اخبار داغ

یادداشت بهنام محمودی درباره تیم ملی والیبال؛

نیاز والیبال به نسل سازی/ حمایت وظیفه ماست

نیاز والیبال به نسل سازی/ حمایت وظیفه ماست
بهنام محمودی بازیکن اسبق تیم ملی والیبال در یادداشتی شرایط تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملتها را تحلیل و بررسی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال عملکرد درخشانی نداشت. در هفته اول لیگ ملت‌ها دو سه بازیکن خیلی خوب مثل خانزاده، حاجی پور و ولی‌زاده به تیم ملی اضافه شدند. باید به تناوب از آنها استفاده شود تا تجربه کسب کنند؛ اما باید به گونه‌ای کار می‌کردیم که ده‌ها بازیکن جوان در سطح تیم ملی داشته باشیم. در طول سال‌هایی که مربیان خارجی هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند، نسل‌سازی انجام نشد. من ۱۰ سال پیش، امروز را پیش‌بینی کرده بودم. گفته بودم باید از بازیکنان جوان استفاده کنند. باید تلاش کنیم تا والیبال ایران به ۱۵ سال قبل بازنگردد. امسال به جهت اهمیت لیگ جهانی باید با تمام قوا شرکت می‌کردیم؛ اما در گذشته می‌شد از بازیکنان جوان استفاده کرد تا الان یک نسل باتجربه در اختیار داشتیم.

برخی ها اعتقاد دارند تیم ملی والیبال همیشه تورنمنت‌ها را بد آغاز می‌کند و من با کسانی که به این مسئله اشاره می‌کنند اختلاف نظر دارم. باید به جای اینکه درباره آن حرف بزنیم راه حل پیدا کنیم. این موضوع عوامل متعددی دارد. یکی از مهمترین دلایلی که تیم ملی شروع ضعیفی دارد این است که لیگ را زود تمام می‌کنیم. همین مسئله باعث می‌شود بازیکنان از شرایط مسابقه خارج شوند. همچنین کم بودن بازی‌های تدارکاتی را هم باید در نظر گرفت. ضمن اینکه صحبت مداوم درباره اینکه تیم ملی تورنمنت‌ها را بد آغاز می‌کند، به لحاظ روحی روی بازیکنان تأثیر منفی دارد.

در هفته دوم می‌توانیم ایتالیا و آلمان را شکست دهیم؛ اما آمریکا تیم بسیار خوبی است. هلند هم به جهت اینکه میزبان است می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود. در هفته سوم هم باید کوبا و بلغارستان را شکست دهیم و توانایی این کار را داریم. باید هر طور شده به مرحله نهایی صعود کنیم. چون هم به لحاظ رنکینگ و هم به لحاظ اقتصادی و مالی به سود والیبال ایران است.

والیبال ایران روزهای شلوغی در پیش دارد. همه تورنمنت‌ها مهم هستند؛ چرا که در صعود به المپیک نقش دارند. پیش از اعزام تیم ملی به اردوی این تیم رفتم و با بازیکنان و مربیان صحبت کردم. من خودم از حامیان مربیان ایرانی بودم و هستم و الان هم هر کار از کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم. وظیفه ما این است که همیشه از تیم ملی حمایت کنیم. این حمایت می‌تواند در قالب پیشنهاد و نقد دلسوزانه باشد؛ اما نباید در نقدهایمان به دنبال موضع‌گیری شخصی باشیم. من خودم با شخص و جناح کاری ندارم و نقد دلسوزانه می‌کنم؛ چون والیبال برایم مهم است.

بهنام محمودی – بازیکن اسبق تیم ملی والیبال

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه