اخبار داغ

سهیل کریمی مستندساز در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

گره گشایی از آشوب‌های دهه ۷۰ / مستندی که بعید می‌دانم از تلویزیون پخش شود!

گره گشایی از آشوب‌های دهه ۷۰ / مستندی که بعید می‌دانم از تلویزیون پخش شود!
سهیل کریمی مستندساز در حال ساخت آخرین اثر خود به نام «گره ۷۴» است؛ مستندی که در قالب سینمایی ساخته می شود و به گفته کریمی، بعید می دانم به خاطر لحن تند کار، این مستند از تلویزیون پخش شود.

سهیل کریمی مستندساز در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره تولید مستند جدیدش به نام «گره ۷۴»، از چرایی تولید تا آغاز تصویربرداری آن گفت: ما یک معضلی در ابتدای دهه ۷۰ داشتیم که شرایط بسیار حاد و خاصی را در جامعه ایجاد کرد که منجر به شورش هایی شد که هر کدام از این شورش ها بهانه هایی داشتند و امروز درست ۳۰ سال بعد از آن ماجرا، ما دقیقا در همان شرایط به سر می بریم. یعنی شاهد رخ دادن یک سری اتفاق های عمدی هستیم که نتیجه آن ایجاد شورش های اجتماعی است که یکی از آنها فتنه سال گذشته بود.

وی ادامه داد: مستند «گره ۷۴» در اصل به دنبال ریشه های این حوادث می گردد و از منظر اجتماعی و سیاسی به این رویدادها در حال نظاره است تا بتواند راه حلی را برای آنها ارائه دهد. قالب مستند، روایی است و خودم راوی این مستند هستم و سعی کردم به سراغ کسانی بروم که در آن سال ها باعث ایجاد آن بحران های دهه ۷۰ شدند و در اصل آنها سوژه های من برای گفت و گو هستند.

کریمی افزود: حدود ۵۰ درصد تصویربرداری کار انجام شده و یکی از مشکلات اصلی ما این است که سوژه های اصلی مستند، به سختی راضی می شوند تا جلوی دوربین قرار بگیرند و همین زمان تولید را افزایش می دهد.

کریمی درخصوص حمایت کننده مالی این اثر نیز گفت: ابتدا قرار بود این کار با حمایت شبکه افق ساخته شود، بعدتر پای موسسه شهید آوینی هم به میان کشیده شد ولی درنهایت مستند «گره ۷۴» با حمایت سازمان رسانه ای فرهنگی اوج در حال ساخت است. زمان کار ۶۰ دقیقه است که به نظرم بیش تر از یک ساعت می شود و در قالب سینمایی، این کار ساخته می شود و بعید می دانم به خاطر لحن تند کار، این مستند از تلویزیون پخش شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه