اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی| نقش پر رنگ جوان ایرانی؛ سرنوشت‌ساز آموزش و کارآفرینی در ایران

دستاوردهای انقلاب اسلامی| نقش پر رنگ جوان ایرانی؛ سرنوشت‌ساز آموزش و کارآفرینی در ایران
آرمان عباسی؛ جوانی که با رهبری پویا و نوآورانه، مسیر جدیدی را در حوزه آموزش و کارآفرینی پیش گرفته است

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرمان عباسی جوان 30 ساله که مدیریت یک گروه جهادی و یک موسسه آموزش های مهارتی را بر عهده دارد، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار دانشگاهگروه جهادی مالک اشتر است و سالها در این حوزه کارهای جهادی فعالیت دارد و عمده و فعالیتش در استان ها و مناطق محروم کشور است.

این مدیر  جوان در طی دو سال 60 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد را در خصوص بروز استعداد و کسب مهارت، به کمک گروهی از اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشجویانی که در این مسیر او را همراهی می کنند مشاوره کرده است .

عباسی در ادامه در خصوص عمده فعالیت هایی که انجام می دهد، گفت: در واقع محوریت ماموریت و جامعه هدفی که در آن فعالیت می کنیم دانش آموزان فنی و حرفه ای تحت پوشش کمیته امداد هستند که ما به آنها مهارت آموزی میکنیم تا زودتر به مرحله درآمد زایی برسند  و یک در آمد پایدار و ثابت داشته باشند.

وی افزود: ما یک تیم 500 نفره هستیم که از منتورها، پشتیبان ها و کادر اجرایی تشکیل شده اند و در سراسر کشور فعالیت داریم که گروه ها و مخاطب هایمان را در شرایط مختلف حمایت و پشتیبانی مهارتی میکنیم.

عباسی عنوان کرد: من و افرادی که در کنار  هم کار میکنیم از ادوان بسیجی دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم که سالها کار تشکیلاتی انجام داده ایم وازویژگی خوب دوستان و همکارانمان  این است که آنها هم دوره های فنی و حرفه ای ر ا گذرانده اند و کاملا به رشته های هنرستانی و فنی و حرفه ای اشراف دارند. تمام کارها و پروژه هایی که انجام می شود به صورت طولانی مدت و ادامه داره است و تا رسیدن به نتیجه نهایی حمایت از آن ادامه  دارد.

 این مدیر جوان با تاکید بر این که ما در یک فرایند آموزشی  کار را به جلو میبریم، گفت : ما اردوی راهیان پیشرفت را در کار گروه خود داریم.   اقداماتی که توسط این کار گروه انجام میشود از تنوع بالایی برخوردار  است، این کار گروه دانش  آموزان را با فعالیت ها و کسب و کار های سنتی، صنعتی ، علمی و..  آشنا می کند و مسیر موفقیت و رسیدن به در آمدزایی  را برای دانش آموزان تشریح می کند تا یک تصویر واقعی از صاحبین کسب و کار و بازار کار داشته باشند.     

وی عنوان کرد: تا کنون هفت هزار نفر در سی و یک استان تحت قالب اردو راهیان پیشرفت آموزش دیده اند و بعد از این اردو اقدامات منتوری به صورت تلفنی توسط صاحب نظرانی که بازار کسب و کار، گرایش دانش آموزان را می شناسند حمایت و پشتیبانی می شوند و نزدیک 1500 ساعت دوره آموزشی با کسب و کاربه صورت آفلاین تهیه ودر اختیار دانش آموزان قرار داده شده تا با تمام کسب و کار های نوین و سنتی فنی و حر فه ای آشنا شوند.  

عباسی با بیان اینکه یک جشنواره گام نو هم در پایان مراحل آموزشی انجام میشود، گفت: در این جشنواره که در تاریخ 12_13_ 14 اسفند ماه به میزبانی هزار نفر از افرادی که بهترین طرح ها و ایده ها را داشته اند، برگزار می شود دانش آموزان با ایده و طرح نوین آشنا می شوند.

وی در ادامه افزود: هفت استان محروم و بزرگ توسط کمیته امداد شناسایی و معرفی شده است که بیشترین مخاطبان ما در زمینه آموزش و اشتغال بوده اند که دو هزار اشتغال زایی در زمینه های صنایع دستی، مکانیک، عمران، کامپیوتر، مدیریت کودک و صنایع غذایی صورت گرفته است و همچنین تاکنون به هزار نفر از افرادی که توانستند پرونده شغلی داشته باشند، مبلغی بالغ بر 30 میلیارد تومان وام از طریق کمیته امداد تامین اعتبار شده است.

عباسی در پایان گفت: امیدواریم تا بتوانیم به صورت هوشمندانه بخش زیادی از افرادی که میخواهند مهارت و کسب و کار خود را داشته باشند آموزش دهیم و به سمت کار آفرینی سوق دهیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه