اخبار داغ

ضرغامی در گفتگو با دانا:

پرونده مفقود شدن چندین تخته فرش در سعدآباد با جدیت در حال پیگیریست

پرونده مفقود شدن چندین تخته فرش در سعدآباد با جدیت در حال پیگیریست
وزیر میراث فرهنگی گفت: پرونده مفقود شدن چندین تخته فرش در مجموعه سعدآباد (ساختمان حافظیه) با جدیت از طریق نهادها و دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیریست.

 سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره پرونده مفقود شدن چندین تخته فرش در مجموعه سعدآباد (ساختمان حافظیه) اظهار داشت: این پرونده مربوط به دوره‌ قبل از دولت سیزدهم بوده، در واقع باید گفت که مجموعه سعد آباد در اختیار میراث فرهنگی نیست، اما با این وجود حراست ما با همکاری دستگاه‌های نظارتی پیگیر این موضوع است.

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ این پرونده با جدیت از طریق نهادها و دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیریست وحتما باید اطلاعات آن در اختیار مردم قرار داده شود تا مسأله و اصل قصه و هم کیفیت و چگونگی آن روشن شود.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز چندی پیش در این باره مدعی شد یکی از اعضای ارشد دولت قبل و فرزندش از متهمان اصلی مفقودشدن فرش‌های سعدآباد هستند.

طبق اطلاعات معاونت حقوقی این فرش‌ها از سال ۹۲ تا ۹۵ مفقود و از مجموعه سعدآباد خارج شده است. سازمان بازرسی کل کشور گزارش مفصلی را در مورد مفقود شدن این فرش‌ها در دولت دوازدهم به نهاد ریاست جمهوری وقت اعلام کرده است.

تردیدی وجود ندارد که در دولت روحانی این فرش‌ها مفقود شده و اینکه گفته شده ماجرا مربوط به دولت قبل از روحانی است، صحت ندارد.

تعداد متهمان پرونده فرش‌های سعدآباد ۹ نفر است. یکی از اعضای ارشد دولت و فرزند وی از متهمان این پرونده هستند و متهم دیگر هم از مسئولان نهاد ریاست جمهوری دولت قبل است.

گفتنی است؛  ۴۸ تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از کاخ سعدآباد در دولت حسن روحانی مفقود شده که بررس‌ها نشان دهنده آن است که فرش‌های ارزشمند در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ در ساختمان حافظیه که در اختیار نهاد ریاست جمهوری بوده، قرار داشته است. متاسفانه به نقل یکی از شاهدین که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته گفته «سال ۱۳۹۵ فرش‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا برده شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه