اخبار داغ

در گفتگو با دانا مطرح شد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی| جهاد بیولوژیک؛ راهی برای حفظ محیط زیست و امنیت غذایی

دستاوردهای انقلاب اسلامی| جهاد بیولوژیک؛ راهی برای حفظ محیط زیست و امنیت غذایی
یک جهادگر فعال و نمونه گفت: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در زمان شیوع کرونا در خصوص ضرورت حضور متخصصان در حوزه‌های تحقیقات بیولوژیک و تولید غذاهای سالم، گروه اولیه جهادی بسیج بیولوژیک به همراه ۱۵ نفر از برترین متخصصان و نخبگان با نام شهیدان وحیدی در استان خراسان شمالی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ابراهیمی شورابی یک جهادگر فعال و نمونه با ۴۳ سال سن و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد گیاه پزشکی از دانشگاه آزاد بجنورد می باشد. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) در خصوص ضرورت ورود متخصصین به حوزه های تحقیقات بیولوژیک و تهیه غذاهای سالم وی به همراه ۱۵ نفر از متخصصین گرایش های مختلف این رشته، اقدام به تاسیس گروه جهادی بسیج بیولوژیک شهیدان وحیدی نمود.

وی ساکن شهر آشخانه و مدرس داشنگاه آزاد بجنورد نیز می باشد و یک مرکز خصوصی تحقیقات بیولوژیک دارد. نامبرده یک کتاب هم در حوزه تخصصی خود در دست چاپ داشته و همچنین اقدام به تولید محصولات غذایی سالم و عاری از هرگونه آلودگی بیولوژیکی از جمله برنج، نان، گوجه فرنگی، انار، سیب و ... نموده که در آشخانه کارگاه تولیدی و فروشگاه آن را نیز دائر کرده است. در دهه ۹۰ نیز رتبه برتر تولید محصول پاک در کشور را به واسطه تولیدات این محصولات کسب نموده است.

این جهادگر فعال و نمونه در خصوص فعالیت خود به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: سخنان مقام معظم رهبری در محفل مسئولان ارشد نظام در حسینیه امام خمینی در زمان شیوع کرونا، بیش از هر زمان دیگری توجهمان را بر احتمال صحت فرضیه آغاز جنگ بیولوژیک معطوف کرد.

وی افزود: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت حضور متخصصان در حوزه‌های تحقیقات بیولوژیک و تولید غذاهای سالم، گروه اولیه جهادی بسیج بیولوژیک به همراه ۱۵ نفر از برترین متخصصان و نخبگان با نام شهیدان وحیدی در استان خراسان شمالی تشکیل شد.

ابراهیمی شورابی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در حال حاضر باعث افزایش ناباوری‌ها شده، موضوع جنگ بیولوژیک است، تصریح کرد:  با تحقیقاتی که در حال انجام است، به دنبال تولید سفره و محیطی سالم هستیم.

وی با اشاره به اینکه صددرصد از سفره‌های ما توسط کشاورزان تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: با استفاده از همین گروه بیولوژیک، کلاس‌های میدانی و ترویجی در مزارع و باغات برگزار می‌کنیم. علاوه بر این، ۹۵ درصد منابع آب و خاک در اختیار کشاورزان است و آن ها سم‌پاشی‌های بی‌رویه انجام می‌دهند.

این جهادگر فعال در پایان با بیان اینکه در حوزه حفظ محیط زیست هم کشاورزان را آگاه کردیم تا مصرف مواد شیمیایی را به حداقل برسانند، گفت: الحمد الله گروه‌های جهادی بسیج بیولوژیک ما منبع خیر و برکت فراوانی بودند و با استقبال گسترده مردمی همراه بودند. در دانشگاه‌ها نیز سمینارهای مختلفی را در این خصوص برگزار کردیم. ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد و در حال تکثیر این گروه جهادی هستیم. در واقع هدف ما در آینده این است که ما هم با استفاده از نیروهای بسیجی، پایگاه‌های قوی بیولوژیک داشته باشیم تا بتوانیم این کار را تکثیر کنیم. سپاه پاسداران نیز در این راه ما را یاری کرده است تا بتوانیم به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه