اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

کیوی، میوه کوچک با خواص بزرگ؛ جلوگیری از پیری تا حفظ سلامت مو

کیوی، میوه کوچک با خواص بزرگ؛ جلوگیری از پیری تا حفظ سلامت مو
مصرف میوه کیوی خاصیت ها و فواید بسیاری را به همراه دارد، همچنین مصرف کیوی برای بهبود سلامت پوست و مو درمان برخی از بیماری ها بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار سلامت شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خواص کیوی واقعا بی نظیر است، کیوی، یک میوه کوچک و نرم است، این میوه خوشمزه استوایی، سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث(154 درصد در هر 100 گرم)، ویتامین آ، ویتامین ب 6، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند اما آیا می دانستید، علاوه بر سلامتی، کیوی برای پوست و موی شما نیز مفید است؟ پس از پاسخ به این سوال بهتر است با خود میوه کیوی بیشتر آشنا شوید.

 کیوی، که به انگور فرنگی چینی نیز شناخته می شود، بومی دره چانگ کیانگ چین است و کاشت آن به اواخر قرن نوزدهم برمی گردد. کیوی، میوه ملی چین محسوب می شود . نیوزیلندی ها ظرفیت این میوه آبدار و خوشمزه را کشف کردند و آنها شروع به کاشت کیوی برای اهداف تجاری کردند. نیوزیلندی ها، نام پرنده ملی خود-کیوی- را بر این میوه گذاشتند و در سال 1963، این میوه کرک دار، برای نخستین بار به هندوستان معرفی شد. به گفته محققان، کاشت کیوی در منطقه شیملا آغاز شد و سپس به تمام کشور رسید. درحال حاضر، چین، نیوزیلند، ایتالیا، یونان، شیلی و فرانسه، پرورش دهندگان برتر کیوی در جهان هستند.

گوشت کیوی، دارای رنگ سبز بسیار روشن و طعمی متمایز هستند. (ترکیبی از شیرین، ترش، تند، سبک و اسیدی).این مزه، شما را به یاد ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه عسلی و توت فرنگی می اندازد و دانه های سیاه زیادی دارد که بافتی ترد به آن می دهد.



خواص کیوی برای بازسازی سلول های پوستی

ویتامین E موجود در کیوی، پوست را مرطوب نگه می دارد. این ماده، برای بازسازی سلول های پوست به کار رفته و انعطاف پذیر و جوان می کنند.


 

خواص  کیوی برای کمک به سفتی پوست

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن سفتی خود می کند و ما را مجبور می کند تا برای سالم نگه داشتن آن، کارهای جدی انجام دهیم (مثلا روی آوردن به محصولات پوستی گران قیمت و یا حتی عمل جراحی). بهتر و عاقلانه تر است که به جای آن از کیوی استفاده کنید. استفاده از کیوی له شده بر پوست، به انتقال مواد مغذی مهم به لایه های درم پوست کمک می کند و در حفظ سفتی پوست موثر است.

ویتامین C که به وفور در کیوی یافت می شود، یک ماده ضروری موردنیاز برای تولید کلاژن است. کلاژن، یک پروتئین است که برای سفتی و انعطاف پذیری پوست لازم و ضروری است. این ماده به درمان خراش و بریدگی ها کمک می کند. همچنین، از زبر شدن پوست جلوگیری می کند. بنابراین، استفاده از ماسک کیوی در زمستان ها، راه حل خوبی برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته است.

خواص کیوی برای جلوگیری از بیماری های پوستی

اسیدهای چرب امگا3 در کیوی، در برابر بیماری های پوستی و سرطان زا محافظت می کنند. همچنین به حفظ غشای سالم سلولی کمک می کند.



خواص کیوی برای کاهش و درمان روند پیری

کیوی، سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد که فرآیند بازسازی را متوقف می کنند را مهار می کنند و چنانچه بارها در بحث سلامت پوست و مو  گفته شده این ماده علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پیری و خطوط را به تعویق می اندازد.
 

خواص کیوی برای کاهش و درمان روند پیری

کیوی، سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد که فرآیند بازسازی را متوقف می کنند را مهار می کنند و چنانچه بارها در بحث سلامت پوست و مو در نمناک گفته ایم این ماده علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پیری و خطوط را به تعویق می اندازد.


 

خواص کیوی برای جلوگیری از آسیب های خورشید 

کیوی، سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه های مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب جلوگیری می کنند. به علاوه، ماهیت خنک کننده آن، ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.

برای درمان فوری، چند تکه کیوی را بر ناحیه آفتاب سوخته بگذارید، تا درمانی خنک کننده داشته باشید. این خواص کیوی شما را شگفت زده می کند.

خواص کیوی   برای کمک به افزایش زیبایی

ویتامین C موجود در کیوی به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

 

خواص کیوی برای کمک به درمان و روشن شدن تیرگی های زیر چشم

این روزها یک عارضه معمول است. تقریبا تمام زنان به دنبال درمان طبیعی برای خلاصی از تیرگی های سیاه دور چشم هستند. شما می توانید با کمک تکه کوچکی کیوی، آن را از بین ببرید.

یک ورقه کیوی را روی چشم های تان بگذارید و 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید. زمانی که کیوی را برداشتید، صورت تان را با آب معمولی بشویید. انجام هر روزه این کار به روشن شدن حلقه های تیره چشم کمک می کند.

خواص کیوی برای مبارزه با ریزش مو   

میوه هایی مانند کیوی که سرشار از ویتامین های C و E هستند، می توانند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و سلامت مو را حفظ کنند.

کیوی، سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه استوایی، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه، رشد مو را تسریع می کند. علاوه بر این سرشار از آهن، ماده مغذی لازم برای افزایش سلامت مو است.

 

خواص کیوی برای مبارزه با سرطان 

برای جلوگیری از سرطان، کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کیوی، سرشار از ویتامین C است که به دلیل مهار رادیکال های آزاد که به سلول های پوست آسیب می رسانند و حتی منجر به سرطان می شوند، برای ما مفیدمی باشد.فقط یک عدد کیوی، می تواند 77 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند، که خیلی زیاد ست.

در واقع، کیوی، ویتامین C بیشتری نسبت به ترکیب پرتقال و لیمو دارد. همچنین، خوردن کیوی می تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. گوشت این میوه خوشمزه، حاوی فیبر حل شدنی است، که به رشد باکتری های مفید در روده بزرگ کمک کرده و خطر سرطان را کاهش می دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه