اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

خواص فوق‌العاده لیمو شیرین برای سلامت؛ از بهبود گوارش تا جلوگیری از بیماری‌های سرطانی

خواص فوق‌العاده لیمو شیرین برای سلامت؛ از بهبود گوارش تا جلوگیری از بیماری‌های سرطانی
لیمو شیرین یک میوه بسیار خوش طعم و محبوب می باشد که دارای خواص فراوانی برای سلامتی است، همچنین مصرف لیمو شیرین به درمان بیماری ها کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرنگار سلامت شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیمو شیرین یک نوع میوه مرکباتی است که درخت آن در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. این میوه دارای پوستی زردمانند، با داخلی شیرین و عصاره دار است. لیمو شیرین به عنوان یک ماده غذایی، منبع خوبی از ویتامین C، فیبر، پتاسیم، کلسیم و مواد مغذی مفید دیگر است.

لیمو شیرین در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری بهتر رشد می کند و به طور عمده در هند و جنوب شرقی آسیا یافت می شود.  این گیاه زمانی که 5 تا 7 ساله است، شروع به میوه دادن می کند و ارتفاع آن حتی به 7 سانتی متر هم خواهد رسید. در این بخش با خواص فوق العاده لیمو شیرین آشنا خواهید شد. 

لیمو

خواص لیمو شیرین  به بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

لیمو شیرین،غنی از فلاونویید است که با افزایش ترشح شیره گوارشی، اسید و صفرا، دستگاه گوارش را تحریک می کند. آب لیمو شیرین، معمولا به افراد مبتلا به سوء هاضمه، حرکات نامنظم روده و دیگر مشکلات گوارشی، توصیه می شود.این میوه، از طریق خنثی کردن شیره های گوارشی اسیدی تولید شده توسط معده، به گوارش کمک کرده و سموم را از بدن انسان، دفع می کند. ترکیبات موجود در لیمو شیرین به حرکت روده کمک میکند و برای جلوگیری از اسهال، تهوع و استفراغ نیز مفید است.

خواص لیمو شیرین لیمو کمک به درمان یبوست :

اسیدهای موجود در لیمو شیرین و فیبر موجود در آن، به دفع سموم از روده کمک می کند و سبب تسهیل گوارش می شود. لیمو شیرین برای افراد مبتلا به یبوست، مانند یک مسهل یا ملین عمل میکند. آب لیمو شیرین همراه با کمی نمک برای افراد مبتلا به مشکلات یبوستی مناسب است.

خواص لیمو شیرین جلوگیری از بیماری اسکوربوت:

اسکوربوت، به دلیل کمبود ویتامین C ایجاد می شود و با خونریزی، ورم لثه، آنفولانزا و سرماخوردگی مکرر، زخم دهان و زبان و ترک گوشه لب ها مشخص می شود. لیمو شیرین می تواند خونریزی لثه را متوقف کند. برای از بین رفتن خونریزی لثه آب لیمو شیرین را با چند قطره آب ترکیب کنید و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید و آن را روی لثه های خود اعمال کنید. همچنین بوی بد دهان را نیز می توان با خوردن آب لیمو و مکیدن پوست آن برطرف کرد.

خواص لیمو شیرین به درمان زخم های گوارشی : 

فلاونوئیدهای موجود در لیمو شیرین مانند لیمومین گلوکوزید، خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، سم زدایی و آنتی بیوتیک دارند که در درمان زخم های دهانی و گوارشی بسیار مفید خواهند بود.نوشیدن یک لیوان آب لیمو شیرین به خلاص شدن از سوزش معده و اسیدیته کمک می کند، دستگاه گوارش را تسکین داده و مشکلات معده را کاهش می دهد.

 خواص لیمو شیرین برای رفع مشکلات تنفسی: 

روغن استخراج شده از لیمو شیرین، خواص ضد احتقان دارد که مشکلات تنفسی متعدد را درمان می کند. بنابراین معمولا از لیمو شیرین در بالم ها، اسپری های تنفسی و بخورها استفاده می شود.

خواص لیمو شیرین برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن:

مصرف منظم آب لیمو شیرین، باعث بهبود عملکرد کلی قلب می شود، بنابراین در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد، همچنین ویتامین C موجود در لیمو شیرین سیستم ایمنی را تقویت میکند و باعث جلوگیری از سرماخوردگی میشود.

خواص لیمو شیرین برای درمان سرطانی:

فلاونوئیدها و لیمونوئیدهای موجود در لیمو شیرین می توانند در مبارزه و پیشگیری از سرطان و نابودی انواع مختلف باکتری های مضر در بدن انسان مؤثر باشند.لیمو شیرین سرشار از ویتامین C است و از التهاب و ورم جلوگیری می کند. همچنین، علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئیدی را کاهش می دهد.

لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین برای کمک به کاهش وزن:

لیمو شیرین به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب لیمو شیرین همراه با عسل و آب ِ داغ به از بین رفتن وزن و چربی اضافه کمک می کند. همچنین، کلسترول را پایین میاورد و باعث کنترل فشار خون میشود.

خواص لیمو شیرین برای درمان اختلالات ادراری:

لیمو شیرین، سرشار از پتاسیم است و باعث سم زدایی کلیه ها و مثانه می شود و همچنین به درمان عفونت مثانه کمک میکند.آنتی اکسیدان های موجود در لیمو شیرین به دفع و خنثی شدن اسید اوریک و رادیکال های آزاد از بدن کمک می کنند. ویتامین C موجود در لیمو شیرین، از بین بردن آسیب های رادیکال های آزاد را افزایش میدهد.

خواص لیمو شیرین برای کمک به درمان آفتاب سوختگی و دهیدراته شدن بدن:

آب لیمو شیرین می تواند جایگزینی سالم برای نوشیدنی های گازدار باشد، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تامین می کند، بنابراین به ورزشکاران توصیه می شود، بعد از مسابقه یا تمرین آب لیمو شیرین بنوشند.

آب لیمو شیرین و دیگر مکمل های با پایه لیمو، خطر دهیدراته شدن و گرفتگی عضله را کاهش می دهد. شربت لیمو شیرین که با آب لیمو شیرین تازه تهیه شده باشد، برای درمان افراد دچار به آفتاب سوختگی مناسب و مفید خواهد بود.

لیمو

خواص لیمو شیرین مفید برای زنان باردار:

آب لیمو شیرین، سرشار از کلسیم است که از بروز کمبود کلسیم پیشگیری می کند و برای رشد مناسب جنین مفید است.آب لیمو شیرین، برای مغز و سیستم عصبی مانند یک خنک کننده عمل می کند. همچنین برای درمان تب مغز و مشکلات ذهنی مورد استفاده قرار میگیرد و یک آرام بخش فوق العاده است.

خواص لیمو شیرین برای کمک به درمان یرقان:

لیمو شیرین برای بیماران مبتلا به یرقان توصیه می شود، با تقویت عملکرد کبد، برای درمان یرقان بسیار مفید و ضروری است، به همین دلیل برخی از پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به زردی مصرف لیمو شیرین را توصیه می کنند.

خواص لیمو شیرین برای کمک به درمان التهاب لوزه:

ویتامین C، سرماخوردگی و تب را کاهش می دهد و باعث درمان خشکی، خارش و درد گلو می شود و در کل ورم لوزه ای را کاهش میدهد. برای کمک به درمان لوزه یک قاشق غذا خوری عسل را با آبلیمو و آب گرم ترکیب کنید و بنوشید.نوشیدنی تهیه شده از آب لیمو شیرین، دانه زیره و پودر زنجبیل خشک شده، نیزبه درمان سرفه های ناشی از آسم کمک میکند.

لیمو

خواص لیمو شیرین برای کمک به تقویت مو:

لیمو شیرین به عنوان یک ماده فعال در مکمل های دارویی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد،ویتامین های موجود در لیمو شیرین، مو را نیز تقویت می کند.لیمو شیرین پرکاربرد و پر از مزایا، به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان موخوره و شوره سر به کار می رود.

خواص لیمو شیرین برای کمک به افزایش زیبایی و جوان سازی پوست:


آب لیمو شیرین ترکیب شده با آرد نخود، زیبایی و جوانی پوست را افزایش می دهد.استفاده از پودر پوست خشک شده لیمو شیرین به رفع و درمان جوش کمک کند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیمو شیرین به تنهایی به عنوان مکمل غذایی در نظر گرفته نمی‌شود، اما می‌تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و تنوع‌بخش برای بدن مفید باشد. لیمو شیرین، حاوی انواعی از مواد مغذی است که به سلامتی بدن کمک می‌کنند. این شامل ویتامین C، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و کلسیم است.
 
مصرف لیمو شیرین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند به سلامتی دستگاه گوارش، سیستم ایمنی، پوست، مو و ناخن‌ها کمک کند. همچنین، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو شیرین، می‌توانند به کاهش التهاب در بدن، حفظ سلامت قلب و عروق، پیشگیری از بیماری‌های سرطانی و سایر بیماری‌های مزمن کمک کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه