اخبار داغ

پیمان جبلی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

صدا و سیما در خدمت زائران حسینی؛ پوشش گسترده برنامه‌های اربعین در دستور کار

صدا و سیما در خدمت زائران حسینی؛ پوشش گسترده برنامه‌های اربعین در دستور کار
رئیس سازمان صداوسیما گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما اطلاع‌رسانی، اعلام ظرفیت‌ها و یا اخباری است که دستگاه‌های مختلف در ارتباط با اربعین باید به اطلاع مردم برسانند.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه دستگاه‌های بسیار متعددی خود را ملزم به خدمت‌رسانی به زائران اربعین می‌دانند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما اطلاع‌رسانی، اعلام ظرفیت‌ها و یا اخباری است که دستگاه‌های مختلف در ارتباط با اربعین باید به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان اینکه ظرفیت رادیو اربعین نیز همانند هرسال با شروع مراسم اربعین حسینی و همزمان با پیاده‌روی اربعین فعال می شود، گفت: این شبکه رادیویی امسال نیز با رویکرد فرهنگسازی معارف اهل‌بیت، اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و نیز پوشش اخبار و اطلاعات مربوط زائران حسینی فعالیت می کند.

به گفته رئیس سازمان صداوسیما؛ علاوه بر رادیو اربعین، شبکه های مختلف نیز بر جنبه‌های فرهنگی و معرفتی اربعین خواهند پرداخت. 

جبلی در ادامه با بیان اینکه الحمدالله کارنامه‌ی صدا و سیما در مقایسه با سال‌های گذشته در زمینه اربعین قابل قضاوت است، تصریح کرد: همکاران ما امسال نیز در این زمینه فعالیت قابل توجهی خواهند داشت و اثرات این فعالیت‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: در صورت وجود برنامه‌های جدید در قالب‌های مختلف، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان صداوسیما در پایان تاکید کرد که تبدیل شدن فضای رسانه‌ی ملی به نحوی که با ظرفیت‌ها و برنامه‌های مختلف همخوانی داشته باشد، به ویژه در جنبه‌های فرهنگی، معرفتی و اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است؛ هفته گذشته رئیس‌ جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور دستوراتی جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی صادر کرد. در نامه رئیس‌جمهور به احمد وحیدی درباره برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین آمده است که رسانه ملی بر ترویج ابعاد گفتمانی اربعین و همین طور روایت حضور مردم و تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی اقدام نماید.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه