اخبار داغ

یادداشت عباسعلی میرحسینی درباره تیم ملی والیبال؛

تنوع کم پاس‌ها و حملات‌، ضعف در دریافت

تنوع کم پاس‌ها و حملات‌، ضعف در دریافت
عباسعلی ميرحسينی کارشناس والیبال در یادداشتی عملکرد تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت ها را بررسی و تحلیل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملکرد تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت‌ها و کسب یک پیروزی و ۳ شکست، دلچسب نبود. باید در نهایت انصاف و حقیقت تمام حرف‌ها را زد و اگر بخواهم صادقانه بگویم، عملکرد تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت‌ها قابل قبول نبود.

تنوع پاس‌ها و حملات‌مان کم است. به نظرم آن انتظاری که از بازیکنان در حملات اول داشتیم، برآورده نشد و از سوی دیگر برای پیروزی در بازی‌های سخت و فشرده لیگ ملت‌ها باید در دریافت اول و توپ‌گیری خیلی بهتر از این‌ها باشیم. علاوه بر این تنوع زیادی در حملات نداشتیم و جز بازی با تیم ملی چین که شکست‌شان قابل پیش‌بینی بود در سه بازی دیگر برابر لهستان، بلغارستان و ژاپن تنوع خاصی در حملات نمی‌دیدیم. هر تیمی مقابل ایران به پاس‌های سرعتی، پایپ و سرویس‌های ریسکی روی آورد، شرایط را برای‌مان سخت‌تر کرد.

بی‌تعارف در حال حاضر والیبال ایران با ضعف در پست دریافت‌کننده روبرو است و مشکل دریافت در تیم ملی داریم. متاسفانه تعداد بازیکنانی که در لیگ برتر ایران سرویس پرشی می‌زنند، خیلی معدود است و همین باعث می‌شود در نبود بازیکن کاملی مانند میلاد عبادی‌پور، دریافت‌کننده‌های لیگ برتری تیم ملی نتوانند از پس دریافت سرویس‌های پرسرعت و پرقدرت بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌ها بربیایند.

البته دلیل اصلی عدم هماهنگی بین پاسور‌ها و مهاجمان به نداشتن بازی‌های تدارکاتی متعدد برمی‌گردد که واقعا باید در چنین شرایطی به کادرفنی تیم‌ملی هم حق داد که در بازی‌های لیگ ملت‌ها بازیکنان مختلف را محک بزند. برای مثال با اینکه در بازی با ژاپن دریافت نسبتا خوبی داشتیم، اما تنوع پاس‌ها خیلی کم بود و به ندرت از پاس سرعتی استفاده کردیم که آن هم به کمبود بازی‌های تدارکاتی برمی‌گردد.

چرا باید همیشه تورنمنت‌ها را بد شروع کنیم؟ قطعا این مشکل، چاره دارد و می‌توان با طولانی‌تر کردن و دیر تمام شدن لیگ برتر همانند لیگ‌های معتبر جهان و همچنین برگزاری بازی‌های تدارکاتی، با هماهنگی و آمادگی بدنی بیشتری مسابقات بین‌المللی را آغاز کنیم.

عملکرد سیدمحمد موسوی به عنوان باتجربه‌ترین بازیکن تیم ملی قابل دفاع است. حضور موسوی امتیاز مثبتی برای تیم ملی است و جدا از توانایی‌های فنی بالایش به ویژه در دفاع روی تور، می‌تواند به خوبی بازیکنان جوان را در شرایط سخت و بحرانی در درون زمین مدیریت و رهبری کند.

عباسعلی ميرحسينی – کارشناس والیبال

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه