اخبار داغ

فعالیت 30 گروه تعزیه خوانی به زبان فارسی و ترکی در زرندیه

فعالیت 30 گروه تعزیه خوانی به زبان فارسی و ترکی در زرندیه
رئیس ارشاد زرندیه گفت: بیش از 30 گروه تعزیه خوانی که به دو زبان فارسی و ترکی در شهرستان فعالیت می کنند شناسایی شده اند که در آینده نزدیک با تشکیل بانک اطلاعاتی تعزیه خوانان، نسبت به ساماندهی تعزیه در زرندیه اقدام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرخبر، احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه از برگزاری اولین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه از تاریخ 14 لغایت 22 آبان ماه سال جاری همزمان با دهه سوم محرم الحرام در محل مهدیه صاحب الزمان شهر مامونیه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرخبر,


جوانمرد اظهار کرد: این سوگواره با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش، حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا و شناسایی و ساماندهی گروه های تعزیه شهرستان زرندیه و توانمندی های هنرمندان تعزیه شهرستان به مدت ده شب و با اجرای گروه های مختلف تعزیه خوانی شهرستان زرندیه برگزار خواهد شد.

,
,


وی هنر تعزیه را یکی از گونه های هنرهای نمایشی عنوان کرد و گفت: این هنر به علت ارتباط تنگاتنگ با مخاطب از قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه در اعصار گذشته به این هنر آنگونه که باید توجه نشده است.

,
,

 

,

رئیس ارشاد زرندیه افزود: راه اندازی انجمن تعزیه شهرستان و تجلیل و تکریم تعزیه خوانان پیشکسوت و توانمند از برنامه های دیگر این اداره در این زمینه است.

,


جوانمرد خاطرنشان کرد: بیش از 30 گروه تعزیه خوانی که به دو زبان فارسی و ترکی در شهرستان فعالیت می کنند شناسایی شده اند که در آینده نزدیک با تشکیل بانک اطلاعاتی تعزیه خوانان شهرستان، نسبت به ساماندهی تعزیه در شهرستان اقدام می شود.

,
,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه