اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ورود سلطان کمدی سینما به پلتفرم ها/ عطاران مونیکا بلوچی می‌شود!

ورود سلطان کمدی سینما به پلتفرم ها/ عطاران مونیکا بلوچی می‌شود!
رضا عطاران پس از سال ها حضور در سریال های کمدی تلویزیون و فیلم های سینمایی، حالا قرار است با سریال «دفتر یادداشت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده حضور در شبکه نمایش خانگی را دوباره تجربه کند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر مخاطب سینما و تلویزیون را می توان مثال زد که تا حالا فیلم و یا سریالی از رضا عطاران ندیده باشد و در بدترین حالت لااقل با اسم این بازیگر کمدی آشنا شده است؛ حالا در خبرها آمده که آقا رضا عطاران قرار است به زودی و برای نخستین بار در سریالی حضور در شبکه نمایش خانگی با شکل و شمایل امروزی را تجربه کند؛ چون سال ها پیش عطاران در یکی از فصل های سریال «قلب یخی» محمدحسین لطیفی حضور پیدا کرده بود. زمانی که سریال های شبکه نمایش خانگی از طریق سی دی و دی وی دی به مشتریان عرضه می شد.

قرار است سریال «دفتر یادداشت» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و تهیه‌کنندگی حسین اکبری به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلم نت پخش شود؛ علاوه بر رضا عطاران در این سریال، از نام حسن معجونی نیز به عنوان دیگر بازیگر اصلی «دفتر یادداشت» نام برده شده است.

عطاران مونیکا بلوچی می‌شود!

احتمالاً این بخش از فیلم مالنا ساخته جوزف تورناتوره را خیلی‌ها دیده‌اند که در آن وقتی مونیکا بلوچی جوان در یک محیط عمومی سیگاری به طرف دهانش می‌برد، دست‌های چندین و چند مرد را می‌بیند که با کبریت و فندک روشن به سمتش آمده‌اند. فیلم را شاید همه ندیده باشند اما این صحنه معروف را خیلی‌ها دیده‌اند و اصولاً چه در فضای مجازی و چه بین فیلمسازان سینمای ایران بسیار محبوب است. پیش از این هم مهران مدیری در سریال «مرد هزار چهره» همین میزانسن بسته را البته نه با فندک و کبریت، که با چندین اسلحه روی صورتش بازسازی کرده بود و حالا رضا عطاران آن را در نمای باز، بازسازی کرده است. آنها به عبارتی در یک موقعیت نقیضه و کمیک، خودشان را جای مونیکا بلوچی ۲۴ سال پیش گذاشته‌اند.

سلطان کمدی سینما

رضا عطاران نیز به مانند سایر بازیگران مطرح طنز ایران، کار در تلویزیون را با «پرواز ۵۷» و «ساعت خوش» شروع کرد و بعدتر با مجموعه های به یادماندنی «دنیای شیرین» و «سرزمین سبز» ادامه داد. در سال ۷۶ بود که برای نخستین بار با کارگردانی «سیب خنده» و «مجید دلبندم» ثابت کرد که علاوه بر نویسندگی و بازیگری، کارگردانی توانا و کاربلد است؛ همان سال ها بود که بازیگری در سینما را نیز به کارنامه هنری خود اضافه کرد و با حضور در فیلم هایی مانند کلید ازدواج، کلاه قرمزی و سروناز، هوو، کلاهی برای باران، تیغ زن، خروس جنگی، توفیق اجباری، تسویه حساب و کلی فیلم کمدی، عملا تا سال ها پای ثابت نقش اول فیلم های کمدی و طنز بود.

عملا در دهه نود رضا عطاران به یکی از پولسازترین بازیگرهای سینما بدل شده بود و با ایفای نقش در هر فیلم سینمایی، خیال تهیه کننده و سرمایه گذار برای بازگشت سرمایه اش راحت بود؛ ورود آقایان ممنوع، طبقه هساث، نهنگ عنبر، من سالوادور نیستم، مصادره، هزارپا، انفرادی و روشن از مجموعه آثار مهم و پرفروش عطاران در سینماست.

عطاران در سال ۹۰ برای کارگردانی اولین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «خوابم میاد» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر آن سال به دست می آورد. امابرای بازی کاملا متفاوت کارنامه خود در فیلم «دهلیز» بهروز شعیبی، علاوه بر نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر، برنده جایزه بازیگری هفتمین جشن انجمن منتقدان می شود. اما سال بعد و با حضور در فیلم کمدی اجتماعی طبقه هساث کمال تبریزی، بالاخره سیمرغ بهترین نقش اول مرد را از فجر به خانه می برد. این اتفاق مجددا در انتهای دهه نود و با فیلم «روشن» برای او تکرار می شود.

اما مخاطبان حرفه ای تلویزیون شاید بارها سریال های موفق و پرمخاطب عطاران را در شبکه های مختلف سیما دیده و حتی پای تکرار این سریال ها خندیده باشند؛ کوچه اقاقیا، خانه به دوش، متهم گریخت، ترش و شیرین، سه در چهار و بزنگاه از مجموعه های نمایشی پرطرفدار عطاران در تلویزیون است که این ماجرا با اختلاف و سوتفاهم او با مدیران تلویزیون بر سر سریال «بزنگاه» باعث جدایی او از تلویزیون در انتهای دهه ۸۰ و پیوستن او به سینما شد که کماکان این جدایی ادامه داشته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه