اخبار داغ

مینو محرز در گفتگو با دانا:

تنها راه پیشگیری از انتقال ویروس استفاده از ماسک است/ بچه‌های دارای علائم را مدرسه نفرستید

تنها راه پیشگیری از انتقال ویروس استفاده از ماسک است/ بچه‌های دارای علائم را مدرسه نفرستید
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تنها راه پیشگیری که سازمان جهانی بهداشت نیز بر آن تاکید دارد، همچنان استفاده از ماسک در فضاهای پرتردد و شلوغ از جمله مترو ،است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها بسیاری افراد با نشانه‌ها و عوارض بروز بیماری‌های تنفسی فصول سرد سال مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا روبرو هستند و برخی نیز از ورود ویرس جدید به کشور دم می‌زنند.

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تفاوت کرونا و آنفولانزا گفت: تفاوت این دو را فقط با تست PCR میشود تشخص داد، چرا که گاهی این دو میتوانند کاملا با علائمی شیبه به هم ظاهر شوند.

وی افزود: مهم ترین اقدام در همان ابتدا این است که به پزشک مراجعه شود و داروهایی که نیاز است را دریافت کنند و دوره درمان خود را طی کنند و اگر گرفتگی ریه دارند در بیمارستان بستری شوند و دوره درمان خود را طی کنند.

محرز بیان داشت: تنها راه پیشگیری که سازمان جهانی بهداشت نیز بر آن تاکید دارد، همچنان استفاده از  ماسک در فضاهای پرتردد و شلوغ از جمله مترو ،است و همچنین رعایت  فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها از مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس ها است.

این متخصص در خصوص روتا ویروس ها گفت: این ویروس در فصل زمستان شایع است و ما شاهد افزایش آن در این فصل هستیم  که یک نوع بیماری ویروسی همراه با اسهال شدید است و شیوع آن بیشتر در بین کودکان است.

وی با تاکید برا این که در دنیا سالیانه تعداد بالایی مرگ و میر ناشی از روتا ویروس در بین کوکان رخ می دهد، گفت: روتا ویروس همیشه وجود داشته است و امیدوار هستیم تا تزریق واکس آن برای کودکان به زودی آغاز شود، چرا که سازمان جهانی بهداشت زمان زیادی است که توصیه کرده است واکس روتا ویروس را در برنامه واکسیناسیونی کودکان قرار دهند.

محرز در پایان توصیه کرد: بچه‌های دارای علائم را مدرسه نفرستید، چون نه تنها بقیه دانش‌ آموزان هم مبتلا می‌شوند،‌ بلکه والدین آنها هم بیمار شده و گردش ویروس ادامه خواهد داشت. همچنین کارمندان، کارگران و همه شاغلانی که در فضاهای بسته مشغول به کار هستند و به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند، نباید سرکار بروند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه