اخبار داغ

قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در ساخت پل طبقاتی صدر بی نظیر عمل کرد+ تصاویر

قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در ساخت پل طبقاتی صدر بی نظیر عمل کرد+ تصاویر
پل طبقاتی شهید صدر تهران یکی از بزرگترین و بی نظیرترین پل های طبقاتی خاورمیانه به دست توانای متخصصان قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در حالی ایجاد شد که در طول ساخت این پروژه عبور و مرور در زیر آن جریان داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل ازآفتاب ری، جنگ که تمام شد، کشور با حجم انبوهی از ویرانی ها، خرابی‌ها و نابودی زیرساختها روبرو بود. «سازندگی» بلافاصله اغاز شد اما توان بخش‌های دولتی و خصوصی به حدی نبود که بتوان این خسارتها را جبران کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, آفتاب ری,

از اینجا بود که یک ظرفیت جدید سازندگی وارد میدان شد: «قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه»

,

این قرارگاه بر پایه توان مهندسی و عمران سپاه پاسداران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی شکل گرفت و اگر سپاه در طول جنگ به سنگرسازی، ساخت پل های تاکتیکی، خاکریز و … مشغول بود حالا می‌باید در حوزه‌های وسیع‌تری از عمران -آن هم نه فقط در محدوده مناطق جنگی بلکه در کل کشور- بپردازد.

,

ساخت طولانی ترین بزرگراه طبقاتی کشور

, ساخت طولانی ترین بزرگراه طبقاتی کشور,

از جمله کارهای بزرگ قرارگاه خاتم الانبیاء احداث پل طبقاتی صدر می باشد. پل صدر یا بزرگراه طبقاتی یکی از عریض‌ترین پل‌های تهران است که در تقاطع خیابان دکتر شریعتی و بزرگراه آیت‌الله صدر واقع شده و به چند راه اصلی منتهی می‌شود.

,

کلید این پل در سال ۱۳۹۰ رقم زده شد. ساخت پل صدر بزرگترین افتخار مهندسی کشور است. این پل از نظر ارتفاع، یازدهمین پل برتر جهان است.

,

اتوبان ۲طبقه صدر در تهران یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی سالهای اخیر بود که سپاه در ساخت آن نقش اصلی را داشت که به گفته سردار عبداللهی «تمام این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با بکارگیری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو انجام شد.»

,

تمامی مصالح ساختمانی به کار رفته در این پروژه از جمله سیمان، میلگرد و… در داخل کشور تامین شده است. درخصوص تجهیزات هوشمند ITS آن نیز بخشی که در داخل کشور قابل تهیه بود، تهیه و استفاده شده است و بخشی که باید از کشورهای خارجی وارد می‌شد از بهترین برندهای معتبر بین‌المللی تهیه شده است.پل صدر یکی از پل‌های مقاوم در برابر زلزله است زیرا طراحی پل صدر براساس زلزله صورت گرفته و پل در هنگام زلزله جابجا می‌شود و انعطاف داشته و این انعطاف از شکستن پل جلوگیری خواهد کرد.

,

شهردار تهران در بیان ارزیابی خود از عمر پروژه طبقاتی صدر گفت: این پروژه حتما بیش از یکصد سال عمر خواهد داشت و با نگهداری آن طول عمر پروژه بیشتر خواهد شد.

,
قدردانی ۱۷۰ نماینده مجلس از قرارگاه خاتم الانباء سپاه
, قدردانی ۱۷۰ نماینده مجلس از قرارگاه خاتم الانباء سپاه,
۱۷۰ نماینده مجلس در بیانیه  ای که درپایان جلسه علنی دیروز مجلس قرائت شد از قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران و شهردار تهران و همکارانش به دلیل اتمام پروژه پل طبقاتی صدر در شرایط تحریم ها قدردانی کردند.
,
متن کامل این بیانیه نیز که از تریبون هیئت رییسه مجلس قرائت گردید به این شرح است: خرسندی خود را از کار مهم افتتاح بزرگراه صدر و تونل نیایش اعلام می کنیم. بی گمان چنین سازه پیچیده و گسترده ای بدون در اختیار داشتن سطح بالایی از دانش روزآمد در علوم و فنون مختلف در بهره مندی از توان مهندسی و مدیریت بالا نمی تواند اجرا شود.آن چه مهم بوده این است که این طرح بزرگ تماماً به دست مهندسان و کارگران ایرانی و خصوصاً جوانان تحصیل کرده و تربیت شده دوران جمهوری اسلامی به انجام رسیده و در زمانی اجرا شده است که کشور از هر سو با انواع تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه روبه رو بوده است.اجرای طرح بزرگ طبقاتی صدر و تونل نیایش نمادی از قدرت ملت ایران در اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که باید آن را الگویی برای کارهای بزرگتر و آرمان های بالاتر قرار داد.وظیفه خود می دانیم از قرارگاه مهندسی خاتم الانبیاء و همه مدیران و مهندسان و کارگرانی که در احداث این بزرگراه سهمی داشته اند و از شهردار تهران و همکاران شان که این معبر گره گشا را در کمترین زمان به کشور هدیه کردند سپاسگزاری نماییم.
,

اهداف احداث پل طبقاتی صدر

, اهداف احداث پل طبقاتی صدر,

اجرای این پروژه با هدف اصلی کاهش بار ترافیکی یکی از اصلی‌ترین شریان‌های بخش شمالی تهران انجام شد که در زیر به اختصار به زیر شاخه‌های آن اشاره می‌شود.
۱- تکمیل و توسعه شریان‌های ارتباطی شرقی-غربی کلان شهر تهران ۲- افزایش ظرفیت ترافیکی بزرگراه شهید صدر ۳- توزیع ترافیک ورودی شمال شرق که از طریق بزرگراههای پردیس و شهید بابایی صورت می‌گرفت ۴- اتصال شرق به غرب تهران پس از گذر از تونل نیایش، بزرگراه نیایش و شهید همّت.
سال ها برای کاهش ترافیک در پایتخت، بحث طبقاتی کردن بزرگراه‌ها مطرح بود اما هیچ‌گاه اقدام عملی در این راستا انجام نشد. بزرگراه‌های یادگار امام (ره)، شهید صیاد شیرازی، شهید همت و شهید مدرس از جمله بزرگراه‌هایی بودند که نامزد دو طبقه شدن به شمار می‌رفتند اما دست آخر قرعه به نام بزرگراه شهید صدر به طول ۱۱ کیلومتر (با احتساب ورودی ها و خروجی ها) افتاد تا اتوبان مدرس را از طریق بزرگراه طبقاتی شهید صدر به اتوبان امام علی (ع) و شهید بابایی برساند.
پل طبقاتی صدر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: ۱. پل اصلی ۲. شیب‌راهه‌ها (رمپ ها)
طول پل اصلی حدود ۵ کیلومتر است که با توجه به اینکه در دو باند اجرا می‌شود مجموعاً ۱۰ کیلومتر پل خواهیم داشت. طول پل های شیب‌راهه‌ای نیز حدود ۵ کیلومتر است و با اضافه کردن شیب‌راهه‌ها به طول ۴ کیلومتر، ۹ کیلومتر مسیرهای شیب‌راهه‌ای خواهیم داشت. مجموعاً در پروژه صدر ۱۰ کیلومتر پل اصلی و ۹ کیلومتر پل شیب‌راهه‌ای و شیب‌راهه‌ها احداث می‌شود.

,
,
,
,
,

در ادامه تصاویری از مراحل ساخت پل طبقاتی صدر را مشاهده می فرمائید.

,

Sadr (1)

, Sadr (1), Sadr (1),

Sadr (2)

, Sadr (2), Sadr (2),

Sadr (3)

, Sadr (3), Sadr (3),

Sadr (4)

, Sadr (4), Sadr (4),

 

,

Sadr (5)

, Sadr (5), Sadr (5),

Sadr (6)

, Sadr (6), Sadr (6),

Sadr (7)

, Sadr (7), Sadr (7),

Sadr (8)

, Sadr (8), Sadr (8),

Sadr (9)

, Sadr (9), Sadr (9),

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه