اخبار داغ

بازخوانی رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام (ره) در خصوص شرکت در انتخابات؛

شرکت در انتخابات برای مردم، هم یک فریضه سیاسی و هم یک فریضه دینی است/ در روز تعیین سرنوشت کشور بپاخیزید و به صندوقها هجوم آورید

شرکت در انتخابات برای مردم، هم یک فریضه سیاسی و هم یک فریضه دینی است/ در روز تعیین سرنوشت کشور بپاخیزید و به صندوقها هجوم آورید
امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همواره به حضور پر شور و حداکثری مردم چه در انتخابات رئیس جمهوری، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات خبرگان رهبری تاکید می ورزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت خبری کریمه، از یک سو کم کم به انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری نزدیک تر می شویم و از سوی دیگر کاندیداها با تب و تاب بیشتری برای تبلیغات و جمع کردن حداکثر آراء از سوی مردم هستند، لذا گاهی ممکن است وعده هایی را به آن ها دهند که اصلا ضمانت اجرایی نداشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری کریمه،, سایت خبری کریمه،, سایت خبری کریمه،,

بنابراین این مردم هستند که باید با شناخت و آگاهی کامل از کاندیداها و وظایف شان، خواسته های معقولی از آن ها داشته باشند، پس لازم است در خصوص وظایف و اختیارات نمایندگان اطلاعات لازم را کسب کرده و نه از روی احساس بلکه از روی عققل و درایت بهترین گزینه را انتخاب کنند.

,

چرا که حضور مردم در صحنه انتخابات جز با آگاهی ممکن نخواهد بود، به خصوص آن که مردم نقش تعیین کننده ای در انتخابات دارند و اگر مردم به هر دلیلی از حضور در انتخابات صرف نظر کنند، ضرر مستقیم آن اول به کشور و بعد استان و شهر و سرانجام به خود فرد می رسد.

,

* در همین راستا، مقام معظم رهبری سفارشات فراوانی در خصوص حضور پر شور و حداکثری مردم تاکید کرده و می فرمایند: همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و با حضور عمومی مردم برگزار شود، زیرا اقتدار و استحکام نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر مبنای حضور و پشتیبانی مردمی بوده است.

,

* همچنین رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار، امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدهای دشمنان خواندند و افزودند: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام ریشه دار است که ریشه آن مردم و پشتیبانی یکپارچه مردمی است.

,

* شرکت و حضور در انتخابات برای مردم، هم یک فریضه سیاسی است، هم یک فریضه دینی است. این مثل این است که یک انسانی بدن خودش را با ویتامین و با غذاهای مقوی تقویت کند؛ وقتی بدن تقویت شد, میکروب ها دیگر نمی توانند در او نفوذ کنند؛ دشمنی هم اگر حمله کرد، می تواند از خودش دفاع کند. این، مهمترین مسئله در باب انتخابات است؛ یعنی حضور مردم. (سخنان رهبر معظم در دیدار اقشار مختلف مردم (22/12/1386)

, شرکت و حضور در انتخابات برای مردم، هم یک فریضه سیاسی است، هم یک فریضه دینی است. این مثل این است که یک انسانی بدن خودش را با ویتامین و با غذاهای مقوی تقویت کند؛ وقتی بدن تقویت شد, میکروب ها دیگر نمی توانند در او نفوذ کنند؛ دشمنی هم اگر حمله کرد، می تواند از خودش دفاع کند. این، مهمترین مسئله در باب انتخابات است؛ یعنی حضور مردم.,

* با انتخابات شما اینها دشمنند؛ با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گسترده ی مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدم های اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانی اسلامی و ارزش های اسلامی مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون می دانند اینها هم انتخابات، هم حضور گسترده ی مردم، هم حضور آدم های مناسب و شایسته ...، به ضرر آنهاست؛ لذا محافظت می کنند. هر جور مخالفتی که می توانند می کنند؛ تبلیغات می کنند، رادیو به راه می اندازند، در رادیوهای گوناگونشان به خیال خودشان مردم را از انتخابات دلسرد می کنند، دارند به خیال خودشان کار می کنند، نتیجه هم ان شاءالله کاملاً بعکس است. (سخنان رهبر معظم در دیدار اقشار مختلف مردم (22/12/1386)

,

* هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنان دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می شوند. (سخنان رهبر معظم در اجتماع بزرگ اثران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) (01/01/1388)

,

* من توصیه ام به مردم در درجه اول این است که بیایند وارد میدان انتخابات شوند، صندوق های رأی را پررونق کنند. خود این صفوفی که ایستادند، ممکن است زحمت هم داشته باشد؛ در هوای سرد؛ یک ساعت کمتر، بیشتر، اما این مجاهدت است، این جهاد است؛ این زحمت پیش پای خدای متعال ارج دارد. بروند رأی بدهند. (سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان به مناسبت روز 29 بهمن (28/11/1386)

,

* مردم همه شرکت کنند در انتخابات حتی آن کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند.

,

* شرکت در انتخابات موجی می شود که نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت بشود، پایداری و ماندگاری آن تامین بشود، کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند؛ ملت ایران در چشم ملت های دیگر آبرو پیدا کنند، اعتبارش بالا برود، در چشم دشمنان ابهت پیدا کند ملت ایران.

,

انتخابات یک نمایشگاه است برای نشان دادن عزم و رشد ملی ملت ایران، استقامت ملت ایران، دانایی و هوشیاری ملت ایران، پایبندی ملت ایران به نظام مردم سالاری دینی. (سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ مردم یزد (12/10/1386)

,

* همچنین امام خمینی (ره ) در ذیل درباره اهمیت حضور و شرکت مردم در انتخابات می فرمایند: «این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ای است که ما باید به آن عمل بکنیم همه مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.»

,

* «عزیزان من که امید نهضت اسلامی به شماست در روز تعیین سرنوشت کشور بپاخیزید و به صندوقها هجوم آورید و آرا خود را در آنها بریزید.»

, «عزیزان من که امید نهضت اسلامی به شماست در روز تعیین سرنوشت کشور بپاخیزید و به صندوقها هجوم آورید و آرا خود را در آنها بریزید.»,

* «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند.»

,

* «روز سرنوشت سازی است می خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل انگاری نکنید و به پای صندوقها بروید.»

,

به هر حال امیدواریم، کاندیداها وعده ها و قول هایی که هرگز محقق نمی شوند را به مردم ندهند و در مقابل مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند و به اصلح ترین ها رای دهند تا نکند خدایی نکرده حق شان ضایع شود...

, به هر حال امیدواریم، کاندیداها وعده ها و قول هایی که هرگز محقق نمی شوند را به مردم ندهند و در مقابل مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند و به اصلح ترین ها رای دهند تا نکند خدایی نکرده حق شان ضایع شود...]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه