اخبار داغ

به بهانه شروع فصل دوم زخم کاری؛

مروری بر آثار مهدویان در شبکه نمایش خانگی/ زخم هایی که ادامه دارد

مروری بر آثار مهدویان در شبکه نمایش خانگی/ زخم هایی که ادامه دارد
به بهانه آغاز فصل دوم سریال «زخم کاری» مرور کوتاهی داریم بر آثاری که محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین مهدویان اولین تجربه کارگردانی خود در شبکه نمایش خانگی را با سریالی درام و جنایی با نام «زخم کاری» آغاز کرد؛ مجموعه ای نمایشی که پخش آن از سرویس فیلیمو از نیمه خردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در ۱۵ قسمت تا نیمه شهریورماه همان سال ادامه پیدا کرد و با استقبال مخاطبان شبکه نمایش خانگی به یکی از پرمخاطب ترین سریال های vod ها تبدیل شد.

اما جواد عزتی که مخاطبان آثار تلویزیونی و سینمایی شخصیت طنازی از او در ذهن به یادگار داشتند، در سریال «زخم کاری» با ایفای نقش مالک مالکی، نقشی کاملا جدی را بازی می کند. البته عزتی از سال ۹۷ به بعد مسیر بازیگری خود را از ایفای نقش های طنز به جدی کاملا تغییر داده بود و تماشاگران حرفه ای سینما، چند سالی می شد که عزتی را با نقش های کاملا جدی تحسین کرده بودند؛ بازی در دو فصل از سینمایی ماجرای نیمروز، لاتاری، جان دار، دوزیست، آتابای، مغز استخوان، شنای پروانه، خورشید، مرد بازنده و کت چرمی همه از آثار و فیلم های سینمایی اند که جواد عزتی در آنها با نقشی کاملا جدی بازیگری کرده است.

مهدویان که تجربه موفقی را با اولین فصل «زخم کاری» به دست می آورد، پیش از ساخت فصل دوم این مجموعه، به عنوان مشاور کارگردان، سجاد پهلوان زاده را در ساخت دو سریال «سقوط» و «حیثیت گمشده» یاری می دهد؛ پهلوان زاده پیش از کارگردانی سقوط، در بسیاری از آثار سینمایی و سریال های مهدویان به عنوان تدوین گر حضور داشته است و این رفاقت و همیاری این دو رفیق، ادامه پیدا کرده است.

به بهانه آغاز فصل دوم سریال «زخم کاری» مروری کوتاه داریم بر سریال هایی که مهدویان در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده و یا به عنوان مشاور در آن ها حضور داشته است.

فصل اول زخم کاری

فصل اول سریال «زخم کاری» به نویسندگی و کارگردانی مهدویان و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان با اقتباسی آزاد از رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد و مکبث شکسپیر با گروهی از بازیگران سینما و تئاتر در نیمه های اسفندماه ۹۹ شروع به فیلمبرداری کرد و در خردادماه ۱۴۰۰ به پخش رسید که با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شد.

جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سیاوش طهمورث، سعید چنگیزیان، کاظم هژیرآزاد، الهه حصاری، عباس جمشیدی فر، سارا حاتمی، مرتضی امینی تبار، مه لقا باقری و مائده طهماسبی از بازیگران فصل اول این سریال بودند و حالا علاوه بر برخی بازیگران اصلی که در فصل اول حضور داشتند، بازیگرانی همچون مهران غفوریان، الناز ملک و کامبیز دیرباز نیز به گروه بازیگران فصل دوم اضافه شده اند.

داستان «زخم کاری» به خانواده ریزآبادی ها با بزرگی خان عمو (با بازی سیاوش طهمورث) اشاره دارد که هلدینگی تجاری در ایران و خارج از کشور دارند و به کارهای تجاری مشغول اند؛ مالک (با بازی جواد عزتی) که از سال ها پیش پادویی و خانه زادی این خانواده را کرده، حالا با خشمی نهفته از تحقیرهای فراوان این خانواده، جاپای خود را در شرکت سفت کرده و می خواهد کم کم به آرزوهای خود دست پیدا کند...

سقوط

سریال «سقوط» اولین ساخته سجاد پهلوان زاده به نویسندگی اعظم بهروز و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری در ژانر عاشقانه و درام در نیمه دی ماه ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش خود را آغاز کرد و در اسفندماه همان سال به پایان رسید. محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان در این سریال حضور داشت و عملا می شد رگه هایی از کارگردانی او را در بسیاری از سکانس ها مشاهده کرد.

داستان این سریال با تصویری از زندگی عاشقانه ژاکان و آیسان شروع می شود که با سفری به ترکیه ادامه پیدا می کند، اما به ناگهان و با یک غافلگیری سر از سوریه و نبرد داعش در می آورد و این غافلگیری زمانی به اوج خود می رسد که آیسان متوجه می شود شوهرش چند وقتی است که با نیروهای داعشی در ارتباط است و حالا باید در کنار داعشی ها زندگی کند. این ماجرا وقتی سیاه تر می شود که ژاکان در یک درگیری کشته شده و حالا آیسان باید به اجبار به عقد یکی از فرماندهان داعشی درآید.

تصویربرداری این سریال در روزهای ناآرام سال گذشته در سقز شروع شد و درحالی آماده پخش و انتشار بود که با مخالفت های سخت ساترا مواجه شد؛ مخالفت هایی از جنس اینکه این سریال بدون هماهنگی و داشتن مجوز ساخته شده و هیچ نظارتی بر محتوای آن از طرف ساترا نبوده است. با وجود همه این ماجراها و حاشیه های حمید فرخ نژاد(یکی از بازیگران اصلی سریال) که پیش از پخش سریال از کشور خارج شد و علیه نظام شروع به بدگویی و اراجیف کرد، سریال «سقوط» در دی ماه سال گذشته بدون مجوز ساترا پخش و منتشر شد.

حمید فرخ نژاد، سجاد بابایی، الناز ملک، وحید آقاپور، عباس جمشیدی فر، ابتسام بغلانی، امین میری و پانته آ قدیریان از بازیگران این سریال بودند.

حیثیت گمشده

اما سجاد پهلوان زاده پس از موفقیت خود در سریال سقوط، با همان تیم تولید بلافاصله سریال «حیثیت گمشده» را جلوی دوربین می برد؛ درامی با نقش اولی مهدی حسینی نیا در نقش امیر که پیش تر با سریال هایی همچون می خواهم زنده بمانم، یاغی و رهایم کن در نقش های مکمل درخشیده بود و حالا نقش اول این سریال را برعهده داشت.

درامی اجتماعی که در همان قسمت اول و دوم خود آنچنان سیاه و دارک شروع می شود که مخاطب را گیج و سردرگم گوشه رینگ گیر آورده و با ضرباتی سخت مورد شکنجه قرار می دهد. احمد سلگی نویسندگی این کار را برعهده دارد و به مانند «سقوط»، مهدویان در نقش مشاور سجاد پهلوان زاده را کمک کرده است.

بهاره افشاری، امیر نوروزی، الناز حبیبی، مهدی زمین پرداز، ستاره پسیانی، رحمان باقریان و بهزاد خلج از بازیگران این مینی سریال اند که به صورت اختصاصی از فیلیمو منتشر شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه