتی گفت: در این اجلاس نزدیک به ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی از کشورهای عراق، ترکیه،کویت، لبنان، افغانستان، هندوستان، پاکستان، کامرون و... حضور دارند.

,

وی بیان داشت: از این تعداد ۲۰۰ مهمان داخلی، ۱۵ نفر خارجی از ۱۵ کشور، ۲۵ نفر از طلاب و دانشجویان و علمای جامعه المصطفی، ۱۵ مهمان خانم، ۱۵ پیرغلام ملی، ۱۰ نفر از پیرغلامان بین المللی و ۱۵ پیرغلام استانی هستند.

,

رحمتی ادامه داد: امسال برای اولین بار از ۱۵ نفر از بانوانی که در حوزه‌های تألیف، شعر آئینی و خادمی امام حسین (ع) فعالیت دارند  دعوت بعمل آمده است که یکی از ویژگی‌های نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی محسوب می شود.

,

وی همچنین قرائت پیغام آیت الله نوری همدانی در مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی را از دیگر ویژگی های این مراسم عنوان کرد.

,

سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما خاطر نشان کرد: این مراسم به طور مستقیم از شبکه های قرآن و افق پخش می شود همچنین شبکه سه، پنج، دو، سحر، الکوثر و العالم به موضوع این اجلاسیه می پردازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه